Wisselen VK of toch niet?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PCOmama, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dames, ik moet het toch even van mij afschrijven.

Ik zal een lang verhaal proberen in te korten;

Wij zitten bij dezelfde VK als bij die van onze zoon circa 6 jaar geleden...

Wij hebben ons weer aangemeld bij dezelfde VK mede omdat ik het gevoel had dat het wel goed was gegaan tijdens de bevalling, echter tot onze verbazing horen wij NU pas wat er daadwerkelijk aan de hand was.

De bevalling heeft circa 38 uur geduurd, en ik ben uiteindelijk ook gewoon thuis bevallen... echter mijn man had het gevoel dat het niet goed ging en wilde eigenlijk naar het ziekenhuis...maar nee dat 'kon niet meer' omdat ik al 6 cm had...(weten wij veel, was immers de eerste bevalling). Ik had uiteraard pijn, maar dat boeide mij niet zoveel, maar manlief dacht dat ik erin bleef hangen :)...laten we eerlijk wezen, mannen zijn denk ik eerder daar bang voor dan de vrouw..wij zijn immers diegene die de pijn voelen en mannen zijn daardoor giga machteloos... anyways.... mijn man heeft toen na circa 30 uur bevallen aangegeven echt naar het ziekenhuis te willen omdat het gewoon niet ging... (het is mij echt volledig langs gelopen afcourse, was druk met andere dingen;)). De VK incl stagiaire vonden het niet meer kunnen en ik moest dus thuis blijven...baarkruk erbij gehad maar nope zoonlief was te eigen wijs.. uiteindelijk na circa 36 uur was het dan zover ik mocht gaan persen!

Maar dat ging gewoon niet goed, ik heb nu blijkt achteraf maar liefst 138 minuten persweeen gehad! Dit had dus helemaal niet gemogen. ik had na circa 60 minuten echt naar het ziekenhuis gemoeten. Althans dit is wat ze nu vertellen. Wij schrokken hier dus wel aardig goed van en mijn man was daar in mijn optiek ook wel terecht 'pissig' over. Hij gaf dus aan, m.a.w ik had dus gelijk. Mijn vrouw had gewoon naar het ziekenhuis gemoeten en jullie hebben het risico gewoon gelopen om dat niet te doen, terwijl dat onze zoon hierdoor mogelijk zelfs gevaar had kunnen lopen. Ze gaf hier niet echt antwoord op. Toen kwam nog eens het verhaal dat de score van zoonlief 'maar' een 7 was.. ook dat wisten wij niet.

Mijn man en ik werden nu 'gerust gesteld' onder het mom van, we gaan deze bevalling heel anders aanpakken en jullie staan volledig vrij om te doen wat jullie willen. Dus bijv. als de eerste wee zich aandiend mag ik mij al melden in het ZH van hen. Maar ik weet, dat dat zo echt niet werkt en je je niet zomaar mag melden bij de eerste de beste wee. Mijn man is dus best wel weer in de rats van als dit maar goed gaat en ook bij deze vk. Hij gaf gisteren toen we thuis kwamen zelfs aan zoek maar een andere vk..... maar 1 vk is wel vertrouwd voor ons, maar die heeft mij dus uiteindelijk NIET begeleid bij de bevalling zelf maar een andere die ik dus ook nooit had gezien toen incl stagiaire.

Ik weet dus niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik twijfel enorm... zo ook gisteren gaan ze naar het hartje zoeken en kunnen ze ht dus niet vinden... ok....maar ik spring dan alweer in de stress omdat ik toch al 12 weken ben geweest en nu hebben ze op verzoek van mijzelf dan 8 februari mij ertussen gepropt om alsnog een keer langs te komen...

Zucht...ik voel mij dus nu echt weer onzeker worden en weet het dus niet meer... (ik heb ook in okt een MK gehad)...

Iemand tips of poging tot geruststelling voor mij?!

Thanks meiden!

2. Username

Username Niet meer actief

Als jullie je niet prettig voelen bij de VK en de manier waarop zij dingen hebben aangepakt en er nu over praten, dan lijkt me dat alle reden om een VK te zoeken waar je je wel goed bij voelt.

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Meteen wisselen! Ik vind dit echt een ongelofelijk verhaal, en dit mag echt niet meer gebeuren. Jij moet straks bevallen en je moet daar een goed gevoel over hebben, dus kies voor jezelf!

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik snap helemaal van je man dat hij zoiets heeft dat je een andere verloskundige moet gaan zoeken.. Ik denk als wij zoiets hadden meegemaakt dat mijn man dat ook zou willen!
    Als jij je prettig voelt bij waar je nu bent, dan zou je er even over moeten praten met je verloskundige en gewoon zeggen waar het op staat.
    Vind het wel vreemd dat je met 6cm niet meer naar het zkh moest, want toen tijdens mijn 1e zwangerschap had ik 5 a6 cm ontsluiting 's nachts om 4:00u en zei de verloskundige bij mij thuis je mag naar het ziekenhuis toe.
    We waren om 5:00u 's nachts pas in het zkh.
    Wat een gedoe...
    Ik zou als ik jou was er heel eerlijk over zijn en zeggen waar het op staat.

Wij hebben aangegeven dat tijdens de bevalling wij geen stagair erbij willen.
    Er mag er wel 1 bij zijn, maar die helpt mij niet.
    (Tijdens 1e zwangerschap had ik een stagair,
    ze heeft me verkeerd gehecht, waardoor alles er uit moest en nogmaals opnieuw er in etc.)

Je kunt je wensen gewoon aangeven.
    En mocht je je er dan nog niet prettig bij voelen kun je altijd een andere verloskundige opzoeken.
    Hier in Hoogeveen hebben wij 2 praktijken...

