Ik zit nu in mijn 3e ronde en snap er even niets meer van. In mijn vorige ronde ben ik ovulatietesten gaan gebruiken. Ik vond mijn piek en werd 2 weken daarna ongesteld, cyclus van 30 dagen. Deze ronde heb ik de ovulatietesten opnieuw gebruikt. Vanaf dag 8 gaan testen. Op dag 14 en 15 had ik veel cervix-slijm in de avond. Echter van dag 8 tot dag tot en met dag 17 heb ik geen positieve ovulatietest gehad. Ik gebruikte deze testen iedere ochtend. Op dag 18 dacht ik 's nachts een eisprong te voelen, felle steken in onderbuik die uitstraalde naar de lies. Op dag 18, 19 en 20 heb ik geen ovulatietesten gedaan, op dag 21 wel en deze was positief. De dagen erop daar dan ook maar gebruik van gemaakt, maar geen cervix slijm te bekennen. Kortom, ik heb geen idee of en wanner ik deze ronde mijn ovulatie heb gehad en wanneer dus mijn NOD is. Ik ben dag 17 t/m 21 wel ziek geweest, dus misschien dat dat nog meespeelt. Heeft iemand dit ook weleens gehad of een idee hoe dit zit.
Hoi Hoi! ik zou sowieso uitgaan van je 30dagen cyclus, je kunt via de site ook berekenen wanneer dan je nod is. verder denk ik dat je wel rond 19/20/21 een eisprong hebt gehad, zoals je aangeeft was de test positief? en je hebt 3 dagen van te voren niet getest, maar wel benut?? dan denk ik dat je wel goed zit deze maand! nu hopen dat het raak was! Als je het volgende maand niet vertrouwt test dan door t/m dag 21/22. ik heb zelf een cyclus van 34 dagen en best vroeg mn eisprong, daardoor test ik net wat langer om er zeker van te zijn. De testen van matcare vind ik persoonlijk duidelijk, goedkoop en fijn. Groetjes!!
Hoi Poemelke, Bedankt voor je reactie, echt fijn!! Zit vandaag op dag 31, nog niet ongesteld. Ga morgen testen, maar verwacht er niet al te veel van. Het zou sowieso kunnen dat ik pas vrijdag mijn NOD heb, als ik uberhaupt een eisprong heb gehad deze maand. Voel ook nog helemaal niets zwanger-achtigs. We zullen wel zien. Heb trouwens de testen van sensitest, zijn in elk geval goedkoop, maar zal ook eens kijken bij de matcare. Jij kan ook al bijna weer testen, spannend!! Heb je er al gedachten over?
als je ovutest op dag 21 POSI gaf, dan springt je ei 1 a 2 dagen later. als je uit gaat van 22, dan zou je nod dus (22+14) dag 36 zijn. tip: niet met ochtendurine testen! rond 1400 is de beste tijd. nog beter: 2x per dag testen om je piek niet te missen. succes!