Zijn er meer die op NGC before the flood hebben gezien? Voor degene die het niet gezien hebben, probeer het terug te kijken, vond het bijzonder boeiend. Www.beforetheflood.com Het gaat over de opwarming van de aarde. Hoe het komt, wat we eraan kunnen doen, hoe bedrijven moeten veranderen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie aan de hand hiervan dingen gaan/willen veranderen.
Je kunt wel dingen veranderen, maar dat heeft toch geen nut. Ik woon in het Midden Oosten en hier kost benzine bijna niks en men rijdt ook meestal nog eens zonder filter. Hier worden giftige stoffen rondom het uur uitgespuugd door grote olieraffinaderijen. Het is altijd nuttig om te veranderen maar je moet niet de illusie hebben dat het ook daadwerkelijk helpt.
Ik blijf er bij dat dat een natuurlijk proces is. In het verleden zijn er ook genoeg warmere periodes geweest en ijstijden. De planeet doet toch wat hij zelf wil. Of ik er rekening mee hou? Nee ik zie het nut er niet van in.
98% van de wetenschappers is het niet met je eens... Het is gewoon zeker dat de mens hier invloed op heeft. Het gaat een zeer groot probleem worden denk ik. Droogte en extreme hitte rond de evenaar, massa immigratie, oorlog. Maar of we dat nog gaan oplossen? En of je daar als individu invloed op hebt, ik betwijfel het. Een beetje opletten kan nooit kwaad en je verwarming lager zetten, zonnepanelen op je dak, is ook nognis goed voor je portemonnee.
Ik denk dat je als individu inderdaad vrij weinig verzet. Maar als er meerdere mensen mee doen, beter opletten, kun je wel zeker invloed hebben. Het idee is ook dat fossiele brandstoffen tot her minimum beperkt worden, omdat dit zo'n enorme co2 uitstoot geeft. En zelfs al zou het een natuurlijk proces zijn, zou een betere leefomgeving voor iedereen niet beter zijn? Daarnaast geloof ik wel dat we met z'n allen eraan bijdragen dat de aarde zo vervuild is. Hij is niet meer zoals we hem ooit gekregen hebben. Er zijn zoveel dingen die je zelf simpel kunt doen. - Eet ipv rundvlees (biologische) kip. Runderen stoten zo enorm veel co2 uit. - Maak gebruik van groene stroom, echte groene stroom. - Eet meer fruit, noten en zaden ipv vlees. - Pak een keer vaker de fiets ipv de auto. Het is niet zo moeilijk, maar we moeten het wel doen. We kunnen zonder fossiele brandstoffen, maar ze zijn zo lekker goedkoop.
En let er ook eens op waar je voedsel vandaan komt. Dus eet geen biefstuk uit Zuid Amerika maar eentje van om de hoek! Hetzelfde geld voor groente en fruit.
Als we allemaal denken dat het toch geen nut heeft, weten we zeker dat we niks veranderen. Wij proberen er inderdaad op microniveau wel op te letten, door bijv. het verbouwen van onze eigen groentes, verminderen van het eten van vlees, zonnepanelen op het dak enz. Deze bewustwording willen we onze kinderen ook meegeven. We kunnen met zijn allen ons kop wel in het zand steken, maar je moet ergens beginnen.
Ik let wel op veel zaken maar het heeft geen nut. Zolang ze op andere plaatsen de rivier niet vinden onder het stinkende schuim of onder de plastic rommel, en zolang ze op andere plaatsen zoveel vervuilen dar zelfs met maskers rondlopen totaal geen nut heeft ga ik er echt geen invloed op hebben. Laatst opende ik een topic over eerlijke kledij. Bijna geen reacties, of hadden er nog niet over gehoord. Tja als je overal gewoon kleding koopt zonder ergens naar te kijken, dan ben jij mede verantwoordelijk over het die stinkende schuim wat ergens anders over de rivieren vloeit. Daar zal je biefstukje van om de hoek echt niks aan helpen. En daarnaast is de opwarming van de aarde een uitkomst voor de aarde zelf. De planeet is beter af als de bevolking erop wat uitgedund wordt. Wat denk je wat er gebeurd als als de andereasbreuk gaat rommelen? Of als de supervulkaan yellowstone gaat uitbarsten? Heb je voor niks vaker die stomme fiets gepakt.
Hier in Engeland zie je wel eens rund uit Ierland or Schotland en anders uit eigen land maar ik ben nog nooit rund tegen gekomen uit Zuid Amerika...
Ook ik heb de docu gezien. Wat indrukwekkend allemaal. Best wel heftig ook om te zien hoe snel de verandering gaat, en hoeveel bossen er plantage zijn geworden, en de gigantisch grote oil sands, echt bizar hoeveel we allemaal aan fosiele brandstoffen verbruiken. Verder was ook de laag ijs die de afgelopen jaren van groenland gesmolten is echt bizar veel. verder denk ik dat we onze eigen ondergang hebben versneld. Ik denk dat het onomkeerbaar is. Het blijft fascinerend hoe de mensheid ernaar kijkt en niets of te weinig doet. maarja ik ga ook gewoon in mijn auto naar mijn werk, brand onnodig lampen in huis. werk in de chemische sector. koop rundvlees, en producten met palmolie erin. etc. etc.
Mensen kunnen nu eenmaal niet echt lange termijn denken... Of velen in ieder geval niet. We weten wel dat at het moet veranderen maar dat kost moeite... Hetzelfde geld voor gezond eten bijv. Dat doen ook heel veel mensen niet... Ookal weten ze dat het beter is... Maar het is niet makkelijk Hetzelfde geldt voor duurzaam leven .. er is maar 1 ding dat mensen prikkelt. Of het voordelig maken, zoals bij zonnepanelen, of het gewoon verplichten. Zoals afval scheiden.