heel laat achter tweeling komen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beckje, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Iedereen maakt wel grapjes tegen mensen met een flinke buik (nu ook veel tegen mij) zijn het er niet toch 2? of hebben ze er niet 1 of 2 over het hoofd gezien enz.
    nu vroeg ik me af, is dat eigenlijk wel eens bij iemand gebeurd dat ze heel erg laat er pas achter kwamen? zo kende mijn buuf iemand die vroeger (weliswaar 30 jaar terug maar toch veel echo's gehad) bij de bevalling verrast werd met een extra kindje :D
    komt zoiets eigenlijk nog wel voor? gezien verkeerde geslacht enz ook 'vaak' nog gebeurd
    even ter verduidelijking: ik ga er nu zeker niet vanuit dat het er idd 2 zijn, maar vroeg het me gewoon zo af

2. mila85

mila85 Lid

13 feb 2014
    95
    14
    8
    NULL
    NULL
    Haha die opmerking krijg ik ook heel vaak..Dus ik hoop dat t niet veel voorkomt!

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik heb t ook vaak gehoord die opmerking. Maar denk dat het tegenwoordig met al die echo's echt maar heel weinig voorkomt. Tenminste het zou toch wel een flinke misser zijn van de echoscopist als ze bij de 20 weken echo 1 kind over het hoofd zien!!

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Vrienden van mij zijn tweeling en daar kwamen de ouders pas tijdens de bevalling achter. Zo'n 24 jaar geleden.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Vroeger wel, omdat men toen bijna geen echo's maakten.. Maar nu? Kan me het niet voorstellen

6. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Ik droomde laatst dat ik een tweeling kreeg, maar na 6 echo's hebben de artsen het nog steeds over 1 kindje, dus hoop dat dat klopt :)

Lijkt me een hele vreemde gewaarwording als er opeens nog een kindje uitkomt, terwijl je er uitgaat van 1.

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja bij m'n ouders. Ik was geboren en m'n moeder kreeg ineens nog een wee en m'n zusje vloog eruit!! M'n vader was niet bij de geboorte van m'n zusje..hij was nadat ik geboren was naar beneden gegaan om water op te zetten. Hij kwam weer boven en toen lag er nog 1. Hij durfde daarna ook niet meer naar beneden :)!

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    #8 Natasjee, 10 apr 2015
    Laatst bewerkt: 10 apr 2015
    Gebeurd zeker nog wel eens. Pas nog bij iemand die in december hoorde dat er 2 hartjes klopten en in januari waren het er toch 3. :) Dit was dus al best vroeg tijdens de echo's en niet bij de bevalling.

9. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik weet niet meer zo wie t me vertelde, kennis die kreeg ook een onverwachte tweeling, de baby's lagen precies achter elkaar en de hartslag ging excact synchroon

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Die opmerking kreeg ik ook heel erg vaak omdat ik echt een gigantische buik had :D

Ik denk dat het in deze tijd, met al die echo's, echt niet over het hoofd gezien kan worden.

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha ja hier helemaal, 10cm gegroeid in maar 6 weken. best hard dus. heb nu al een buik zoals ik vorige keer paar dagen voor de bevalling had. dus idd ook veel scheve ogen hihi

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lag in het zkh naast een vrouw die zwanger was van een drieling. Ze is via ivf zwanger geworden, meerdere echo's vroeg in de zwangerschap en iedereen was het er over eens; een tweeling! Met 24wkn kreeg ze veel last van harde buiken en bleek ze ontsluiting te hebben, meteen opgenomen, ctg, echo... en toen werd kindje nummer drie dus gevonden! Toen ik bij haar op de kamer kwam, was ze al 32wkn (en lag ze dus al 8wkn in het zkh!), kindjes waren alle drie erg flink voor een drieling dus erg knap dat ze er eentje gemist hadden.

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ja een bevriend stel van mn ouders had dat een jaar of 15 terug. Kwamen er een week voor de bevalling achter ondanks de echo's die ze wel had gehad.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn schoonmoeder wist ook pas bij de bevalling dat er niet 1 maar 2 kindjes in haar buik zaten. Hierdoor had mijn man het ook bijna niet gered (hij kwam als laatste uit de buik)

Toen ik zwanger was van de eerste, was ik ook heel dik.. Mijn schoonmoeder ging mij toen op het einde helemaal 'controleren' door te voelen of er echt maar een in zat 😂 en dat zat er ook ;)

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Een collega van mij kwam er bij de 20-weken echo achter dat er toch wel twee in haar buik zaten. :D

16. tdw

tdw Niet meer actief

Ja weliswaar 35 jaar geleden. Mijn moeder verwachtte maar 1 kindje totdat ze met 7 maanden werd opgenomen vanwege weeën en toen bleek daar dat het er twee waren en zijn mijn tweelingzus en ik geboren. Mijn vader als een gek naar de winkel om van alles nog een tweede te kopen :D

Deel Deze Pagina