Jaa, ik ben bijna 15 ik weet heel jong ! maar ik ken mensen van mijn leeftijd die all heel volwassen zijn voor hun leeftijd, en ik hoor daar zelf ook bij. Ik weet dat het niet echt verstandig is op mijn leeftijd omdat ik niet veel geld verdien, maar ik heb nu een paar dingen te zeggen ten eerste, Ik kan geld krijgen van de gemeente kinderbijslag. het is niet veel maar de school word ook betaald meestal ik kan zo iets gewoon regelen,maar wat als mijn vriend, 23 is en ik zelf 15 word ik dan in de probelemen gezet? baby spullen zijn niet zo duur het eten well, maar dat kan ik allemaal wel regelen, ik woon nu tijdelijk in engeland ik wou misschien weer terug verhuizen waneer ik me kind krijg naar nederland ik heb gehoord dat je in nederland een sort huis heb met allemaal tienermoeders waar ze je helpen enzo.. ik denk dat ik zwanger ben en ik wil het ook , alleen mijn moeder en vader zou mij vermorden en helemaal als ze er achter komen dat het van mijn vriend is die 23 is ik hou van hem hij ook van mij ik wil geen jongere vriend, want die denken alleen maar aan sex die jaren van 17 die tieners enzo en die zijn helemaal niet sirieus ik ga al een tijdje met me vriend en ik weet dat hij t waard is , hij komt ook naar engeland verhuizen. hij zegt dat hij hier naar universie tijd wilt, en een extra bij baantje ik heb thuis hier een baan ik doe nagels ,enzo dus het gaat me prima lukken om op die kind te zorgen, alleen het enigste probleem is wat mij het meest dwars zit. zijn mijn ouders en fam die zo gaan schrikken en zo boos gaan worden mij zelfs slaaan! moet ik dit geheim houden met wie ik ga voor een tijdje, en dan gewoon zeggen ja, ik heb een jongen ontmoet mama en papa hij wilt mij helpen met me kind zorgen en dan gewoon zeggen dat ik niet wist van wie ik me kind had gekregen, ach ik weet het ook niet , ik moet pas na 3 maanden aan me moeder verteleen dan kan ze het niet weghalen, ik moet inkt gebruiken , voor me menstruatie doen alsof het bloed is ze gaat vragen warom ik niet ongesteld word.. ehmm.. julie gaan mij zeker echt dom vinden enzo, en julie gaan zeker zeggen doe je zelf dit niet aan, dit en dat ik weet het maar ik wil het ik vecht er voor ik heb genoeg evaring. kan mijn buik dit wel aan?? ik heb t gevoel dat ik zwanger ben ben ook nog niet ongesteld geworden iik hoorde dat wel 3 dagne terug te zijn, maarja misschien word ik nog ongsteld ik zit niet egt egt te proberen voor een baby want ik slik de pil voor de zeker heid dat ik na een tijdje denk van ik hoef geen kind, dus ik heb de kans dat ik niet zo snel zwanger raak ,maar zijn er meer tienermoeders rond mijn leeftijd hoe kan ik hier mee omgaan kan ik nog naar school heb ik tijd voor me school enzo want mijn moeder werkt ook dus ja en mijn vriend ook en school dus hoe ga ik hier voor zorgen? voor die kind ook in iedergeval ik wou ook een jonge moeder zijn omdat, waneer ik 30 ben ik niet zo veel stres heb want dan kan die kind een beetje voor zich zelf zorgen hoef ik niet helemaal te stressen over alles. want mijn moeder die is nu ook oud en ik nog jong dus zij strest erg met mij omdat ik een iritante tiener ben, zei heeft rust nodig, eigenlijk ze heeft me te oud gekregen snapje.. hulp graag Dankjewel!! x
ik vind het nogal een relaas.. maar als k het goed begrijp word je geslagen als je verteld dat je zwanger bent? en vraagje: ben je bewust zwanger geraakt? zo ja waarom zo jong? hoe lang ben je zwanger dan? ik zou eerst meer eens testen.. dan weet je eht zeker.. daarbij, als de pil schijnbaar niet werkt of je er laks mee bent kun je ook kiezen voor een spiraal. Dus eerste wat je doet morgen een test halen en testen..
