Ik weet dat je geen buikspieroefeningen mag doen als je zwanger bent, maar geldt dit ook al voor je nod? Mensen die niet zo proberen zoals wij die weten het natuurlijk nog niet voor hun nod, dus die doen en eten gewoon alles totdat ze overtijd zijn... Het lijkt me dus dat het tot aan je nod gewoon kan en omdat wij zo moeilijk zwanger worden stop ik er vaak al mee na mn eisprong, maar vind het eigenlijk best zonde als het helemaal niet nodig is. Is ie iemand hier die me kan vertellen hoe het zit? Groetjes Susanne
Dit zou ik ook wel graag willen weten...Ik doe ook elke dag buikspieroefeningen en na mijn eisprong wil ik niet stoppen.
Ik geloof nooit dat het kwaad kan! Er zijn ook genoeg mensen die de hele zwangerschap door "sporten" voor zover het nog kan! Ik zou het dus blijven doen (als ik het al deed, ik kan me er niet toe aanzetten) Misschien iets minder intensief. Maar gewoon doen! En als je het echt niet vertrouwd gewoon aan je arts vragen... Succes meid hoop dat je volgende poging lukt!!
Zal het inderdaad eens aan de gynaecoloog vragen, maar ik bel al zo vaak met van alles dat ze gek van me worden haha. Dus als ik hier achter het antwoord kan komen dan vind ik dat fijner .
Gewoon je oefeningen blijven doen hoor! Ik deed mijn rechte buikspieroefeningen de eerste drie maand gewoon nog zoals vroeger. Kan helemaal geen kwaad omdat je baby dan nog achter je schaambot zit. In tegendeel, oefen nu nog maar wat. Sterke buikspieren zorgen ervoor dat je een mooi bescheiden buikje krijgt. Leuk tenzij je natuurlijk heel vroeg wil pronken met een bolle buik, dan stop je beter nu al haha
Ik lees op veel plekker dat de schuine wel kunnen, maar de rechte niet... Maar als jij ze gewoon bent blijven doen (hoeveel deed jij er?) dan kan het vast geen kwaad.
Jeetje hoeveel variaties buikspier oefeningen zijn er Ik zou proberen het zo normaal mogelijk te houden tot je positief heb getest... En dan aan je arts vragen... Niet nu al bellen
Buikspieroefeningen doen is niet gevaarlijk voor het kindje, ook niet tijdens de zwangerschap. Het gaat erom dat wanneer je je rechte buikspieren traint tijdens de zwangerschap, dat ze dan moeilijker uiteen kunnen als je een groeiende buik hebt. En vervolgens kan het zijn dat ze na je zwangerschap niet weer gaan sluiten. Puur omdat ze te sterk en te strak zijn. De schuine buikspieren mag je blijven trainen.
Dan ga ik tot de positieve test gewoon flink aan de bak en dan beperk ik het daarna tot de schuine buikspieren .
Susannelilian: Bij de eerste had ik het niet nodig had al een strakke buiknou mag ik ook niet klagen maar ik zou het toch nog strakker willen
Haha oke! Helaas zit voor mij sporten er vandaag even niet in, heb waarschijnlijk buikgriep, gelukkig zonder steeds naar de wc te hoeven of over te geven!