Ik kan even wat advies gebruiken! Nova heeft al van kleins af aan een speentje. Ze was er nooit heel dol op, gebruikte hem om in te slapen, en hij viel uit haar mond zodra ze sliep. In de zeldzame gevallen dat ze wakker werd 's avonds of 's nachts, hup speentje erin en verder slapen. Nu heeft ze sinds een paar dagen een speentje voor zes maanden (morgen is officieel de grote dag ), en nu heeft ze ineens de speen de hele avond en nacht in. Vanochtend werd ze wakker om vier uur (dat gebeurt dus echt nooit), maar ja, de truc van de speen kon ik niet gebruiken, want ze had hem nog in haar mond. (Achteraf had ze denk ik honger, ik was gisteravond de tel kwijt bij de lepels pap en ben altijd bang teveel te geven, want na een flesje en even spelen sliep ze weer). Alvast bedankt voor de reacties! Nu wil ik eigenlijk vanavond de speen er voorzichtig uithalen, omdat ze anders de hele nacht die speen in heeft. Dat lijkt mij niet goed, maar ik weet het niet zeker. Is dat een goed idee of heeft één van jullie een tip?
Tja niet echt een tip, Louise heeft altijd gewoon een speentje met slapen (overdag dus niet). Ik zie er niet echt veel kwaad in.
Ik zou de speen er als ze slaapt wel uithalen. De hele nacht zuigen erop is niet goed voor het gehemelte en de tandjes (als ze die heeft).
Tandjes heeft ze nog niet. Het lijkt mij ook niet goed (weet niet waarom hoor), en ik wil niet dat ze een echt 'spenenkind' wordt. Zo voor het inslapen vind ik het prima, maar overdag (dus niet slapend) heb ik het liever niet. Nou ja, ik zal het straks eens proberen. Hopelijk zet ze het niet op een brullen .
Ik las laatst ergens dat als ze teveel de speen inhebben, het gehemelte kan 'vervormen'. Dat gelt trouwens ook voor duimen. Daar hebben ze nu dan nog geen last van, maar wel als straks het definitieve gebit doorkomt. Eva heeft geen speen meer, wel haar duim, maar die gebruikt ze bij het in slaap vallen of als ze 's nachts wakker wordt even, maar ik denk dat het nog geen kwartier per dag is in totaal.
Zo was het tot een paar dagen geleden ook (alleen duimt ze niet). Tot ik de nieuwe speen introduceerde. En daar wil ik weer naar terug, dat kwartiertje per dag, mét de nieuwe speen.
Kan je misschien nog een speentje voor 0-6 maanden kopen? Of mag dat niet? (heb er geen verstand van hoor ). Kan je dat speentje dat je nu geeft bewaren voor over een paar maanden.
Heb ik ook gedacht (ik heb ze nog, ze zijn dus zo weinig gebruikt dat ik ze bewaar voor wie weet ooit , zijn ze dan niet meer goed, kan ik ze altijd nog weggooien), maar ik dacht, het zal wel nodig zijn. Het is ook duidelijk een ander zuigstuk, groter. En dat zal wel een bedoeling hebben, qua vorming van mondje en dergelijke. Voel me een beetje dom nu, maar kijk altijd naar de verpakking..... tot 6 maanden en na 6 maanden..... Dat zal niet op een dag op aan komen, maar ja?
ik zou de speen lekker in laten zitten; was zelf ook niet echt voor de speen maar mijn zoontje vond hem zo lekker en gebruikte hem dus echt alleen tijdens zijn slaapjes....buiten zijn slaapjes om kreeg hij hem gewoon niet....3 maanden geleden hebben we ook afgebouwd....en slaapt hij nu lekker zonder speen...(ze raden aan bij +- 1 jaar af te bouwen) maar ik zou lekker doen waar jij je goed bij voelt...!
ohja zou niet die speen van 0-6 maanden geven....niet dat het zo nauw loopt of zo qua leeftijd; mijn zoontje was al eerder toe aan een grotere omdat hij het ding in zijn mond probeerde te proppen en bij die groter egaat dat gewoon niet...
Louise heeft trouwens de Avent speentjes voor 3+ maanden, de grotere blieft madame niet en de Avent speentjes zijn bijna helemaal plat.
Toen Eva 4 maanden was ging ze ook met de speen spelen, we wisten echt even niet wat we moesten, want ze had de speen wel nodig om in slaap te komen. En toen met 5 maanden had ze door dat ze haar duim wilde gebruiken.
Hier ook een speentje tijdens het slapen. Vind het niet erg. Zodra ze wakker is blijven de speentjes in haar bedje liggen. (ik heb liever een speen dat een knuffel)
Vannacht werd ze ook een keer wakker, zonder speen. Dus ik kon de oude truc toepassen en ze sliep direct verder. Ik heb geprobeerd gister de speen eruit te halen, maar dat was geen succes, maar ze was sowieso uit haar hum gisterenavond. Even aankijken nog maar. Bedankt voor alle reacties !