gezellig kletsen over 1e verjaardag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieve sophie, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hallo meiden,
    hier komt 18 november sophie haar 1e verjaardag er alweer aan. Ik ben daar helemaal vol van ik kan daar de hele dag mee bezig zijn en over praten. Nu wordt mijn man daar inmiddels een beetje koekoek van:D dus ik dacht ik open een topic waarin we heerlijk kunnen praten en ideeen uitwisselen over de 1e verjaardag van onze kids. Want er zullen vast wel meer moeders zijn die net als mij al grootse plannen hebben gemaakt. Zo niet dan moet ik me misschien toch eens laten na kijken;)
    Mijn ideeen tot nu:
    - ik ga uitnodigingen maken met een foto van sophie en dan hoera ik wordt 1 jaar
    - allerlei slingers ballonnen en raambord met 1 jaar erop
    - foto taart
    - boek van nijntje gaat naar het feest van sophie (ook leuk voor later)
    - verrassing voor mijn man: sophie is 19.31 uur geboren dus dan zorg ik voor een lekkere champagne.
    - natuurlijk een mooie feest muts (leuk voor op de foto en ik ben 6 jaar kleuter juf geweest dus dat moet gewoon)
    - feesthoedjes voor de familie ook leuk foto materiaal

nou dat was het tot nu toe. Sophie is op een woensdag jarig en dan vieren wij het met zijn 3en mijn ouders wonen ver dus het grote feest vieren wij op zaterdag. Ik ben alleen nog aan het nadenken wat voor leuks we kunnen doen op woensdag. Als het een mooie dag is naar de dierentuin ofzo.

Hopelijk zijn er nog meer enthousiaste moeders
    groetjes

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh je brengt me op een idee. Zoonlief is om 13.56 (of 57?) geboren dus ik ga ook champagne in huis halen denk ik :) (hij is op een zondag jarig)

Hier trouwens 3 januari, komt ook al snel in de buurt! Kan niet wachten ;)

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    hihi, ik zat vol plannen... maar helaas, het blijft bij plannen, hihi;)

Wat ik wel doe:
    -zelf taart maken. (nijntje taart)
    - allemaal nijntje bordjes/bekers etc
    - een fotoboek maken van het eerste jaar (digitaal) en dat wil ik elk jaar doen. Heeft ze echt een eigen fotoboekje
    - de familie is de hele middag tot aan bedtijd welkom. Taart eten, 's avonds lekker met zn allen eten...

ik hoop dat ik niet te veel terug denk aan een jaar geleden....:)
    Die champagne is een goed idee, alleen is ze om 10:43 geboren...:)

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    dat fotoboekje wil ik ook gaan doen maar ik moet nog zoveel fotoboekjes maken (sinds de digitalecamera komt er geen foto meer in huis hihi) dat ik niet weet of dit gaat lukken voor 18-11

Maar wat dachtje van een champagne ontbijt;) (heb ik ook nog nooit gedaan hoor lijkt me toch wel zwaar op de nuchtere maag hihi)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En als het geen mooie dag is, naar een binnenspeeltuin? Dit zijn wij gaan doen vanaf Fae haar eerste verjaardag... lekker klimmen en klauteren... Al met al zijn we 3 uurtjes geweest, tussendoor eventjes gegeten daar, ze heeft echt gespeelt tot ze hélemaal op was :)

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook een enthousiaste 1ste verjaardag mama.
    Mijn dochter wordt 1 december 1 jaar. Dit valt op een dinsdag, en omdat mijn man door de week nooit thuis is, vieren we het weekend ervoor.
    De zaterdag voor vrienden en de zondag voor familie. Het wordt dus het hele weekend feest, maar zet wel expres op de kaart dat iedereen welkom is van 14u tot 17u. Dan is Valerie altijd wakker en lekker vrolijk.

-Ik heb haar cadeautjes al gekocht (gouden oorbelletjes en een loopauto)
    -Ga ook foto uitnodigingen maken, moet nog even een mooie foto maken.
    -Heb al een supppppper mooie taart besteld, zal even een foto hieronder plaatsen. Deze taart snij ik aan op de dag dat de familie komt. Op de andere dag doe ik een foto taart en een zelf gemaakte appeltaart.
    -Ik ben nog op zoek naar leuke slingers, die standaard slingers met 1 erop vind ik niet zo leuk. Verder wil ik een deurbord en heb ik al een slinger met Valerie 1 jaar besteld.

Dit is de taart: er komt op te staan Valerie en op het kroontje komt het cijfer 1 te staan.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Champagne ontbijt is best goed te doen :) Heb het na de huwelijksnacht gehad.

8. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ha consider

War heb je die geweldige mooie taart besteld,
    Ik wil hem ook
    mijn dochter wordt 4 nov 1 jaar!!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, wij gaan iig maar niet aan de champagne... Thirza is om 2.43 's nachts geboren :( Met alle gebroken nachten die we nog hebben, hoop ik dat we dan gewoon kunnen slapen :)

Maar... ik ga wel een taart bestellen ook, ik blijk een nichtje te hebben (nouja, dat zij mijn nichtje is wist ik al wel natuurlijk) die taarten op bestelling maakt (eigen bedrijfje is gestart) en vanwege verschillende allergieen bij haar kids dus ook een koemelk-ei-vrije feesttaart kan maken. Joepie!!! (Ik had namelijk al gerekend op een hele sobere taart).

