Wow, wat bijzonder; een jongetje van vier die vanwege leukemie nog maar kort te leven zal hebben en naar verwachting kerst en zelfs Halloween niet meer haalt. Daarom hebben zijn ouders, samen met de rest van het stadje waar hij woont, de feestdagen naar voren geschoven. Zo werd o.a. de buurt gevierd voor Kerst en is er een parade gehouden. Allemaal zodat hij z'n favoriete feestdagen toch nog een keer kon meemaken. Wat heerlijk voor hem en wat een fijne herinneringen voor de rest van zijn gezin later. Ik hoop dat ze ook na zijn overlijden zo gesteund zullen worden als nu. Aangrijpend: kerst in oktober voor doodzieke kleuter | RTL Nieuws
Ik ben halverwege het filmpje afgehaakt. Wat vreselijk, dit is als ouder toch je grootste nachtmerrie!! Brok in mijn keel om dat mannetje zo te zien. 😢
Zoveel Tranen.... Je zou t maar mee moeten maken n dan lees ik echt paar min hiervoor dat iemand z'n baby in de vuilcontainer heeft gestopt... Kan j toch niet bij.....
Dit is niet te dragen... Als ouders zo je kind te zien lijden... en weten dat je hem of haar gaat verliezen, Las op facebook een keer een gedicht van een moeder van een ziek kindje...: Hoe houd je het vol? Dat horen we nou met enige regelmaat!! Ik had het niet gekund! Ook eentje die de revue bij tijd en wijle passeert, hoe kun je het? Tja, wat moet je dan........?... Wat ontzettend moedig en dapper. Moet je je kind dan alleen laten? Hoe houd je het vol? Je zult wel moeten, het is een trein waar je ongewild inzit en die nergens stopt. Deze dendert maar door en je kunt er niet uit, er is geen station waar deze trein stopt. Soms een korte tussenstop, soms een lange stop en soms..... stopt de trein gewoon nooit meer. Wat moet je dan? Ik had het niet gekund! Wat wil je dan? Je kind alleen in het ziekenhuis achterlaten? Je kind bang laten zijn omdat het weer geprikt moet worden. Als je kind misselijk is van angst of van behandeling? Natuurlijk kun je dat!!! Hoe kun je het? Hoe kun je wat? Je kind zelf prikken? Toe moeten zien dat je kind weer onder narcose gaat? Dat je kind weer in een tunnel verdwijnt omdat er een scan moet worden gemaakt. Je zult wel moeten want je wilt dat je kind beter wordt of de allerbeste behandeling krijgt.... Moedig en dapper.... Dat zijn niet wij, dat zijn onze kinderen, die zijn moedig en dapper. Wij zijn bij ze, moedigen ze aan, proberen te ondersteunen en te troosten waar we maar kunnen. Ja, wij houden vol, eigenlijk kunnen we niet maar we moeten. Niet wij maar onze kinderen zijn ontzettend moedig en dapper. En wij staan aan de lijn en coachen onze kinderen. Steunen onze kanjers en proberen ze te helpen. Wij voeren het woord bij de artsen, wij beslissen.... Gelukkig dat wij het kunnen, het volhouden en ook moedig en dapper zijn... Wij houden vol en krijgen steunen en kracht van familie en vrienden en krijgen kaartjes van onbekenden. Maar vooral houden we vol door onze kinderen, door onze moedige en dappere kinderen..... Met kracht van BOVEN!!! Aan dat meisje heb ik regelmatig post verstuurd... vreselijk om het woord : kinderoncologie als afdeling te moeten zetten, gewoon het idee dat er ZOVEEL kinderen zijn met deze vreselijke ziekte...
Pff heftig ik kan hier niet tegen soms is het zo vreselijk oneerlijk!! En ik mag het misschien niet zeggen maar er lopen zoveel gekke rond , mensen die andere vermoorden , de meest vreselijke dingen doen. Die worden bij wijze van 100. En een onschuldig kind wordt door zown k*t ziekte getroffen. Zelf mijn vader verloren toen hij 49 was , binnen 6 weken overleden na het horen. Van een man van 82 kilo , naar nog geen 40 kilo. Nooit ziek geweest , altijd kei hard gewerkt deed echt niks fout. Weg foetsie. Maar een kind of baby sommige al zo vroeg ziek geworden , eigenlijk nooit echt 'goed' geweest altijd ziek geweest in hun korte leventje. En dan toch de strijd verliezen. Bah !!