Elke keer als ik mijn zoontje uit zijn bedje haal en we lopen de trap af gooit hij zijn armpjes omhoog, wordt helemaal rood en gaat heel hard persen. Kent iemand dit?? Ik heb het idee dat hij het gevoel van de trap af lopen niet lekker vind, dus ik houd hem altijd goed stevig vast dat hij zich veilig voelt. Het is eigenlijk een grappig gezicht en ik moet er altijd om lachen, maar ik vroeg me af of iemand dit herkent bij baby's...
nee herken ik niet maar ik moest stiekum wel even lachen ik zie dat hij pas 2 maand is, hoe hou je hem vast? loop je snel de trap af? misschien schrikt ie? hihi, ik noem maar een aantal dingetjes hoor...
Is het alleen als je hem uit bed hebt gehaald, of sowieso als je de trap af gaat? Haha, gek kind (geintje)
Mijn dochter keek altijd met van die grote ogen wanneer ik de trap af liep. Ze vond het maar niks! Ik hield haar maar altijd extra stevig vast...nu doet ze dit trouwens al eventjes niet meer. Het is ook wat, zo'n diep gat...
Misschien een rare gedachte hoor maar heeft hij geen last van zijn oortjes? Met dalen extra druk erop? Dat was wat me te binnen schoot...
Hoe houdt je hem vast? Misschien rechtop houden, tegen je schouder? Lijkt me minder angstig dan liggend. Tenminste, ik ga er even vanuit dat ie het doet omdat ie het traplopen eng vindt, daar lijkt het op.
Ik houd hem altijd rechtop stevig tegen me aan en als we eenmaal beneden zijn is er niks aan de hand en weer een heerlijk vrolijk ventje, ja miss idd zijn oortjes ivm druk verschil, en als we de trap opgaan is er niks aan de hand.... Maar ik moet zeggen het is vreselijk grappig om te zien en iedereen die ik het laat zien moet er vreselijk om lachen... Idd gek kind
Mijn dochter had precies hetzelfde! Zelfs als ik haar iets te snel uit de box of kinderwagen haalde. Gewoon lekker tegen je aan houden en heel rustig de trap aflopen.
Weet je waar ik aan moet denken, misschien heeft hij hoogte vrees maar dat kan misschien wel helemaal niet op deze leeftijd. Jullie moeten er vast om lachen, mag hoor.
mijn dochter heeft hetzelfde..... Als ik met mijn dochter naar beneden loop als ik naar buiten ga ( ik woon 4 hoog ) Dan gaat ze ook halverwege de trappen persen..en soms geeft ze er zelfs een pijnlijke gil bij Ik hou haar tegen mijn schouder aan met haar hoofd naar achteren en een hand onder haar kont en een hand achter het hoofdje. Ik dacht zelf dat ze het deed als ze nog niet gepoept had.. en ik de poep tegen hield ofzo Er is echter geen peil op te trekken wanneer ze het wel doet en wanneer niet... grin.. grappig om te lezen dat ik niet de enige ben.
ja ken het, m'n meisje doet het ook wel eens, precies zo, en dan daarna heel hard huilen, volgens mij vindt ze het gewoon eng. Het is vooral als ik haar met haar gezicht vooruit draag. als ze over mijn schouder kijkt doet ze het nooit. (liggend in mijn armen heeft ze het ook wel eens gedaan)
Op zwangerschapsyoga heb ik geleerd, dat kleine kindjes nog niet goed zijn gewend aan de zwaartekracht en dat het belangrijk is om ze goed gesteund te dragen én ze te laten zien waar ze naartoe gaan. In dit geval was het (haptonomisch gezien) het beste om het kindje te steunen onder het kontje met de rug naar jou toe. Je slaat als het ware je arm om je kindje heen ( hij valt dus over een schouder en het buikje en je grijpt dan naar achter toe het kruis vast. Zo heb je ook nog een hand vrij om de trapleuning beet te pakken, bijvoorbeeld.
En dat is dus precies de houding waarbij mijn meisje telkens volledig in de kramp/stress schiet en het op een krijsen zet, zowel trap op als trap af, ik draag haar nog wel eens zo (juist omdat ze graag alles wil zien) maar niet meer op de trap want dat vindt ze blijkbaar echt eng.
Jeetje....poeh...dan ben ik even door mijn tips heen. Ik hoop, dat je een oplossing vind voor dit probleem, want het is heel naar als je kleintje steeds zo van streek raakt!
Jaaaa bij Tygo is het idd erger als ik hem met zijn gezicht naar voor draag!!!! Dan gaat hij er ook bij huilen, nu houd ik hem tegen me aam en dan wordt hij alleen rood en perst heel hard met zijn knuistjes in de lucht. Het zal vazelf wel over gaan en tot die tijd gewoon rustig van de trap af. Dus dat gaat ff duren als je 4 hoog woont grappie....
Je knijpt je baby gewoon te hard tegen je aan! Wat zielig joh! Zou je zeggen dat ze die druk dan kunnen voelen met traplopen? Nou ja maar lekker tegen je aan houden.... Het zal vast en zeker weer eens over gaan.