heel hard hoesten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamavera, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavera

mamavera Nieuw lid

22 mrt 2011
    1
    0
    0
    al anderhalve week moet ik heel erg hoesten, zo hard dat ik mijn buik echt moet vasthouden. Verder moet ik me heel erg concentreren, anders plas ik in mijn broek!:$ Heel erg vervelend. Thijmsiroop en noscapine(?) helpen niet. Het is begonnen als een kriebelhoest, maar nu is het een hoest met veel slijm. vooral als ik ga slapen het ik veel last. Heeft iemand een tip?

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook, zo erg dat ik vaak bijna moet overgeven. Thijmsiroop werd mij afgewezen ivm zwangerschap, dus ik lees even mee

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Thijmsiroop, 6 paracetamol en neusspray was juist hetgene wat ik moest gebruiken toen ik pas ziek was. Ook verloskundige had het over thijmsiroop. Zieke zwangere collega mocht acetylcysteiine bruistabletten ( bij drogist en aldi te koop)
    Maar als je echt zo'n last hebt zou ik je adviseren om je huisarts om advies te vragen

4. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo noo!! Ik ben vanmorgen opgestaan met kriebelhoest, buikpijn ook aanwezig en hoest net slijm op. Verdorie! Klinkt alsof ik jou kant op ga! Ik heb net maar een.paracetamol genomen, goed ophoesten is belangrijk om geen longontsteking op te lopen. Als iemand DE tip heeft!!

Beterschap mamavera!

5. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Bij mij werkt dropsiroop heel verzachtend.. Maar dit mag volgens mij niet als je ook last hebt van een hoge bloeddruk?!

6. Derbi

Derbi Niet meer actief

Tja ik heb het ook. Zo erg dat ik daadwerkelijk moet overgeven. Nu komt het bij mij met name doordat ik (en dat is wel weer positief) gestopt ben met roken. Daarnaast heb ik bijholteontsteking en gebruik amoxicilline en paracetemol en het begint op te knappen.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als het erover gaat hoest ik hier nog steeds en dat levert ook weleens een natte onderbroek op (schaamschaam)
    Hoesten en daardoor overgeven doe ik vooral 's morgensvroeg. Dan is het net of het slijm van heel de nacht eruit moet. Wat ik dan 'overgeef' bevat ook geen maagzuur en die zure lucht is er ook niet. Tranen lopen dan over mijn wangen, maar daarna voel ik me weer heel wat beter.
    Zal wel weer over gaan......

8. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    hier ook. Bij mij helpt: hete thee drinken en keelpastilles opzuigen.

9. urmylove

urmylove Niet meer actief

Bah ik ben ook zo ziek sinds gisteren. Ik heb van A.vogel hoestspray, Drink veel kamille thee, zit hier met 2 warme kruiken want rillingen lopen over mn lijf brrr... Verder zuig ik op van die keelsnoepjes. Goed je keel vochtig houden. Door neus ademen. Voor t slapen gaan 2 paracetamols innemen en vochtig washandje op de keel leggen. wat een ramp. Oh en dat hoesten.. ben net een zeehond. sta nog net niet met mn flippers te klappen....:(

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hihi 'sta nog net niet met mijn flippers te klappen'....
    Zit nu ook op een vroeg tijdstip weer op vanwege hoesten. Zo nog wat drinken en weer terug. Heb een vrije dag, dan hoef je echt niet om zes uur paraat te zitten.

11. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoest nu zo'n vier weken en ik dacht dat het minder werd maar dat is dus niet zo. Slapen gaat slecht, mijn banden doen pijn en ik heb inmiddels tena lady voor de zekerheid want ik houd het echt niet meer op als ik zo'n hoestbui heb. Ik ben vandaag bij de verlos geweest en zij raadde me aan toch echt even langs de HA te gaan. Je schijnt voor een korte periode wel medicijnen te mogen, buiten de middeltjes van hierboven maar dan wel in overleg met de HA. Ik had gehoopt het zelf op te kunnen lossen, maar dat lijkt er niet in te zitten het is zo hardnekkig ! Ik vind het ook gewoon zielig voor de baby, dat geschud en die herrie. Hopen dat we er snel vanaf zijn meiden....

12. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Dit klinkt bekend. Heb er ook erg last van gehad. Op aanraden van de echo HA ventolin (puffer) en noscapet tabletjes bij de apotheek gehaald. Bij mij werkte dit goed en ging het over. Me baby ook weer blij dat het geschud klaar was;);)

13. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier ook sinds twee dagen flink aan het hoesten, ben nog niet zo lang zwanger, maar ben soms echt bang dat ik het kindje eruit hoest. Zoveel druk van onder. Nu heb ik ook een verzakking en die voel ik met het hoesten ook verder zakken, heel vervelend. Hoop dat we allemaal snel weer beter zijn.

14. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zucht ik krijg helemaal niets van de HA,...stomen en zoutoplossing. Ja net alsof ik dat nog niet geprobeerd heb de afgelopen 4 weken. Het breekt me echt op. Ik kan niet eens meer een kwartier normaal functioneren. Ook de nachten zijn waardeloos. Ik hoop dat het nu toch snel over is, want dit kan ook niet langer zo. Medicatie geven ze enkel als je ook koorts hebt of in ernstige gevallen omdat alles langs je placenta komt. Ik hoorde nu dat er ook hormonen zitten in neusspray en dat je dit dus eigenlijk ook niet mag gebruiken. Bleh....ben er klaar mee !

Dientje84 vindt dit leuk.
  15. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoii!
    Ik ben nu 38 weken zwanger en ben al 3 weken verkouden. Ook met erg hoesten erbij (heb ik trouwens altijd, als ik verkouden ben...) Afgelopen week bij de HA geweest omdat ik ook last had van mijn kaakholtes...
    Deze bleken dus ontstoken te zijn...

Mijn HA wilde in eerste instantie ook niets ervoor geven, vanwege de zwangerschap. Ook met homeopatische neusspray en stomen proberen op te lossen. Echter na 3 dagen voelde ik me alleen maar beroerder! Gelukkig heb ik nu een antibiotica kuurtje gekregen, al was hij er niet heel erg enthousiast over.

Mijn VK vond dat de HA altijd zo voorzichtig waren, terwijl zo'n kuurtje echt geen kwaad kan! Zeker omdat ik nu in een stadium zit, dat de bevalling elk moment kan beginnen. Hoewel dat volgens mijn VK weer tegen word gehouden door bepaalde hormonen, omdat je 'ziek' bent...

In elk geval. Ik zou het nog eens met je VK overleggen, misschien kan zij wat voor je betekenen. En gewoon de HA blijven stalken!

Wat ik trouwens wel verzachtend vind werken is E.chinaforce (of hoe je dat ook schrijven mag...) Is homeopatisch. Mag je een x aantal druppels van per keer, met water afdunnen en dan roggelen... Is niet heel vies gelukkig en het werkt wel verzachtend voor je keel!

Succes!

16. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Acetyelcysteine van Bisolvon helpt als een trein bij vastzittende hoest door slijm! 1x per dag 1 bruistablet.

17. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Bij verkoudheid gewoon xylometasoline neusspray gebruiken hoor. Kan echt geen kwaad tijdens de zwangerschap en helpt je om wat meer energie te hebben.
    Mijn huisarts was ook anti maar er staat in de bijsluiter dat je het gewoon kan gebruiken. En een moeder die moeilijk ademt heeft een baby ook niets aan!

18. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb vandaag de assistente van de huisarts gebeld. Ze zou overleggen wat ik mag hebben.
    Ik ben nog nietgebld. Dis ik bellen, maar vanaf 15 uur kun je haar niet meer bereiken.

Ik moet steeds overgeven door dat gehoest. Zo vies. En ik word zo slap.

19. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hier ook al bijna 3 weken verkouden...

Begon met keelpijn, oorpijn en spierpijn, na een paar dagen werd dat minder gelukkig. Wel 2 weken bijna geen lucht gehad door een verstopte neus.

Nu nog steeds aan het hoesten. Heb er ook zoveel hoofdpijn van. Ik plas gemiddeld 5 x per dag beetje in mn broek door dat harde hoesten. Zo smerig! Ik word er zo onzeker van.

Ik kijk t nog paar daagjes aan met een hoestdrank en anders ga ik ook de huisarts bellen. Vind het wel lastig want de baby kan ook ieder moment komen.

Deel Deze Pagina