He meiden, Bij onze dochter zijn we begonnen met standaard voeding, uiteindelijk naar een paar weekjes overgestapt op ha voeding. Sinds die overstap was ze van alle klachten af. Dit keer weet ik nog niet of ik bv/ fv ga geven maar tijdens de intake van de kraamzorg zei die mevrouw dat de kraam voor beide spullen bij zich heeft dus dat het altijd goed komt. Toen ik zei dat onze dochter ha voeding kreeg, raadde zij aan om bij hem ook gelijk te starten met ha voeding. Maar nu vraag ik me eigenlijk af of dit wel nodig is. Ieder kindje is anders toch? Wat hebben jullie bij een volgend kindje gedaan, meteen dezelfde voeding als bij de 1e of begonnen met standaard?
wij hebben bij onze vorige BV gecombineerd met HA. Dat gaan we deze keer weer doen. Waarom zou je het niet doen? Dan moet na een paar weekjes een kindje misschien weer wennen aan de andere voeding.
Ik weet nog niet of ik bv of fv ga geven dus geen combi van. Maar stel ik besluit toch voor fv te kiezen. Waarom zou ik dan gelijk starten met ha? Bij onze dochter was er ook geen allergie aanleg dus waarom zou ik niet kiezen voor standaard?
Wel of geen combi van FV en BV maakt niet uit. Je kunt ook BV combineren met standaard FV. Maar je bent bij je eerste kindje alsnog overgestapt naar HA. Blijkbaar zit er dus wel een mogelijk gevoelige aanleg in de darmen. Waarom zou je dan niet voor HA gaan? Ik zou (zeker) de eerste 6 maanden voor HA gaan. Je hebt het bij de eerste ook gegeven en de klachten verdwenen..... Baadt het niet dan schaadt het niet!
Bij jouw nieuwe kind is HA voeding, als BV niet kan/wil, de eerste keuze. Je oudste had last van standaard en reageerde goed op HA, dat betekent dat er toch iets van atopie gespeeld heeft waarschijnlijk. Als een ouder kind HA nodig heeft is de kans dat een jonger kind dat nodig heeft ongeveer 90%.
Kan je dat eens uitleggen Dirksmama, die kans van 90%? Bij veel genetisch bepaalde aandoeningen is de kans dat een tweede kind dit ook heeft, 25-75%, afhankelijk van of de aandoening recessief of dominant is en of de ouders het zelf hadden. Lt20 ik heb hier verder weinig mening over maar ik hoor hier alleen redenen om wel HA voeding te geven, heb je ook nog redenen waarom kiezen voor standaard voeding? Dan kan je tegen elkaar afwegen, maakt het wat helderder misschien.