Wat ik mij afvraag is hoe het komt dat jij in Engeland zit en je ouders/familie gewoon in Nederland? Om op een zeer jonge leeftijd zwanger te raken is inderdaad geen goed idee. Ik weet je lichaamsbouw niet, maar de meeste meisjes van jouw leeftijd hebben nog niet de bouw van een volwassen vrouw. Daarnaast zeg je dat je altijd wel jong moeder hebt willen worden, zodat je later niet in de stress zit, maar hoe denk jij dit alles te gaan betalen de komende 18 jr? School, luiers (ong 10 euro per pak), kleding, kinderopvang, sporten etc etc? Je eigen moeder was misschien "te oud", maar ze hefet wel haar leven geleefd, ze is uitgegaan, ze heeft haar opleiding afgerond (neem ik aan). Hoe zit het met je eigen opleiding? Je bent nog leerplichtig (tenminste in Nederland) Je moet ook niet vergeten dat jij niet het gezag krijgt over je baby tot je 18e, maar dat een ander persoon, hoogstwaarschijnlijk je moeder, de voogd wordt van je kind. Het zou best kunnen dat je vriend in de problemen komt, aangezien jij nog minderjarig bent. Het kan dus dat je ouders aangifte gaan doen tegen hem (wat ik eigenlijk ook zou doen als het zou gebeuren met mijn dochter, als ik heel eerlijk ben) Hoelang zijn jullie al bij elkaar? en wat vinden zijn ouders ervan dat hij met zo'n jong meisje gaat? Vind het ook heel erg onverantwoordelijk van een man van 23 om onveilige sex te hebben met een kind van 14. Ik zou je aanraden eerst een test te doen en dan echt aan je familie te vertellen, als je zwanger bent. Als je jezelf oud, wijs en volwassen genoeg vind om een kind te krijgen, moet je ook oud, wijs en volwassen genoeg zijn om de consequenties te dragen die het met zich meebrengen. Mocht je niet zwanger zijn, zou ik je echt heel erg adviseren te wachten met kinderen tot je er echt klaar voor bent. En daarmee bedoel ik, opleiding afgerond, eigen huis, baan, stabiele relatie etc etc.
ik vind dit een warrig verhaal en heel erg onverantwoordelijk !! ik ben ook een jonge mama (20) ik ben gehuwd heb een eigen stekje etc.... ik wou op mijn 12 al mama worden maar ik heb gewacht ik zou als ik jou was testen en is heeel erg goed nadenken ik kan je redenering volgen van iemand te willen die wat volwassener is maar 23 ?? en 15???? dat verschil is te groot 20 en 28 niet je bent een kind en hij een man ik zou ook een klacht indienen eerlijk gezegd !! volgens de wet ben jij niet volwassen genoeg om over jou eigen lichaam te beslissen en gelijk hebben ze !!!
vind het maar een raar verhaal eigelijk.. meid doe eerst maar een testje dan weet je tenminste of je wel zwanger bent... daarna maar verder kijken!
Ik zou eerst eens testen! Ik vind het een erg warrig verhaal, je zegt dat je al erg volwassen bent voor je leeftijd maar zo lijkt het niet. Ik hoop san ook eerlijk gezegd voor je dat het niet zo is. Wat foxymama zegt klopt wel, jouw vriend kan flink in de problemen komen en hoe dan ook zul je zelf geen voogdij over je kindje krijgen. Ik twijfel eigenlijk erg aan je verhaal. Mocht je verhaal echt waar zijn en je echt zwanger blijkt te zijn wil ik je wel een advies geven. Ga na een dokter en leg je verhaal uit. Je ouders moeten weten dat je zwanger bent maar zorg wel dat je veilig bent. Ik weet niet hoe het in Engeland is maar hier heb je idd tienermoederhuizen. Bespreek met de dokter wat voor mogelijkheden er zijn.
Het komt over alsof je wel expres zwanger bent geraakt. (als dat zo is iig) ten tweede ben je echt niet volwassen! Kijk hoe je typt! 'Die kind'? Serieus meid je ziet dit veel in Engeland dus misschien denk jij ook dat is leuk maar je bent er echt!!!!!!!! nog niet aan toe
Ik zou ook eerst maar eens testen en naar de dokter gaan voordat je je van alles in je hoofd haalt. Allemaal stress voor (misschien en hopelijk) voor niets. Weet verder niets van je achtergrond maar weet wel dat een meid van 15 die gewoon goed onderwijs volgt niet het nivo van typen heeft wat jij neerzet. Sorry, misschien niet zo aardig maar helaas. En verder, als het idd allemaal waar is zoals je zegt, heel veel succes!
