dikker worden begin zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

hoi hoi,

ik ben nu 7 weken zwanger en heb gewoon al een extra vetrol.
    Omdat ik al bang was om aan te komen, ben ik nu.extra alert met watik eet. Ik heb ook niet zo heel veel eetlust, dus dat scheelt.

nu krijg ik sinds deze week van veel mensen te horen (weten niet dat ik zwanger ben), zooo jij ziet er ook goed uit, je bent wel een beetje aangekomen he!
    toevallig ben ik recent op vakantie geweest, dus gooi ik het daar maar op... .

hier op het forum lees ik dat de meesten met 15-20 weken een buikje krijgen.
    ik heb een normaal postuur trouwens! niet dun of heel dik.
    De Baby is nog niet zo groot nu, dus hoe kan dit nou? s avonds kan ik mijn broek niet meer dicht krijgen :(

2. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    je darmen;) alles maakt alvast plaats voor de beeb.

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Had ik bij m'n eerste ook op die termijn hoor.

Nu 14 weken zwanger van de tweede en er lijkt echt niets te gebeuren.

4. AKB3

AKB3 Actief lid

6 jun 2012
    309
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nogal last van hoor. Kan al weken m'n broek niet gewoon dicht meer krijgen en heb ook het idee dat er in m'n zij meer vet zit.
    Draag sinds een paar dagen al zwangerschapsbroeken en die zitten echt wel lekker. Wilde eerste de eerste echo afwachten en toen die goed was deze week meteen broeken gekocht.

5. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Door het HCG hormoon zwellen je darmen op. Dit in combinatie dat je darmen verplaatsen om ruimte te maken voor je baarmoeder is de verklaring ervoor

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat herkenbaar!
    Ik kreeg afgelopen week ook al de vraag of het lijkt of ik dikker ben geworden.
    Heb al een licht buikje nu! En ben zeker niet dik, heel normaal postuur met maatje S/36.
    Dit is voor mij nu dan ook wel de 3e, dan zul je misschien ook iets eerder wat uitdijen.
    Ben benieuwd hoe lang ik deze zwangerschap nog voor me kan houden.

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja joh.. ik had met 9 weken een dikkere buik als met 18 weken.... echt je darmen!

8. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Jaa hier ook hoor.. 8 weken zwanger en een aardig buikje me eiugen broeken pas ik niet meer gaan niet meer dicht.. had bij me zoontje dat pas bij 14 weken ofzo..

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Bij mijn eerste door mijn afgetrainde buikspieren nergens last van. Niemand zou zeggen tot 6 maanden dat ik zwanger was.
    Nu zwanger van de 2de en ja ook mijn buik is meer 'voller', merk wel dat mijn darmen meer bezig zijn dus dat zal het wel zijn. Ik heb maatje 34 en de broeken gaan nog makkelijk dicht :)

10. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Zijn inderdaad je darmen ;) Bij de eerste kreeg ik pas bij 20 weken een buikje... maar dit is nu inmiddels al mijn derde zwangerschap en ik ben nu pas 12 weken maar lijk wel een buik te hebben van 18 weken ofzo ;) Dan gaat het dus ook allemaal veel sneller... Ik had het dus ook echt niet tot 12 weken geheim kunnen houden.

11. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Ik heb ook al een aardig buikje. Ben ook 2.5 kg aangekomen! Heb vorige week mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Je moet je niet te veel focussen op het aankomen maar of de beeb voldoende voedingsstoffen krijgt...

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hallo!

Ik ben nu 17 weken zwanger van de eerste. Droeg met geloof 10 weken al een zwangerschaps broek omdat m'n gewone broeken pijn deden aan m'n buik. Nu kom ik, vanaf een week of 3 geleden, ruim een kilo per week aan! Is niet dat ik super veel eet of snoep. Klinkt stom, maar word er een beetje onzeker van en voel me totaal niet sexy en vrouwelijk, maar meer dik. Ook al weet ik, en zie ik dat dit geen hamburgerbuik is ;). Is dit normaal? Kan het komen omdat ik geen puf meer heb om te sporten? (Ga vanaf morgen zwemmen) is nu dus in 17 weken 6,5 kilo....

13. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik draag al behoorlijk wat weekjes zwangerschapsbroeken. Veel mensen om mij heen merken mijn buikje al een tijdje op. Mijn borsten zijn een halve cupmaat groter. Mijn heupen zijn al breder geworden; sommige onderbroeken zitten heel strak! En mn vriend zei toen dat hij mn kont zo lekker groot vond.. :/
    En dat terwijl ik nog geen grammetje aangekomen ben!

In het eerste begin zijn het je darmen die je buikje vormen. Don't worry, heel normaal. Zoiezo verschilt het per persoon wanneer het buikje zichtbaar begint te worden.

14. Peetje79

Peetje79 Lid

14 mei 2013
    6
    0
    0
    Hahaha, ik heb precies hetzelfde hoor! Mijn broeken die ik voor het werk draag krijg ik niet meer dicht.... Ben benieuwd hoe het verder zal verlopen!

15. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik voel me onderhand net een walrus.

wil niet weten hoe ik er aan het einde uit zie.

nu 14 weken met 8 weken had ik mn zwangerschapsbroeken al aan.
    vanaf 12 weken zagen mensen het zo duidelijk dat ik niet eens meer hoefde te vertellen dat ik zwanger was. ze vroegen zelf al hoe het met mn buikje ging en hoe ver ik was.

collegaatje van mij loopt 7 weken voor en aan mij zie je dat ik zwanger ben en aan haar niet :$

ben inmiddels ook al 6 kilo aangekomen terwijl ik niet meer eet als anders, juist meer groente en water.
    n mn bekken is ook al 1 groot drama pppffffff de komende maanden konden nog wel eens lang worden.

dit is trouwens de 3e en bij de andere 2 was het net zo. alleen alles komt nu net even een weekje eerder

16. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ja die darmen zijn verschrikkelijk! Komt wel weer goed ;)

17. mappel

mappel Niet meer actief

ik hoop dat het goed komt, je kunt er nu haast niet meer omheen:(

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dit dus ;) Vanaf ongeveer 10 weken droeg ik ook al positiebroeken, omdat mijn gewone broeken niet meer lekker zaten. Vanaf 12 weken kon je een heeeele lichte glooiing zien en ondertussen kunnen ze al niet meer om mijn buik heen. Ik ben overigens nog maar zo'n 4 kg aangekomen...

19. anoniempje25

anoniempje25 Actief lid

4 feb 2012
    388
    0
    0
    Bij me lieve man!
    Ik kreeg ook vandaag te horen dat me buik goed te zien is en dit nu al :(
    Ben bang dat ik TE dik word hihi. Al is het een grote deel me vetlaag haha

Maar al met al, ga lekker pronken :D

Deel Deze Pagina