De slaapkamer deur eruit halen en vervangen door een vouwdeur/harmonicadeur of een mooi zwaar gordijn wil trouwens ook nog wel eens helpen bij het besparen van ruimte! Zoiets buurtlink.nl/AssetServer.ashx/787069?bl-slideshow-image Zijn nieuw al voor 50 euro te krijgen op marktplaats
De eerste 9 maanden van mn oudste zoon z'n leven hebben we ook in een klein appartementje gewoond, met 1 slaapkamer van 8m2 waar wij ook sliepen. Het paste net, wij sliepen in ons tweepersoonsbed en aan ons voeteneind stond een ledikantje. Gewoon eentje in standaardmaten, een goedkope van de ikea. Mn man moest wel over mij heen klimmen om uit bed te komen maar ach, ik ging er toch meestal als eerst uit We hadden de muur boven het ledikantje een beetje opgeleukt met wat muurstickers en waren supertrots op ons 'babyhoekje'! Onze kledingkast stond in de woonkamer. Niet ideaal, maar wel te doen. Een commode had ik niet; in de badkamer stond de wasmachine en daarop heb ik een aankleedkussen gelegd. Badkamer was tegenover de slaapkamer en dat ging allemaal goed. Boven de wasmachine twee (keuken)kastjes bevestigd om kleertjes en luiers op te bergen, en een mooi rieten mandje erbij zodat ik luiers en zinkzalf enzo ook gemakkelijk naar bijvoorbeeld de slaapkamer of woonkamer mee kon nemen. Ik zou vooral niet te moeilijk doen over het niet-hebben van een babykamer.. ik dacht altijd maar zo: er zijn hele volksstammen die geen babykamers hebben en zolang een baby maar ergens beschut en warm kan slapen is er toch niks aan de hand? Inmiddels wonen we in een huis met 3 slaapkamers en heb ik voor de tweede nog geen dure babykamer gekocht, gewoon wat leuke meubels van de ikea (geen echte commode maar een ladenkast, geen kinderkamer-kast maar een gewone simpele kast) en het werkt ook prima. Hebben we in totaal toch een paar duizend euro mee bespaard.
Leuk om dit allemaal te lezen! Heb zelfs een ledikant met commode en al gevonden, de Paso Doble! Hebben de kledingkast al op vide gezet, was om te proberen maar staat prima! Dus nu nog meer ruimte! Komt goed!
Toen onze beeb geboren werd hadden wij ook geen extra kamer en zelfs geen badkamer die babyproof was. Ons kindje heeft de eerste 4mnd bij ons op de kamer geslapen voordat we gingen verhuizen, en daar ook nog 1,5 mnd op de kamer wat dat is zowiezo wel handig als je zelf voedt. Onze kledingkast stond in de woonkamer, en het dressoir wat daar stond werd omgetoverd tot commode. Baden deden we dus gewoon in de woonkamer. (ook geen heen en weer geschouw met spulletjes naar de badkamer en weer terug ) Na 4 mnd zijn we dus verhuist en hebben we voldoende ruimte. Voor dat de baby kwam, hebben we wél alle onnodige spullen bij onze ouders opgelagen zoals grote planten zodat de box er kon staan, winterkleding, kerstspullen e.d. je verbaast je hoeveel ruimte je dan nog hebt! Nachtkastjes hebben we ook niet, een grote doos onder het wiegje met spulletjes als speentjes, zoogcompressen, thermoter voor mij, hydrofiele en spuuglapjes. Ach het is niet ideaal maar het kan prima!!
Zo heerlijk te lezen dat wij dus niet de enigen zijn die niet echt een babykamer hebben. Wel op zoek naar een woning met 2 slaapkamers, maar ik zie het ook niet gebeuren dat dit rond komt voor de kleine (over zo'n 4 weken) er is, dus ben nu ook het het kijken, meten en bedenken wat we waar kwijt kunnen. Hier staan al wat fijne tips waar we waarschijnlijk wel wat mee kunnen. Als we hebben uitgevonden hoe het hier zal gaan, dan zal ik dat zeker ook eventjes posten. De ideeen beginnen in ieder geval te vloeien.
Heey Deedee (je bent de eerste die ik hier zie die ook een deedee plaatje heeft!) Ik zou ook kijken naar een combisleeper. En anders een slaapbank.
Hoihoi!! Wat een goede ideeën allemaal zeg, heb nog een kleine aanvulling! Wij hebben via MP een ledikant/wiegje gekocht voor de eerste maanden(tot ze zich gaat optrekken), een antieke met hele fijne maten, groter dan het wiegje dus! Hier zou je eventueel ook nog naar kunnen kijken. Ons kleine meisje gaat als ze doorslaapt bij haar broer op de kamer maar tot die tijd bij ons(komen dus ook een kamer te kort!). We hebben bij de Trendhopper een kastje gekocht die heel smal is(hoe zeg je dat nou, oooh zo dement hier! niet heel diep maar.. whahah ik weet t niet) dus die past bij ons voeteneinde! Verschonen gaan we op bed doen en beneden doe ik het altijd gewoon op de grond met de jongste.. Aan het begin op tafel anders is het zo koud. Dus commode is eigenlijk heel erg misbaar, aankleedkussen is wel handig! Het is nog niet helemaal af maar had vanmorgen fotos gemaakt, zal wel even spammen dan krijg je misschien weer wat ideeën!!
Is dit misschien iets voor je? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/365652-alles-1-bedje-raad-nodig.html Zag ik net bij een ander en denk dat het heel handig is, als je weinig ruimte hebt.