Johanna Gefeliciteerd meid! Leuk om te horen! Pff, ik wacht nog steeds....moet nog even volhouden. Ja wat gimena is overkomen is ontzettend erg! Denk dat je ook wel weer even met beide benen op de grond wordt gezet als je zo'n verhaal leest of hoort. Maar je mag nooit van het slechtste uitgaan! Altijd positief blijven, wat er ook gebeurt, al is dat soms heeeeel moeilijk! Zo'n 'termijn echo', kunnen ze daar meer op zien dan een 'gewone echo'?
Hallo Ik heb dit ook. Ik ben met oudjaar 1 dag 'ongesteld' geweest met weinig voornamelijk bruin bloed. Ik vond dat raar en heb een weekje later negatief getest. Deze keer had ik het weer, er was iets meer rood bloed dus ik was al blij dat het nu weer 'normaal' was, maar na 1 dag was weer het over.
Hee girls, Na een tijdje niet meer teveel op deze site te hebben gekeken, dacht ik. Ik ga eens kijken of er veel op het onderwerp hebben gereageerd wat ik heb geopenend, en jawel hoor.. Reacties! Bedankt! Leuk dat jullie reageerden/reageren. Alle zwangere dames; GEFELICITEERD. Ik kan maar 1ding zeggen: Super, geniet ervan!! In de week na dat ik maar 1/1,5 ongi ben geweest, ben ik naar de huisarts gegaan. En me klachten verteld: Zeurende en stekende onderbuik. De huisarts dacht in eerste instantie, misschien zwanger? Test gedaan, maar nee.. Niks te zien. Toen dacht hij dat er iets mis was met m'n blaas/nieren, omdat ik deze klachten 2maanden terug ook had. Na vele onderzoeken: Blaasonderzoek (auwauw!), Echo's , andere foto's en een bloedonderzoek is gebleken dat er NIKS mis is! Alles ziet er keurig uit! De klachten hebben die week nog een paar dagen aangehouden, maar verdwenen ook weer. Maar nu gisteren, Bleee! Wat voelde ik me beroerd. Misselijk, misselijk, misselijk.. 5x over moeten geven, vreselijk moe, .. en me tepels gaan pijn doen! Vandaag nog regelmatig misselijk, en vreselijk lusteloos. Ik wil niks eten, want ben bang dat ik het er weer uitgooi! Ook had ik pijn/steken bij bepaalde bewegingen, in mijn onderbuik, net onder mijn heup eigelijk meer. Ik dacht mijn eierstokken? .. Ik heb geen idee wat ik eigeljk moet denken!? Een eisprong? Maar dat is toch wel vroeg, ofniet? Ik heb een cyclus van 34/35dagen. Wie kan mij helpen? Groetjes, Manon
Poeh! heftig verhaal zeg van al die onderzoeken.... en nu weer zo ziek! Ik heb eigenlijk echt geen idee van wat het kan zijn maar wil je toch even heel veel beterschap wensen. De dokter tastte ook redelijk in het duister qua mijn verhaal... Ze had niet echt een duidelijk idee van wat het zou kunnen zijn. Een termijn echo morgen moet nu dus gaan uitwijzen of ik in mijn 4e of in mijn 8e week zit.
