Zijn dit waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimsch, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hallo,

Ik ben zelf niet een ervaringsdeskundige op het gebied van waterpokken en op internet kom ik alleen maar enge plaatjes tegen...

Kunnen jullie misschien aangeven of Koen waterpokken heeft of niet? Hij heeft de uitslag alleen op zijn hoofd en 2 dagen waren het er maar een paar, maar vandaag is het steeds meer geworden...

Morgen gaan we toch naar de huisarts, maar morgen gaat hij naar de kdv dus wilde het voor de zekerheid weten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Kim

2. Secretstar

Secretstar Actief lid

Geen idee meid! Foto is ook niet zo duidelijk.
    Heeft ie koorts? En vooral... jeukt het enorm?
    Waterpokken jeuken echt heel erg (tenminste was bij mij het geval ;) )

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Zijn het blaasjes? Als het blaasjes zijn, dan is het bijna zeker waterpokken. En heeft hij ze overal? Per dag verdubbelen ze, dus daar kan je het ook aan zien.

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik zie nu inderdaad dat het niet echt duidelijk is :)

Maar we hebben het ingezoomd op de fototoestel en het lijken dus echt blaasjes :(
    Alleen Koen is best hangerig en niet zo goed in zijn doen. Tempen heb ik nog niet gedaan, want het is best lastig om te tempen, mijnheer wil namelijk niet op zijn rug liggen.
    Hij is de afgelopen 2 weken al niet zo lekker.

Het juikt volgens mij niet, want hij is nog niet aan het krabben...of het moet nog komen :eek:

Als het zo is dan voel ik me best schuldig. Ik ben vanmiddag nog op bezoek geweest bij iemand met een zoontje van bijna 1. Dadelijk heeft Koen hem aangestoken :oops:

Groetjes,

Kim

5. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    oops vergeten te melden. Hij heeft het op dit moment alleen in zijn gezicht.

Maar vanmorgen waren het er een stuk of 5/6 en nu zit zijn hele voorhoofd onder :confused:

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Zoals ik nu zie zijn het waterpokken. Heel herkenbaar ,bij de kinderen van mijn zus was het ook zo. Een dag later zat het rompje er ook helemaal onder. Vanaf ongeveer twee dagen voordat je last krijgt van de ziekte, kun je het virus zelf overdragen op een ander. Je blijft besmettelijk, totdat alle blaasjes korstjes hebben gekregen. Helaas kan je hier niks aan doen, dus ook niet schuldig voelen he. Mijn zoontje heeft het gehad met 3 maanden nadat hij in aanraking was geweest met de kindjes van mijn zus die het hadden. Voor de evt jeuk kan je calendulan kinderemulsie gebruiken of mentholpoeder, maar het laatst mag alleen op een intacte huid!

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb geen idee of het waterpokken zijn maar ik las dat iemand mentholpoeder als tip gaf maar dit mag je pas gebruiken bij kinderen vanaf 2 jaar.

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem had zaterdag koorts en elke keer bij het verschonen hebben we zijn temp gemeten. Nu laat hij dat absoluut niet meer toe. Vandaag heb ik hem op zijn buik over mijn benen gelegd om zijn temp op te nemen. En zelfs dan spartelde hij tegen, maar op die manier kon ik hem makkelijker in bedwang houden.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja klopt mentholpoeder alleen boven de 2 jaar ,dit had ik er niet bijgezet.

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    mochten het waterpokken zijn (durf het niet zo te zeggen, kan het niet goed zien) dan kan schudmix ook heeeeeeel erg goed helpen tegen de jeuk, pijn en bovendien bevordert het het indrogen.
    Waterpokken begint vaak op de behaarde hoofdhuid en de blaasjes komen in golven opzetten.
    Sterkte, hoop dat t meevalt!

11. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Bedankt voor jullie reacties.

Koen was vanavond bekaf en is nu lekker aan het slapen. Ik hoop dat hij er niet heel veel last van gaat krijgen...

Noor28 schreef:
    Wat is dat? Ik heb even op Google gekeken, maar ik kan het niet vinden.

Groetjes,

Kim

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou een zak havermout kopen, dan doe je daarvan een handje in een washand (met een elastiekje erom) en laat je in zijn badje even trekken. Er komt een soort melk uit en daarmee kun je hem 'wassen'. Dit droogt de blaasjes in. Daarna smeerde ik Louise helemaal in met Calendula lotion van VSM (is speciaal voor bij waterpokken), dit helpt tegen de jeuk. En voel je niet schuldig dat je bij die vriendin bent geweest hoor, dat kon jij toen nog niet weten! De incubatietijd is 14-21 dagen.

Veel beterschap voor Koen!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lotio Alba. ;)

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ziet er idd wel uit als de waterpokken... Jelle had ze vorig jaar net met de kerst... 6 mnd was hij... JElle heeft er weinig last van gehad... Maar ze zeggen wel eens hoe ouder ze zijn, hoe meer last ze ervan hebben...

Jelle mocht gewoon naar het kdv... idd omdat het al voor de blaasjes besmettelijk is... Waarschijnlijk had hij het daar ook opgelopen, aangezien ze allemaal onder de pukkels zaten... :) :)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Vaak zitten de waterpokken ook in het haar, en op het lijfje.
    Kan m'n de waterpokken van onze eerste zoon nog herinneren, jeetje, wat was hij er beroerd van. Hij lag op de bank te kreunen en had alleen al aan zijn piemeltje wel 40 pokjes. Hij heeft nu nog een paar lidtekens op z'n borst en rug.
    Onze tweede was anderhalf en kreeg wel een paar pokjes, maar die liep er fluitend door, niks geen last van gehad.

17. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje heeft ook waterpokken .
    Elke dag zie ik er meer bijkomen ,zielig hoor :( .

18. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    hoi hoi,

Ik heb net Koen opgehaald van de kdv, want hij was helemaal niet in zijn doen.

Maar nu zeiden de leidsters van de kdv dat ze denken dat het geen waterpokken zijn, want het komt alleen in zijn gezichtje voor.

Helaas kan ik alleen 's ochtends een afspraak maken bij de huisarts. Alleen wel voor spoedgevallen (Koen heeft net lekker bij me gespeeld en is nu lekker aan het drinken dus het is niet echt een spoedgeval).

Ik ben benieuwd wat de huisarts hiervan zegt :rolleyes:

Groetjes,

Kim

Deel Deze Pagina