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nou ik heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en zojuist de ferti afdeling waar ik dus al 10 jaar liep/loop gebeld. Verhaal uitgelegd en zij verbond mij door naar de gyn van het ziekenhuis.

Weer verhaal uitgelegd, en voila zij gaf ook aan dat het niet helemaal goed was gegaan, blijkt dus achteraf en dat ze mijn 'zorgen' begreep. Ook dat mijn hier niet blij mee was en als 1 van ons beide het niet fijn vind dat we dan moeten overstappen. Want dit zal aan je blijven knagen. Ze heeft mij dus nu 'extra' ingepland voor a.s. vrijdag een echo...mede omdat ze het hartje niet konden horen, maar meer om mij ook gelijk gerust te stellen. Daarnaast moet ik mijn verzekering bellen om te vragen of ik mag overstappen naar de VK in het ziekenhuis zelf. Dat leek hun geen probleem, maar ze wilde het wel voor de zekerheid door ons laten checken want niet dat we prompt rekneingen gaan ontvangen. Ze vermelde daarnaast dan ook gelijk dat ik dan nu wel verplicht in het ZK moet bevallen... nou dat vind mijn man niet erg hoor! ;)

Manlief net gebeld, en die was dolblij! Dus volgens mij heb ik de beslissing gemaakt en ook de juiste... nu nog even aan de vk zelf vertellen ;)

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou zelf een ander zoeken. Anders zit je straks met onzekerheid, spanningen etc terwijl je iemand volledig moet kunnen vertrouwen.

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dat klopt wachtende, het is wat dat betreft denk ik echt de beste oplossing en beslissing!

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Natuurlijk ga je op zoek naar een ander joh! Laat je hormonen je intuïtie niet in de weg zitten :) Dat je deze vraag stelt, zegt al genoeg.

Het is heel belangrijk dat je je op je gemak voelt tijdens zoiets ingrijpends als een bevalling. Ik zou hen niet meer kunnen vertrouwen.

Wat verschrikkelijk moet het ook zijn geweest voor je man zeg! Niemand kent jou toch beter dan hij jou kent. Ze hadden op zijn minst nu excuses kunnen maken.

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    ja dat klopt, ik kan kijken of ik een foto heb waarbij je alleen al de gezichtsuitdrukkingen kan zien van de dames tijdens de bevalling...dan weet je het eigenlijk al dat het niet goed zat...

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Brrr... Moet je toch niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren...
    Ik lees net dat je je beslissing gemaakt hebt. Supergoed van je!

11. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Kan de foto zo niet digitaal vinden, maar mijn man wordt nog naar van die foto haha... maar goed... verzekering ook gebeld en kan dus gewoon overstappen geen enkel probleem... nou dan doen we dat maar!

12. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een verhaal zeg! Ongelooflijk dat ze je thuis hebben gelaten.. Een heel goede keus om over te stappen. Fijne zwangerschap gewenst!

13. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Lijkt me een goede beslissing om over te stappen, al is het alleen maar omdat je man en jij er geruster bij zijn.

Ik vind het verder ook een raar verhaal. Hoezo mag je met 6 cm niet meer naar het zh? Dat gebeurt toch heel vaak? Zelfs bij volledige ontsluiting gaan mensen nog wel eens naar het zh...

14. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik heb ook vervelende dingen mee gemaakt met mijn verloskundige. heb uiteindelijk in week 36 besloten om niet meer van haar diensten gebruik te maken na de bevalling voor de nacontrole(was doorverwezen naar gyn.) heb toen net na dat ik bevallen was een andere vk praktijk uitgezocht. en ik wilde dat ik dit veeeeeeel eerder had gedaan. omdat ik al vanaf het begin niet zo'n goed gevoel had. dus ik zeg wanneer je twijfelt moet je overstappen. want twijfel op zich is een goede reden.

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hartstikke goede keus!! Inderdaad wat je zegt als een van jullie er geen vertrouwen in heeft moet je naar iemand gaan die voor allebei goed voelt. Goede beslissing. Ik wens je een mooie zwangerschap en straks een voorspoedige bevalling!

16. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Goed zo meid! Inderdaad wegwezen. Je moet, zoals eerder gezegd, deze mensen blind kunnen vertrouwen. Dat lukt niet omdat je hier misschien wel aan blijft denken. Veel succes verder!

17. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Als het vertrouwen er niet is, zou ik overstappen. Vertrouwen is enorm belangrijk tijdens een bevalling, ik zou bijna willen zeggen dat een groot deel van het 'succes' van de geboorte voort komt uit vertrouwen.

In mijn werk heb ik 1 keer meegemaakt dat een vrouw véél langer dan 60 minuten thuis mocht persen voor ze naar het ziekenhuis mocht. Uiteindelijk beviel zij in het bijzijn van de ambulance broeders leunend tegen de onderste trede van de trap. Met alle gevolgen van dien...

De 60 minuten regel is er niet voor niets, zowel voor moeder als kind kan langer thuis persen gewoon voor veel complicaties zorgen.

Mijn gevoel zou niet fijn zijn bij deze VK, ondanks dat ze beterschap beloven. Wel is het zo dat geen enkele bevalling met een andere te vergelijken is, dus de kans is groot dat het deze keer heel anders zal gaan. Maar toch, je kunt niet in de toekomst kijken, dus mijn keuze zou gemaakt zijn :).

18. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Niet verder gekeken dan mijn neus lang is, je hebt die beslissing al gemaakt. Heel goed!

19. lies276

lies276 Niet meer actief

als je gevoel niet goed is, zou ik ook overstappen.
    je moet jezelf wel veilig/ op je gemak voelen.
    overigens zou ik hier geen foto plaatsen van de desbetreffende vk.
    lijkt me niet zo netjes en schaadt hun privacy.;)

Deel Deze Pagina