29 weken, ukje ligt bijna 4 weken voor qua groei.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukjesmama, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Vanochtend weer een groei echo gehad. Ukje ligt bijna 4 weken voor qua groei :$. Ik weet dat ze er vaak naast zitten, maar ukje was toch in deze drie weken hard gegroeid. De benen zijn heel lang, van z'n papa denk ik.
    Ukje lag ook weer in onvolkomen stuit, zo ligt hij meestal. Hij kan nog lang draaien, maar heb er een hard hoofd in. Als ukje zo doorgroeit word ik met 37 tot 38 weken ingeleid. Spannend allemaal.

Morgen weer suikers prikken.

Herkenbaar voor iemand, een groot kindje terwijl je zelf beide niet fors bent?

2. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ja, hier nog zo'n reusje! Hoofd en buikje zitten nu op 39 weken terwijl ik 35 weken zwanger ben. De beentjes lopen juist achter, 34 weken.

Hier geen woord over inleiden. Ik maak me wel een beetje zorgen maar wat doe je er aan? Moet er wel bij zeggen dat ze al wekenlang roepen dat ik bijna ga bevallen, heb al met weeën in het ziekenhuis gelegen en eerder al 2x een vroeggeboorte gehad. Misschien dat ze het er pas over willen hebben als ik richting de 37 weken ga en de kleine man zo door blijft groeien.

Zelf zijn we trouwens niet lang, ik gemiddeld en man zelfs klein. En allebei een hele mooie BMI.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier ook een reusje ons man liep ook 3/4 weken voor op groei.
    mijn suiker en alles was goed onze kleine had het gewoon heel goed bij mijn in mijn buik.
    bij geboorte was hij 4060 , wij waren er heel blij mee omdat onze kleine man geboren werd met een infectie en heel ziek was ! en nu met bijna 5 maanden 8500 dus een gezonde hollandse jongen

wij zijn trouwens allebei 1,75 en een normaal bmi

4. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Tegen mij zeggen ze trouwens dat er niks ergs aan is, hoef ook geen suikers te prikken enzo. Wel raar dat verschil!

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    dat is wel vreemd hier wel moeten prikken gewoon voor de zekerheid!

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Onze kleine loopt ook voor op groei, zo'n 4-5 weken. Vooral buik en benen zijn enorm. Ruim P95 noemde ze het.
    Over 3 weken weer terug voor een groeiecho en als de kleine dan nog zo groot is wordt de gyn gebeld voor overleg.

Ik ben 1.74, licht overgewicht. Manlief is 1.95 en heeft licht overgewicht. Allebei bij de geboorte 53 cm en ik was ruim 8 pond, mijn man was ruim 9 pond.

Dus tja, kan bijna niet anders dan dat ons wondertje ook een knoeperd wordt denk ik...;)

7. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hier ook een heel normaal gewicht maar toch een groot kindje. (2 weken voor) Nu blijk ik wel zw dm te hebben maar hoef gelukkig nog niet te spuiten. Spannend!
    Had je ook veel vruchtwater?Hier ook weer een groeiecho met 34 weken en dan beoordelen of ze eerder gehaald wordt.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn jongste liep ook heel erg voor, zijn benen zaten met 35 weken al op 41+ weken. Ik had ook geen suiker trouwens.
    Zijn gewicht werd na heel veel echo's op ruim 9 pond geschat. De vk, de gyn en ik vonden inleiden alledrie niet nodig.
    Uiteindelijk werd meneer met 39+3 spontaan geboren en woog net geen 8 pond :D hij was gewoon erg lang! Nu met 18 maanden is hij al 94 cm.

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij mijn beide zwangerschappen liepen mijn kindjes voor in groei.(6 pond bij 32 weken echo)

De een is met 36 weken geboren en was ruim 4095 gr.
    De tweede met 38 weken geboren en was 5120 gr.

Flinke babies dus.
    Dit had vooral te maken met het feit dat ik een erg grote placenta en hele dikke navelstreng had.

10. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    ik heb je pb gestuurd, en ohja.... de onze lag ook in stuit tot 3 weken terug ;) dus met 31 ofzo is ie gedraaid

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Zoontje liep op 32 weken 5weken voor op groei, is op 39.4 weken geboren en woog 4315gram/53cm.
    Ik ben ook getest geweest op suikers, maar gelukkig niets .. gewoon een grote jongen.

Bij mij is er nooit over inleiden gesproken, soms raar hoe die regelingen anders zijn.

12. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn al die reacties.

Mijn vruchtwater is gemeten vandaan en was gelukkig oke.

Zo lees ik wel weer dat het veel vaker voorkomt een kleine die ruim voorligt qua groei. Ik had net nog zitten rekenen en ukje is toch echt meer dan een kilo gegroeid in drie weken, das best veel. Verder gaan we gewoon zien, ik denk telken beter te groot dan te klein. Net wat ik bij jou las, missymaaike, dan hebben ze bij evt ziekte meer bij te zetten.

13. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dochter liep ook ruim 4 weken voor op schema destijds, wel suiker moeten prikken, maar dat was goed. Uiteindelijk op exact 40 weken geboren en 9 pond. Zoonlief leek op schema te liggen, ietsjes voor, die is met 39 weken geboren en die was 8,5 pond. Bij de eerste hebben ze het dus best goed gezien, maar bij de 2e niet. Nu zwanger van de 3e, ben benieuwd wat ze over 3 weken met de 20w echo er van maken. Maar zeker weet je het pas na de bevalling.

14. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Bij mij liep de baby volgens de groeiecho's zo'n 5 weken voor. Om die reden werd ook gesproken over inleiden. Dit is met 37 weken gebeurd. (mijn man en ik waren trouwens 8.5 pond bij geboorte, hij is nu 2m, normaal postuur, ik 1.68m en een beetje overgwicht). Suikers werden trouwens niet getest.
    Uiteindelijk is mijn zoon met 50cm en 3355gram geboren (door inleiding). Hij was kleiner dan met 35 weken werd geschat....

Nu weer zwanger en met 20 weken echo zagen ze dat hij 2weken voorliep. Dit x wél suikers laten testen (was allemaal goed). Volgende week de groeiecho. Ik ben heel benieuwd!! Ook of ze nu weer spreken over inleiden. 37 weken doe ik sowieso niet meer, dat was veel te vroeg voor mijn zoon. Maarja.. wie weet hebben ze dit keer wél gelijk. Het blijft een schatting.

Hoe dan ook... beter te groot dan te klein!!! De baby heeft het goed bij je!

Deel Deze Pagina