primair amenorroe

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door d11, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    hoi allemaal,

ol ben op zoek naar mensen met een primaire amenorroe,
    ik weet dat er niet veel mensen zijn met deze aandoening, maar hoop het wel op dit forum te vinden :).
    ik heb zelf ook een primaire amenorroe en ik doe mijn best om zwanger te raken...
    en ben nu bezig met duphaston (moet nog een paar dagen) en dan moet ik aan de clomid...
    ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, ik ben namelijk benieuwd hoelang het duurt voordat ik zwanger ben.
    de gynocolgen kunnen mij geen schatting geven hoelang het ongeveer duurt, daarom zoek ik mensen die hetzelfde meegemaakt hebben.

alvast bedankt,

gr. d11

2. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    vrouwen die nooit een eisprong hebben gehad, hun ervaringverhaal stel ik ook erg op prijs!
    heeft er trouwens ook iemand eerst duphaston moeten gebruiken en daarna clomid?

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Misschien is het handig als je uitlegt wat primaire amenorroe is, want ik denk dat er sowieso wel meiden zijn met amenorroe maar deze medische term niet kennen.

Als je zoekt naar ervaringen van meiden die geen eisprong hebben, kan je ook kijken naar topics over PCO(S).

Succes!

4. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    oja dank je wel!

ik weet al zo lang dat ik het heb en wat het is.. dat ik er vanuit ga dat iedereen weet wat het is, sorry!

amenorroe kent verschillende gradatìe`s:

primaire amenorroe= het uitblijven van de menstruatie, en bij primair is dat meestal vanaf de puberteit. mensen met deze aandoening zijn 9 van de 10 keer nooit opgesteld geweest en hebben dan ook nooit een ovulatie gehad.

secundaire amenorroe=het tijdelijk uitblijven van de menstruatie en ovulatie.
    vrouwen die zwanger zijn en borstvoeding geven, daarvan kan ook tijdelijk de menstruatie stop staan...hier spreek je ook van een sec. amenorroe.

ik ben dus op zoek naar vrouwen met prim. amenorroe

ik hoop dat het zo wat duidelijker is, mocht er iemand nog een vraag hebben hoor ik het graag.

giegel bedankt:)!

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb niet het uitblijven van een menstruatie maar eigenlijk ook weer wel. ik heb elke maand een bloeding maar niet een menstruatie omdat ik geen ei sprong heb dan heb je niet een menstruatie maar een bloeding. dus ikk heb geen ei sprong dus ik denk dat ik het andere dan jou heb. maar heel veel succes met vinden van meiden die dit hebben

liefs

6. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    @sunlight
    hoi,

nee jij hebt niet hetzelfde als mij..
    jij hebt denk ik elke maand een onttrekkingsbloeding. bij een onttrekkingsbloeding is er ook geen eisprong. volgens mij valt het ook niet onder een amenorroe, maar dat weet ik niet zeker.
    ik heb nog nooit een bloeding gehad.
    alleen door medicatie heb ik onttrekkingsbloedingen gahad.

groetjes

7. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    d11: de huisarts gaf bij mij vorig jaar aan dat het wel eens primaire amenorroe kon zijn maar de conclusie van de gyn. was dat ik PCOS heb! In veel opzichten komt het wel overeen zoals het uitblijven van menstruatie en geen eisprong hebben ( of maar een enkele keer )

8. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Ik heb zelf geen duphaston gekregen maar een soortgelijke kuur om een bloeding te onttrekken en heb daarna ook clomid gekregen ( 50 mg 5 dagen) en dit was meteen een goede cyclus met het gewenste resultaat ;)

9. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    @kelly1980
    hoi,
    het klopt dat pcos en prim. amenorroe op elkaar lijken. daarom hebben ze bij mij een bloedonderzoek gedaan, en daar hebben ze de hormonen na gekeken.
    bij mij zijn er twee hormonen waarvan er een niet aangemaakt word en de ander te weinig. (het hormoon wat niet aangemaakt word is het hormoon dat er voor zorgt dat er geen ovulatie plaatsa vind).
    daarna hebben ze inwendige echo`s gemaakt om de follikels te bekijken. deze hebben gemiddelde grote, en hebben ze pcos uitgesloten.
    maar ik ben in ieder geval blij voor je dat ze prim. amennoroe hebben uitgesloten! krijg jij nou medicatie om de pcos tegen te gaan dan?
    groetjes

10. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    @kelly

oh helemaal goed, ben echt blij voor je!
    wat fijn dat het zo snel gehopen heeft!
    groetjes

11. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

16 sep 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    d11: hoop in ieder geval dat de clomid net zo aanslaat bij jou als dat bij mij heeft gedaan! Heel veel succes gewenst!

12. d11

d11 Lid

5 feb 2009
    7
    0
    0
    dank je wel meid!

Deel Deze Pagina