Verder ga ik een fotoboek over haar eerste jaar maken (digitaal), maar daar wil ik haar eerste verjaardag bij in hebben, dus die maak ik pas nadien af.
    Kadootje hebben we al binnen: nijntje-'duplo'blokken. Ze is hier al helemaal weg van de gewone duplo waar grote broer en zus altijd mee gespeeld hebben, en ook van allerlei nijntje-dingen die we hebben, dus dat zal vast een succes zijn :)
    Hier komt het huis dan zaterdags voor haar verjaardag (als we het vieren) ook vol met ballonnen en slingers (doen we met alle kinderverjaardagen) en ik wil dus ook nog even leuke uitnodigingen maken (ook al is er via de mail al een uitnodiging uitgegaan).
    Nou, dat was het wel zo'n beetje geloof ik :)

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hallo
    leuk dat er meer enthousiaste moeders zijn :)
    gister op zoek geweest naar een slinger met eigen tekst maar dat kwam op 84 euro vond ik toch wel een hoop geld voor een slinger (ook al is het voor altijd) dus vandaag maar verder met zoeken.
    Ik kwam bij een ander topic ook een site tegen met allemaal leuke thema versieringen( doosvolplezier) Erg leuke site met ook leuke 1 jaar slingers voor jongens en meisjes apart want ik houdt het thema gewoon op HOERA 1 JAAR. Volgend jaar doen we wel een thema waar zij op dat moment gek mee is.

@athina bedankt voor de tip

@consider die taart is echt geweldig!! wij zetten ook begin en eind tijden op de kaart wij vieren het wel op een dag, een groep 's sochtends en een 's middags. Tussen door even rust voor ons en sophie opa's en oma's mogen wel de hele dag blijven.

@ rozemarijke ik kan me voorstellen dat je niet aan de champagne gaat 's nachts haha zeker niet na de nachtelijke ellende van het hele jaar. (het is bij jou echt al op dag een begonnen ;) )
    Grapppig van de nijntje lego want dat krijgt sophie ook van haar opa en oma wij geven zo een 4 in 1 loop auto van winney de pooh

11. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hé lievesophie,
    Die champagne moest hier ook maar niet, heb niet veel zin om om 3.10 uur wakker te moeten worden ....... haha, realiseer me ineens dat het niet veel gescheeld had of onze krummels waren op dezelfde dag geboren. Als ik niet met 8 cm ontsluiting had bedacht dat ik wilde slapen en zo goed ontspande dat m'n weeën om de tien minuten kwamen, had ik het misschien nog wel voor elkaar gekregen :):):).

Ik ben in m'n hoofd wel een beetje bezig, maar heb nog niet echt concrete plannen. Hehe, ben eerst zelf nog jarig volgende week.

12. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh ja, ik zou toch even die t weghalen bij wat je op de uitnodiging wilt zetten. :)

haha, sorry hoor, heb last van beroepsdeformatie in de vakantie ;)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Die nijntje duplo, waar hebben jullie die vandaan? Ik kan het zo snel niet vinden...

14. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hoi hinke, dat vindt ik wel knap hoor lekker slapen tijdens de weeen haha. Ik snapte eerst niet wat je bedoelde met die t dus maar even teruggelezen maar idd lekker stom haha was zo niet op uitnodiging gekomen hoor;) Maar ik zal beter mijn teksten op het forum na lezen want ik wil niet meer op het matje bij de juf:D

@ merijn wij moeten hem nog kopen maar ze verkopen hem in iedergeval bij de intertoys (30 euro) Op de doos staat dat het vanaf 2 jaar is maar ze kunnen er vanaf 12 maanden wel al lekker mee experimenteren. Het is een nijntje huis met nijntje figuren dus rollenspel spelen ze niet vandaar vanaf 2 jaar

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.220
    113
    Brabant
    @merijn, die heb ik nog wel in de verkoop!!!!!:) (helemaal dichte box nog, de "verpakking" zit er nog om heen) dus mocht je nog een cadeautje zoeken...:):):)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben de verjaardag inmiddels bijna 3 maanden geleden gehad en ik vond het ook leuk om ermee bezig te zijn.
    - We hadden een leuke uitnodiging (www.poobies.nl)
    - Ik heb twee taarten gemaakt (zie van hoofdtaart de foto)
    - stoffen slingers door de hele woonkamer en natuurlijk ballonnen.
    - kadoos: een binnenschommel, een houten kiepauto en een knuffel Nijntje
    - twee dagen feest: dagzelf (dinsdag) alleen opa en oma.
    zaterdag feestje met 4 andere kindjes (11 volwassenen)

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    amy-lynn krijgt hellokitty feestje.
    alles besteld op internet en ook een vriendin van mij zit in de taarten en maakt prachtige kitty taart.
    manlief heeft hello kitty levensgroot geschilderd en daar staat 1 jaar op.voorderest hellokitty snoeptaart aan het maken met spekjes in vorm van kitty.
    en heb al stuk of 20 hellokitty figuren gekleurd en uitgeknipt.

en die champange vind ik top idee

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    en haar kado.......
    het hellokitty loopauto van VenD

19. music4life

music4life Niet meer actief

wat gaaf allemaal,,ik hang disney prinsessen slingers op denk ik ,,lekker roze natuurlijk,,ik vind zon opblaas 1 ook leuk voor bij het raam,,en een mooie taart met iets erop maar weet echt nog niet wat,,nijntje denk ik ,,ze word 2 dec 1

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    waarom niet een mooie princessen taart???
    en sorry voor de reclame maar wij verkopen hele gave princessen spullen bij xenos

Deel Deze Pagina