Ik woon in Engeland, en ik heb nog nooit zoveel tienermoeders gezien als hier, het ziet er allemaal leuk uit maar makkelijk is het zeker niet!Je bent er als 15 jarige nog niet klaar voor. Hier in Engeland heb je ook huizen voor tienermoeders, bel jou locale gemeente op en die zullen je verder helpen. Maar eerst zeker weten dat je zwanger bent. En 23 en 15??? Dat klinkt wel erg fout!Hier in Engeland is het illegaal om onder de 16 seks te hebben. Dus hoe dan ook jou vriend gaat ervoor want hij heeft seks met een minderjarige. Dus als gezinnetje samen wonen zal in Engeland niet gaan lukken omdat het niet mag. hoe ben jij als 15 jarige in Engeland beland, en waar zo'n beetje in Engeland, als je hulp nodig hebt PB maar. Succes
Lieve meid, ik snap dat je heel graag een kindje wil! Ik wilde het ook graag toen ik net 14 was, maar wacht er alsjeblieft mee! Ten eerste kan je vriend er zeker door in de problemen komen, omdat hij seks heeft met een minderjarige. Mochten je ouders aangifte tegen hem gaan doen, zit hij met de gebakken peren. Ook krijg jij niet de voogdij over je kindje, dat zullen jouw ouders/verzorgers krijgen. En een kindje is wel degelijk veel duurder dan jij in je hoofd hebt! Je hebt een kinderkamer (bedje, ledikant, kast) nodig, een maxicosi, kinderwagen, box, kleertjes, speeltjes, boxkleden, dekentjes, enz. Dit gaat al snel honderden euro's kosten! Bovendien zijn luiers en voeding (als je geen borstvoeding wilt of kunt geven) erg duur! Denk al snel aan zo'n 40 euro in de week. Meid, ik snap je gevoel, maar mocht je nu niet zwanger zijn, wacht er dan alsjeblief nog even mee tot je minstens 18 bent en maak nu even je school af! Dan heb je tenminste zelf de voogdij. Ik dacht ook dat ik wel verder kon studeren zodra mijn dochter geboren was (ik ben 20, getrouwd, man heeft een goed baan), maar het was een stuk zwaarder dan ik in eerste instantie gedacht had en daarbij kon ik het niet over mijn hart verkrijgen de kleine meid 4 dagen in de week naar de oppas te brengen. Zorg alsjeblieft eerst dat je alles op orde hebt. Een huis, een inkomen, een diploma... En bedenk je goed dat we dit niet zeggen om je te pesten, maar omdat wij zelf ondervonden hebben hoe het is om een kindje te hebben en we jou willen helpen! Het is hartstikke leuk, uiteraard! Maar ook heel erg zwaar, vooral de eerste maanden, en een kindje kost een hoop geld.
Het lijkt mooi. Maar als zelfs volwassen vrouwen er soms doorheen zitten door slaap gebrek en het constante aandacht vragen van een kindje, dan zou ik er nog even mee wachten. En wij hoeven niet meer naar school, en ons huiswerk hoeft niet meer gedaan te worden. Als jij echt een goede mama wil worden wacht dan, groei als persoon,haal je diploma zodat je een goed voorbeeld vooor je kindje kan zijn! Als je al zwanger bent moet je vanaf het begin eerlijk zijn tegen je ouders, zij kunnen je misschien nog steunen, en steun ben je HARD nodig als je een kleine baby hebt.
idd. Ook kwa schrijftaal. En je schrijft ook dat je moeder je een irritante puber vindt. Dus dan zal je echt wel niet zo volwassen overkomen als dat je denkt.
Misschien eerst maar eens een testje doen, om te kijken of het wel echt zo is. Je komt een beetje vaag over, eerst zeg je ik ben zwanger, daarna weet je het niet zeker, en daarna zeg je ik wil graag zwanger raken. :S Ik zou gewoon voorlopig even netjes de pil slikken. Er is geen enkele manier dat je ouders nu blij gaan reageren als je zwanger bent. Wat is er dan leuk aan? Zorg eerst dat je gewoon een goede stabiele relatie hebt, dat je voor jezelf kunt zorgen en een eigen woonruimte hebt. En dan kan je voor een kindje gaan. Er is niets mis mee om nog minimaal 5 jaar te wachten. Ik was 18 toen ik zwanger raakte, maar was wel al een tijd samen met mijn vriend, en iedereen wist dat we een stel waren. We zijn getrouwd inmiddels. We hadden ook een eigen woonruimte. En zelfs toen kreeg ik van sommige nog minderleuke reacties en moesten mijn ouders erg wennen aan het idee. Zorg eerst dat je eigen leef omgeving stabiel is voordat je aan een kindje begint, want een kind is geen pop en die sleep je niet overal mee naar toe. En wonen in zo'n opvanghuis is ook echt niet ideaal hoor!
Beetje vreemd verhaal en heel onduidelijk geschreven. Vindt het ook maar raar dat TS na haar eerste bericht niet meer reageerd, weet niet wat ik hiet van geloven moet. Ziet er meer uit als een 15 jarig meisje die reacties uit wil lokken en aandacht.
ik vind dit een beetje een warrig verhaal.. ik snap best dat een kindje hebben er leuk uit ziet maar heb je wel enig idee wat het precies inhoud en hoe zwaar het is in het begin. doe eerst een test dat je het zeker weet en is het niet zo zorg dan eerst dat je alles op orde heb voordat je eraan begint.
Omdat dit topic nogal wat vragen oproept doe ik 'm dicht. Tienermoeder is niet meer online geweest sinds 6 september. Mogelijk is het inmiddels opgelost. @Tienermoeder: je kan dit topic altijd weer laten heropenen als je dat zou willen.