Wij zijn een jong stel die bewust aan kinderen beginnen topic!

Discussion in 'Jonge moeders' started by Leentje21, Feb 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Hoi allemaal!

Het leek me wel leuk om een topic te beginnen met jonge stellen die hun kinderwens proberen te vervullen.
    Ik weet dat er al heel veel val dit soort topics zijn, maar het leek me leuk om met jonge stellen hier over het zwanger worden, zwanger zijn en alles wat er maar bij komt te kletsen;)

Ik ben trouwens zelf 21 jaar en mijn vriend is bijna 25, we hebben nu 5 jaar een relatie waarvan we 3 jaar samenwonen in een koophuis. En nu begint de kinderwens dan toch wel zo sterk te worden dat we er voor zijn gegaan!

Liefs,

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hallo Leentje 21.
    Wat leuk dat je een kinderwens hebt.En ja kinderen veranderen je hele leven.Ik heb er zelf 2 1 van vier(wordt in mei 5) en 1 van net een maand oud.Ik ben 34 en mijn man 51.en mijn wensen zijn in vervulling gegaan(ik heb toen we net samenwoonde tegen hem gezegd,dat ik voor mijn 30ste mijn 1e kindje wilde en voor mijn 35ste mijn laaste.)Dus als je vragen hebt over zwanger worden/zijn, kan je altijd aan me vragen.

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Op mn 22ste hebben wij besloten dat ik ging stoppen met de prikpil... ze geven aan dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger kan worden en in de 13de maand is het gelukt hahaha Ik was nog net een week 23 toen mijn mannen geboren zijn! Mijn man was 26 toen we dat besloten hadden!

4. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

Apr 17, 2009
    213
    0
    0
    Hoi Leentje,

Als je er zeker van bent dat je dr voor wil gaan, dan moet je dr gewoon voor gaan :)
    Ik was bij onze dochter nog net 22 toen ik zwanger werd, en 23 toen ze geboren is :)

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoi,

ik ben 23 en mijn man 22jaar.
    wij hebben bewust gekozen voor ons kindje en zijn super blij dat het na ruim een jaar gelukt is! we zijn alweer wat weekjes opweg en kunnen niet wachten totdat de kleine er is.

hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn!

ik had zelf een heel onregelmatige cyclus, wat helpt is toch wel ovulatietesten. je krijgt iets meer inzicht in je menstruatie en toen ik die ging gebruiken was ik binnen twee maanden zwanger.

6. liez

liez Lid

Feb 11, 2011
    16
    0
    0
    assen
    @leentje21
    ook wij zijn een jong stel die bewust aan kinderen beginnen. Wij zijn beide 24 jaar, en al 7,5 jaar bij elkaar waarvan op 7 mei dit jaar we 1 jaar getrouwd zijn. We wonen ook al zo`n 6 jaar samen. Voor ons begon alles vorig jaar na de trouwdag te kriebelen voor een kinderwens. Nu is 25 januari dit jaar mijn mirena eruit gegaan. We gaan nu voor ronde 1....het is allemaal erg spannend :D

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    wij zijn ook een jong stel:D ik ben 24 en me man is 25
    in november 2006 ging bij ons de pil de deur uit alweer 4 jaar geleden. en we zijn uiteindelijk via icsi zwanger geworden van ons
    eerste wondertje alweer 16 weken!

het was een hobbelige weg maar het is wel gelukt!!;)

8. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

Jan 2, 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Wij zijn ook een jong stel, ik ben 21 en vriend bijna 20.
    We hebben bewust gekozen voor een kindje, en hoewel het nu niet allemaal verloopt zoals het hoort qua relatie e.d. Ben ik nog steeds super trots dat ik binnenkort mama word van onze kleine meid!! Ik heb geen moment spijt van deze beslissing en leef er enorm naartoe! Kan echt niet wachten tot ze er is!!

9. Samm

Samm Lid

Jan 15, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

wij zijn ook een jong stel :p Ik ben 21 en mijn vriend is 24. we zijn al 6 jaar samen en hebben een dochter van 3. En ik ben nu 5 weken zwanger van nr 2 :D wat trouwens niet zo gemakkelijk ging als bij onze dochter, van haar werd ik zwanger door de pil heen.

Als je graag wilt weten wat je vruchtbare dagen zijn zou je kunnen tempen, dat geeft veel overzicht in je cycles.

veel succes! en mocht je vervelende reacties krijgen, niks van aantrekken het is jou leven. Wij hebben wel eens last van bemoeiende familieleden die denken dat ik nog 16 ben ;)

groetjes Samm

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik kan mij denk ik ook jong noemen ik was 21 toen we besloten dat ik zou stoppen met de pil en was direct zwanger eigenlijk en net 22 dit werd helaas een miskraam maar was gelijk weer zwanger en net 23 toen ons meisje werd geboren.
    Mijn man is 28 en heeft al een zoontje van 4 die de helft van de week bij ons woont. W e kregen wel reacties van mensen van zal je dat wel doen etc maar ik zou dit voor geen goud willen missen :)

11. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Leentje , wat fijn!!
    hoop dat jullie wens heel snel in vervulling mag gaan!