Hoi Manon, Ik bevind mezelf ook in zo een situatie! Ik zou de 24ste ongesteld moeten worden precies ene maand verder. mijn laatste ongie was 26 Dec Mijn vorige menstruatie, was echt vreemd! Ik verloor namelijk heel wat bruinverlies, en witte sliertjes. Maar amper bloed, Ik ben wel wat ongesteld geweest maar heel anders als normaal. Twee testjes gedaan, Eerste nega, 2de posi maar ik dacht dat het eerder kwam omdat ik de test verkeerd had gebruikt. Plasde op de test, en vervolgens kreeg ik 2 volle strepen te zien, en daarna verdween dr een. Ging er dus van uit, dat er niks aan de hand was. Maar nu is het al de 4de van Feb en k ben nog niet ongesteld. Heb wel last van oa : Vermoeidheid, vreselijk erg! Pijnlijke tepels, zelfs een douchetraal toe verschrikkelijk pijn. Maar dat kan ook komen, doordat de ongesteldheid onder werg is. Ik wacht het toch nog even af, iedereen raad mij aan om te testen, maar ik heb zoiets! Ik wacht het nog wel even af ben nu intotaal 11 dagen overtijd. Maar goed stress is bij mij ook een factor geweest deze maand. Ben wel benieuwd! Best spannend. Liefs,
@ Missy20; Mmm, vreemde zaak! hihi. En? Hoelang ben jij gestopt met de pil. Ik ben gestopt van 4November. Wel spannend hoor! Ik zou allang een test hebben gedaan, als ik jou was? Bang voor teleurstelling? Je symptomen zijn wel hoopgevend? Mijn cyclus : Eerste keer ongi, 4dagen nadat ik gestopt was met de pil. Toen, op dag 34, en normaal ongesteld zoals ik altijd was. 4/5dagen best veel bloed, laatste keer op dag 34, beetje bruin verlies, dag 35 beetje bloed, en bruin (sorry voor detail.)en toen dag 36 was het over! Dacht, nouja! Gek! Zoals je misschien gelezen hebt, last gehad van veel dingen, onderzoeken gedaan etc, maar niet zwanger?! Van het weekend vreselijk misselijk, en overgegegen. Ik ben verder best moe, errrg lusteloos, en soms misselijk. En sinds twee weken gaat alles mis? ohw haha! Dat heeft er niks mee te maken waarschijnlijk. Ik heb nu sinds gisteren last van mijn tepels. Ik ben benieuwd wanneer ik nu ongi word, .. als ik het word! En dat hoop ik natuurlijk niet! Succes meid! Groetjes, Manon
Hoi Missy, Zou inderdaad nog een test doen, want bij sommige testen verdwijnt de zwangerschapsstreep na een tijdje (ze zeggen ook binnen bepaalde tijd aflezen). Dus zou heel goed kunnen. Voor mij wordt het ook nog even spannend want ik had ook bloed verloren paar dagen voordat ik ongesteld moest worden, maar het was zo weinig en zonder ongi klachten dat ik drie dagen later een test deed en die was positief. HA wil nog niet dat ik enthousiast wordt want het kan ook mis zijn gegaan, dus als ik nu zondag nog positief test dan mag ik beetje beginnen met blij worden (vannochtend toch stiekem nog even een test gedaan, kon me niet inhouden, en die was positief nog, dus.....wie weet). Missy laat je het weten ook.....
UPDATE: Nou dames gisteren hebben we de termijn echo gehad en zoals jullie aan mijn banner kunnen zien was die laatste vage bloeding van begin januari dus een innestelingsbloeding! Eerst probeerde de verloskundige gewoon via mijn buik die echo te maken en toen zagen we helemaal niets! Dus ik dacht; oh nou dan is het echt nog heel klein en is het vast pas drieënhalve week oud. Ook leuk maar dan kan er nog zoveel gebeuren en misgaan... Maar toen deed ze voor de zekerheid ook nog een inwendige echo via mijn vagina (gek gevoel wel) en toen zei ze: 'Nou zo zie je maar het kan toch heel anders zijn als je op het eerste gezicht kan denken...' (ik gelijk in de stress) '... want hier zie je het baby'tje veel beter kijk maar hier is nl. het hoofdje en daar het stuitje en hier klopt het hartje!' (hartje! jesus echt waar pfoeiii dat maakt het ineens echt zeg tering!) Nou en toen heeft ze het baby'tje opgemeten en daaruit bleek dus dat we al 7 weken zwanger zijn. Ik vind het zo gek dat het er een paar ween heeft gezeten zonder dat ik ook maar iets doorhad! Maar goed wat was er dus met mijn verhaal aan de hand? (want misschien kan het informatief voor jullie zijn) Ik ben dus 12 december voor het laatst volledig ongesteld geweest. De 'menstruatie (kort,vaag, weinig en bruin) van januari was dus inderdaad de innestelingsbloeding. Die liep ongeveer gelijk met mijn januari NOD ergens rond 20ste januari heb ik nog negatief getest! Een paar dagen later begon ik steeds meer symptomen te voelen en toen om 31 januari was de test heel erg positief. De verloskundige vroeg meteen wanneer ik positief had getest toen ik vertelde dat ik dus een aantal dagen voor mijn februari NOD zo enorm positief had getest ging zij er eigenlijk al vanuit dat het baby'tje dus inderdaad ouder was dan wat we dachten.... Daarna hebben we het gelijk aan mijn schoonouders verteld (de mijne zijn op vakantie) en die waren allebei heeeeeeel erg blij ze moesten er allebei een beetje van huilen zelfs! Ze worden nu voor het eerst opa en oma! En papa en mama die vinden het nog steeds fantastisch maar ook zo onwerkelijk. We moeten er steeds zo om grijnzen en papa is heeel erg blij dat hij het hartje heeft zien kloppen, daarvoor vond hij (omdat hij natuurlijk niets kon voelen van de symptomen) het allemaal nog zo abstract. Nou een heel verhaal. Hopelijk hebben jullie er wat aan, al is het bij iedereen weer anders. Dames heel veel succes en baby geluk toegewenst! Anouk: heel voorzichtig al GEFELICITEERD! ik begrijp dat je een slag om de arm houdt maar ja iedereen is ergens pas 3 of 4 weken zwanger en kijk eens bij hoeveel mensen het gewoon goed gaat! Ik ben heel blij voor je!
