Rood van onderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door irisnaomi, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris draagt al een poosje geen luier meer
    maar nu is het helemaal rood bij haar plasser en het doet haar best zeer
    weet iemand wat het zou zijn ???

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dit kan gewoon komen door bacterien die dan met afvegen ed van de achterkant naar voorkant komen waardoor de roodhuid ontstaat. kan idd lastig zijn.
    voorkomen kun je dus beste door goed van voor naar achter te vegen en echt absoluutn iet andersom. en ook echt goed afvegen zodat er niks axchterblijft desnoods nog met een billendoekje of een vochtig wc papiertje oid.

als je het zo snel mogleijk weg wil hebben kan het helpen om ana de lucth te drogen bijv na bad of doouche niet metene dr wat over te doen.

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Sudocreme!!! wonderspul!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sudocreme tussen de lipjes werkt echt tegenovergesteld hoor. Dat gaat broeien met nog meer irritaties als gevolg...Liever niets gebruiken en inderdaad de goede richting opvegen. Verder mss 3x per dag even spoelen met zuiver water. Liever even uit de buurt blijven met zeep en/of geparfumeerde doekjes. Zelfs washandjes kunnen resten van je wasmiddel inzitten en extra irritatie opwekken. Zelf gebruik ik bij Misha, die ook regelmatig wat rood ziet tussen haar lipjes, grote wattenschijven die ik lauw water doop en waarmee ik dan voorzichtig haar plassertje schoonmaak. Niet forceren door er tussen te gaan wroeten. Voorzichtig de lipjes wat opzij doen met je vingers en dan afdeppen....

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hoi, weet niet wat voor een onderbroekejs je gebruikt, maar hier werd dat dus door de onderbroeken veroorzaakt.
    Ze droeg over een luier altijd een boxertje, maar die waren dus niet van katoen.
    Mijn moeder kwam dus met de tip om gewone katoenen te nemen en sinds dien geen last meer van gehad.
    Maar ik gebruikte er trouwens bepanthen voor, dat verzachte wel wat hoor.
    Vind ik fijner spul als sudo

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    inderdaad even kijken of het ondergoed wel goed zit en of het katoen is.
    ben je verandert van wasmiddel of zeep of douchegel voor de kleine?
    inderdaad bepathen gebruiken ipv sudocreme.

7. tweemeisjes

Okay.. geen sudo? bij ons ging het echt altijd over bij de oudste. Die had dat ook. Maar bij ons lag het aan het wasmiddel. pfft.. echt sneu.
    Bepathen mocht ik toen van de kraam niet op de billen smeren? Alleen in gezicht en droge plekken. (bedoel dit niet aanvallerig naar jullie hoor!)

Succes ermee!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Van Bepanthen heb je 2 varianten, waarvan 1 speciaal geschikt is voor oa tepelkloven, schrale plekken en de billetjes van de baby (dat is degene met de roze letters, andere is met blauwe letters)...Als Bepanthen tussen de schaamlipjes komt, gaat het er met douchen weer makkelijk af, Sudo (mijn moeder gebruikte dat nog weleens als ze oppaste) blijft zo hardnekkig zitten. Daarbij prikt Sudo op open plekjes, dus lijkt het me ook niet fijn als dat in aanraking komt met de slijmvliezen van de vagina...

9. tweemeisjes

Okay! dan mag ik mijn ogen wel eens openen! ik vind het ook vaak plakkerig...
    ik knikker het direct eruit nu, wist niet dat het zoiets kon doen!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Niet? die van ons raadde t juist aan.
    Gebruik die met de roze letters, in mijn kraamtijd idd voor de kloven.
    En sindsdien ook voor de billen....staat er volgens mij zelfs op!?!

11. Hoi hoi

ondertussen is het weg
    heb er 1 keerw at bepanthen op gedaan
    en voor de rest heeft ze gewone onderbroekjes aan

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @tweemeisjes zo geeft elke kraamhulp weer ander advies op een gegeven momend weet je gewoon niet meer wat wel goed is en wat niet. het zou beide wel goed zijn, want het is beide voor billetjes alleen het een bijt misschien ietsjes meer als het ander.

13. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland

Deel Deze Pagina