12. Nnika

Nnika Niet meer actief

Hoi iedereen!
    Ook wij zijn jong (nouja ik tenminste, vriend begint al een beetje een ouwe l*l te worden :D:p), 28 en 20. Zijn nu bijna 3 jaar samen, en wonen nu ong. 2,5 jaar samen. Net verhuisd naar een groot appartement hebben we ook besloten om ervoor te gaan! Ik wil het al een aantal jaar eigenlijk en zo fijn dat het moment van proberen nu eindelijk daar is!
    Wel heeft mijn vriend een chromosoomafwijking wat gevolgen kan hebben voor zijn vruchtbaarheid, dus het is spannend.. maar afwachten wat er gebeurd!

13. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wim was net 19 en ik was 18 toen ik zwanger werd. Het was wel iets eerder dan de bedoeling was, we wilde eerst trouwen, maar daniel had meer haast:D gelukkig stond alles al gepland enzo en zijn we getrouwd toen ik bijna 8weken zwanger was. Ik was 19 toen ik beviel en wim was toen 20. Nu ben ik ong 2maandjes 21 als nr 2 komt:) Soms denk ik wel: had graag nog daar en daar heen gewild, maar dat kan over 20jaar ook nog, en jong moeder worden niet:D

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ik was 23 toen de oudste geboren werd en nu 33 als straks nummer 4 geboren wordt. Dus nu heb ik van alles wat, jong moeder en gemiddeld moeder. Eerst de jongste moeder op het schoolplein en straks een van de ouderen???

15. Assen89

Assen89 Lid

Apr 7, 2011
    43
    0
    0
    Assen
    Hoi iedereen.!

dit word de eerste ronde voor mij en mijn vriend! jeuj'jeuj.!
    Zelf ben ik 21 en mijn vriend 20 maar ook wij hebben bewust gekozen om jong ouders Te Willen worden.
    3 jaar geleden hebben we een abortus ondergaan dit doordat ik door de pil zwanger ben geworden en wij 3jaar geleden echt geen kleine konden krijgen dit door mijn thuissituatie toen.
    Ik heb vroeger heel veel mee gemaakt moeder 6 jaar geleden onverwachts overleden jaren lang mentaal en fysiek mishandeld door mijn vaders toenmalige vriendin.
    Dus toen ik 3 jaar geleden zwanger raakte schrokken wij daar heel erg van. Maar voor ons was de abortus op dat moment de goeie keuze geweest. Want wat kon ik de kleine bieden? helemaal niets, half jaar later heeft mijn Grote Liefde mij uit mijn ouderlijke huis meegenomen naar ons eerste eigen huissie.!

En nu 3 jaar later zijn we nog steeds samen sta ik sterker in mijn schoenen en kan ik niet anders zeggen dan dat ik onwijs gelukkig ben met mijn Vriend !
    Dus hebben wij besloten om mijn spiraal eruit te halen in februari en gaan we nu onze eerste ronde in.!
    het kan niet snel genoeg gaan voor ons en ik weet zeker dat wij het super gaan doen!

Ik wil de rest ook heel veel succes wensen!
    en hou ons op de hoogte. =)

Liefs Assen89

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hier ook een jong stel:)
    ik ben nu 24 en mijn man 26
    onze dochter is 4 en een half en we zijn zwanger van onse 2de!
    ik was 19 toen ik bewust zwanger raakte en 20 toen ik beviel!
    ohw ja en zijn zijn in juni 10 jaar samen:D

17. UsMiracle

UsMiracle Actief lid

Jan 8, 2011
    119
    5
    18
    Female
    Zuid Holland
    Hallo allemaal,

Ten eerste, voor de mensen met een kleine of die in verwachting zijn, van harte gefeliciteerd!

Ik heb even een vraag aan deze jonge gezinnen :D
    Ik en mijn vriendin willen graag ook kinderen, maar omdat wij nog geen huis(je) hebben wil ik er nog even niet aan. Wil het pas als we zelf op ons zelf zitten en dan kijk ik liever weer verder.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    Zitten er sommige jonge gezinnetjes nog thuis of hebben jullie eerst geprobeerd zwanger te raken en toen pas het ouderlijk nest verlaten?

Graag wil ik hier wat meer over weten.
    Alvast bedankt

UsMiracle

18. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij woonden eerst in een grote flat met 4 slaapkamers maar wilden graag een tuin, nu wonen we in een tussenwoning (allebei huur trouwens) met 3 slaapkamers een grote zolder een mooie tuin en speeltuintjes in de buurt :)

19. misa

misa Niet meer actief

Grappig om te lezen wie zichzelf als jong voor kinderen ziet.

Mijn man en ik zijn 26 en 27 (25 en 26 toen Simon geboren is). Maar ik ervaar dat niet als erg jong, maar als normaal. Ik ervaar over de 30/35 eerder als bijzonder. Niet veroordelend hoor, maar puur mijn gevoel. Ik wist altijd al dat ik graag op tijd kinderen wilde. Gelukkig is het begin gemaakt. :)

Wij wonen nu 6 jaar samen, zijn 2 jaar getrouwd. Ik zou persoonlijk niet bewust aan kinderen 'beginnen' als ik geen eigen woning zou hebben.

20. misa

misa Niet meer actief

Eens..!

Share This Page