Hey Johanna, Leuk! Gefeliciteerd! En wow, gelijk al 7 weken! Fijn he om eindelijk te weten waar je aan toe bent!? Ik wens je heel veel geluk voor je zwangerschap!
Hoi Manon, Ik bet niet aan de pil =) Maar goed, ondertussen heb ik wel wat minder pijnlijke tepels. Het lijkt wel alsof ik niet durf te teste voor de teleur stelling. Maar goed, ik heb nu ook al wat darmklachtjes.. Oeiii Ik ga toche eind dese week even testen.
Hoi Meiden, jeetje.. het kan dus van alles betekenen als je kort ongesteld bent.. Ik ben sinds eind november van de pil. sindsdien heb is mijn cyclus rond de 30. maar vorige maand had ik ook korte menstruatie, klein beetje rood, verder allemaal dikachtig bruin test negatief. Nu was ik 4 dagen overtijd, had al wel vreemde buikkrampen, maar woensdag ben ik ongesteld geworden. opeens een paar druppels helder rood bloed. tot nu toe is het alleen maar beetje bruin geweest met af en toe heel klein beetje rood tussendoor. nu, 2 dagen later, is het bijna alweer over. afgelopen maandag was de test nog negatief. wel heb ik last van me buik, opgezet, zere borsten, en heel veel eten. Ik weet ook niet goed wat ik hiermee aan moet.. ik ga maandag nog een keer testen, als het weer negatief is ga ik toch even langs de huisarts.. want is volgens mij niet goed om steeds zo kort en allemaal maar bruine ongesteldheid te hebben?
Hey meid! Rottig, elke keer bloed, en dan weer niet! Als je het niet vertrouwd, zou ik ook even naar de dokter gaan. Het is inderdaad toch wel een beetje vreemd. Je lichaam doet maar rare dingen he!? Het kan je zo voor de gek houden. Misschien is het allemaal wel heel normaal hoor, tenslotte ben je nog niet zo heel lang van de pil af. Eind November he? Ik begin November, ik heb het niet gehad, maar zulle we meer meiden die het zelfde hebben als jij hoor. Succes ermee!
Hay Manon! ja dan weer wel bloed, en dan weer niet.. dat maakt je juist zo gek.. sinds gister ben ik niet meer ongesteld. heeft dus van woensdagochtend tot vrijdagmiddag geduurd, bruin bloed met klein beetje rood. 2,5 dag. maandag ga ik de huisarts bellen voor een afspraak. wil gewoon zekerheid, en stel dat het normaal is, dan weet ik dat ook weer. Ik ben wel benieuwd hoor.. Uiteraard laat ik alles weten! Liefs
Johanna gefeliciteerd! En al 7 weken, tekende zeker een glimlach van oor tot oor op je gezicht toen je dat hoorde....geen onzekerheid meer!Las dat jullie het je ouders al verteld hebben, en aan vrienden? merk zelf dat ik het maar moeilijk voor me kan houden, terwijl het bij mij nog onzeker is. Maar als de test maandag nog positief is mocht ik langs komen van de huisarts, en het ziet er naar uit dat dat zo is en dat het dus toch een innestelingsbloeding is geweest en geen mk. Roos, dat kan echt allemaal met ontpillen te maken hebben volgens mij, een beetje bloed verlies kan ook duiden op innesteling maar dan moet je een positieve test krijgen. Maar je hoort vaker dat het even tijd kost na de pil om de cycles weer op gang te krijgen, maar als je het niet vertrouwt kan je idd beter langs je HA, dan weet je het maar zeker. En Manon, succes met testen straks, keep my fingers crossed voor je!
Thanks Anouk! Ik heb het deze ronde eigelijk heel erg rustig aan gedaan, door al die onderzoeken etc, dus denk niet dat het deze ronde raak zal wezen! Ik ga eens afwachten, wanneer ik nu ongesteld word, en hoelang het deze keer zal duren... Ja!? Jij denkt dat je zwanger bent? Jemig! Spannend hoor. Je hebt al positief getest? Wauw! .. Een voorzichtige gefeliciteerd dan! Liefs!