Doodgeboren kind registeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lolalili, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

vanaf vandaag kun je je ongeboren kind erkennen en registreren
    Vind dit zo geweldig!

Nu is mijn vraag kan dit ook als het voor de 3 maanden zwangerschap verkeerd is gegaan?

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #2 Berte, 4 feb 2019
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
    Bedoel je niet doodgeboren ipv ongeboren, @Beheer kun je vragen je titel aan te passen.

Om je vraag te beantwoorden, ja volgens dit artikel wel:
    https://www.nu.nl/binnenland/5720745/ouders-kunnen-vanaf-zondag-doodgeboren-kind-laten-registreren.html

Edit: ik vind het ook goed dat er geen termijn aan is gesteld, dat het aan de ouders wordt gelaten of een doodgeboren kindje geregistreerd wordt. Ook met een zwangerschap die in de eerste 4 maanden is misgegaan kan het verdriet heel intens zijn, dat is niet aan een ander om daar over te oordelen.

Ik weet nog niet of wij hier gebruik van gaan maken, onze eerste is met 21 weken doodgeboren.

Rosa5 vindt dit leuk.
  3. Lolalili

4. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Heb indd ook gelezen dat het ook kan als het in de eerste 3 mnd mis is gegaan

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Fijn dat dit nu mogelijk is en ook mooi dat het met terugwerkende kracht kan.

Lolalili vindt dit leuk.
  6. Lolalili

Vind dit zo ontzettend mooi!
    Voor iemand anders is het misschien niks als het met 12 weken fout gaat maar voor ons het ons kindje

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.122
    5.042
    113
    Vrouw
    Ik ben hier zo blij mee. Mijn dochtertje is 2 dagen voor de 16 weken geboren. Na 16 weken spreken ze over een vroeggeboorte, nu was ze 'gewoon een miskraam'.
    Voor ons betekend het zo veel dat ze nu voor de wet ook onze dochter kan zijn.

8. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Echt zo fijn! Mijn kindje is na 2 dagen overleden maar ik had er niet aan moeten denken dat ik hem niet had kunnen registreren dat is zo pijnlijk! Echt geweldig voor alles ouders die vanaf vandaag hun kostbare kindje kunnen registreren.

Deel Deze Pagina