Ik heb de vraag hier en op andere fora al vaak zien voorbij komen: is er een relatie tussen de vruchtbaarheid van de man en de kracht/hoeveelheid van de zaadlozing. Een aantal van de mannen blijkt bij de ejaculatie niet krachtig het zaad naar buiten te spuiten, maar bij hen "drupt" het zaad naar buiten. Vanmorgen las ik een artikel over de relatie tussen de stevigheid van het mannelijke hoogtepunt en de hoeveelheid testosteron. Een dokter werd geïnterviewd en vertelde dat een zwakke ejaculatie een symptoom kan zijn van een laag testosterongehalte en een verminderde vruchtbaarheid. Dus misschien bij een volgend bloedonderzoek ook eens het testosterongehalte laten nakijken. De meeste mannen merken niet eens dat ze daar een tekort aan hebben.
Kan er niet ook sprake zijn van retrograde ejaculatie? Dan stroomt een deel van het sperma via de urinebuis de blaas in. Ik zou het artikel waar je het over hebt ook willen lezen, kun je een linkje plaatsen?
Dit is toch al lang bekend? https://urologie.slingeland.nl/kenniscentrum/Behandelingen/testosteron/lage-testosteron/31/432/433 'Symptomen van een laag testosterongehalte: verminderde intensiteit van klaarkomen en hoeveelheid sperma'
Dat geldt hier niet. Volume is altijd aan de erg hoge kant geweest (5ml). Zat alleen weinig zwemmends in. qua.kracht durf ik niet te zeggen.