Ik ben meer een lezer hier maar dit wil ik toch even kwijt! Ons ventje is hypermobiel en sinds een jaar hebben we intensief fysio aan huis gehad en een paar bezoekjes aan de kinderarts gebracht. Veel, heel veel oefeningen dagelijks, met als uiteindelijk doel natuurlijk dat hij zijn normale ontwikkeling ging opvolgen, ging inhalen en uiteindelijk zou lopen. En jawel! Sinds 28-04 loopt meneer zelfstandig!!! We zijn zooooo trots en blij, het is nog wiebelig en soms vallen maar dit is zo gaaf. Hier hebben we lang naar uitgekeken, zeker omdat meneer steeds langer en zwaarder werd voor mij om te tillen en hij gefrustreerd werd omdat hij niet vooruitkon. We hopen dat hij zich nu kan verder ontwikkelen op de andere dingetjes, want hij heeft door het concentreren op zijn motoriek wel wat achterstand in zijn geheel (weet niet zo goed hoe ik het neer moet zetten maar jullie snappen het hoop ik wel...). Daar hebben wij in ieder geval alle vertrouwen in, het gaat sinds half april nu ook dagelijks zo snel met alle veranderingen. Het eerste woordje mama zou al heel leuk zijn hihi. Leuk om te zien dat zo'n mannetje dan zoveel vertrouwen krijgt en er lol in heeft (het allerbelangrijkste!!). Ook voor ons zelf is dit echt een opluchting, je wilt toch dat jouw kindje ook meegaat in de 'normale' ontwikkeling en als dat niet zo is, is het soms best verdrietig als je er zo mee geconfronteerd wordt (leuke tabelletjes van het CB, andere moeders, etc.). De dagelijkse oefeningen waren ook niet altijd leuk, zeker als je kindje het op een huilen zet. Maar het was het zeker waard, soms vraag je je ook af hoe zijn ontwikkeling zou zijn zonder de fysio. Maar dat is gissen... Nou ja lang verhaal maar het lucht wel op voor mij. Toch een periode die je kan afsluiten voor je gevoel en lekker kan gaan genieten (nog meer dan nu). Voor alle andere moeders en vaders met kindjes die een (ontwikkelings)achterstand hebben, het komt echt allemaal goed. Bedankt voor jullie aandacht....
=D> Wat super goed En ook al is het iets minder snel dan de andere leeftijdgenoten dat is helemaal niet erg. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn of haar eigen manier. Hij komt er wel!
Ik sluit me helemaal bij Bosi aan! Geniet er lekker van met elkaar en het gaat vast en zeker helemaal goedkomen! Jullie ventje is een KANJER!!!