gestopt juni -augustus 2009

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by kitty30, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kitty30

kitty30 Lid

Aug 20, 2009
    68
    0
    0
    hallo meiden,

Ik ben gestopt in juni en wacht nu braaf mijn 2e ronde af....
    nou ja braaf ik beeld mezelf volgens mij allerlei symptomen in en wil het liefst elke dag testen :(.
    Echt erg....hebben jullie dat ook?

groetjes Kitty

2. kitty30

kitty30 Lid

Aug 20, 2009
    68
    0
    0
    hallo,

Niemand reageert, zitten jullie ergens anders?

groetjes

3. Stippel

Stippel Actief lid

Aug 23, 2009
    347
    1
    18
    Hoi Kitty,

Ik ben nieuw op dit forum en zag je topic staan.
    Ik ben op 1 juni gestopt met de pil en zit nu ook in ronde 2. Mijn eerste cyclus duurde 40 dagen nu zit ik alweer op dag 39. :(
    Dinsdag ga ik een test doen, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Ik voel helemaal niks, dus ga er vanuit dat ik niet zwanger ben. Dus hopelijk word ik snel ongesteld.

Groetjes!

4. kitty30

kitty30 Lid

Aug 20, 2009
    68
    0
    0
    mmm ik kon niet wachten dus had ik zaterdag getest.
    Helaas niet zwanger.
    Nu heb ik stiekem nog een klein beetje hoop dat het te vroeg was.
    Als ik zaterdag niet ongesteld ben ga ik nog een test doen.

spannend hoor.

groetjes

5. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    Heyhey

Ik ben 17 augustus gestopt met de pil.
    ben 21ste ongesteld geworden en het is nu zo goed als over.
    Dan kijken hoe het gaat lopen..

spannendddd:p

groetjes van Lucky

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    hoi,

ik ben op 10 juli gestopt met de pil en nu in afwachting in ronde 2. Heb (gelukkig) redelijk korte cyclussen dus kan volgende week testen of ongesteld worden.
    Eerlijk gezeg hoop ik het laatste anders is het precies 2 jaar na onze eerste en dat wil ik liever niet maar goed als het zo is dan is het natuurlijk ook geweldig.

En jullie? Allemaal het eerste kindje of ook al het tweede?

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi allemaal,

Ik ben 17 juni gestopt met de pil. Wij zijn met de tweede onde bezig. Spannend allemaal hoor. Ik herken het wel dat je het liefst steeds een test wilt doen. Maar ja ik denk dat je het gauw genoeg voelt als het echt raak is. Ik had eigenlijk meteen een goeie cycles van 28 dagen, dus dat was een meevaller.
    Wel erg veel last van me menstruatie zeg!!!
    Tot snel.

8. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    @ Yjc
    Heb jij last gehad van ontpillen? veel vrouwen hier hebben er last van gehad. Mijn schoonzus zelf ook. Nu moet ik zeggen dat ik bij mijn laatste menstruatie ook wel verschil merkte.
    Lukte het bij de eerste om snel zwanger te worden??
    Wel spannend volgende week het testen, hoe denk je er zelf over?
    Bij mij is het trouwens de eerste.

@ Ingeping
    Zoals hier boven staat heb ik afgelopen menstruatie aardig last gehad, met stralende pijn doorlopend in mijn benen, wat ik nog niet eerder heb gehad.
    Ik hoop dat ik net zoals jij gelijk een goeie cyclus heb.

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    @luckyblue, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik me bij ontpillen moet voorstellen. Heb niet echt specifieke klachten dus ja, ben nu ook niet zo lang aan de pil geweest deze keer. En mijn mensturaties zijn ook niet echt anders dus ja. Heb zelfs minder last dan als ik aan de pil ben (raar maar waar)
    Vorige keer was het de 4e ronde raak, dus daar ga ik nu ook maar weer van uit. Toen had ik twee keer een cylus van 28 en daarna 1 van 19 dagen. Toen was ik wel blij dat ik zwanger was want elke twee en een halve week ongesteld zijn dat is voor mij wel een nachtmerrie.

Ik ben ook niet zo van het snel testen. Als het raak is dan weet je het wel. Tenminste ik wel de vorige keer. En dan doe ik een test voor de zekerheid, maar moet dan toch wel een paar dagen overtijd zijn. Vorige keer was ik een week overtijd maar eigenlijk had ik de test niet nodig. Alles voelde alsof ik zwanger was.
    Ik denk niet dat het deze ronde raak is maar goed, dat vind ik ook niet heel erg, liever de volgende ronde ivm met de verjaardag van mijn dochter. Ik zou het echt niet leuk vinden als ze op de zelfde dag jarig zouden zijn. Maar ja de natuur doet wat ie wil.

10. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    @Yjc

Ik zelf weet ook niet helemaal wat ik bij ontpillen moet voorstellen. Weet alleen dat mijn menstruatie zwaarder was deze keer. Maar las hier van meiden die echt misselijk waren en moe etc.

En ik zou idd ook niet zo mee bezig houden met testen. Je hebt al enige ervaring erin dat scheelt wel. Ik lees hier nog veel dingen op het forum wat erg nieuw voor me is :D

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ik lees hier ook nog steeds dingen die voor mij nieuw zijn maar goed, je kan ook niet alles weten.
    Ik vind testen eigenlijk gewoon te duur om dat even voor de fun te doen. En ik wil mezelf ook voor de teleurstelling behoeden. Maar goed ik heb makkelijk praten, ben maar een keer overtijd geweest en was toen meteen zwanger. Verder alleen maar gemiddelde of korte cyclussen gehad. Dus dan zit je ook niet in onzekerheid.

Tja dat ontpillen, voor de een misschien meer dan voor de ander. Mijn menstruatie vind ik altijd al zwaar en lang als ik dat hier soms lees. Dus ja dat is het verschil niet. Maar goed als je dadelijk zwanger bent ben je 9 maanden niet ongesteld! Heerlijk!
    En moe, tja dat ben ik ook eigenlijk altijd, maar wat wil je met een kleine. En als je zwanger bent, kan je je lol helemaal op de eerste weken. Ik viel gewoon na het eten in slaap tot de volgende ochtend. Erg gezellig voor mijn mannetje.

Ik heb inderdaad een al een zwangerschap meegemaakt maar die kan ook elke keer weer anders zijn. Maar ik hoop op een zelfde zwangerschap als de afgelopen keer. Dan loop ik fluitend de 42 weken (de afgelopen keer ben ik twee weken overtijd gegaan dus daar houd ik opnieuw rekening mee.)

12. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    Ik hoop dat mijn cyclus ook snel 'normaal' gaat verlopen, ik kan mij niet herinneren hoe het was voor het slikken van de pil omdat het al zo'n 10 jaar geleden was.

En klopt ja dat bij elke zwangerschap anders is, mijn schoonzus is nu zwanger van de 2e en is veel meer misselijk dasn bij de eerste, dus je weet het inderdaad nooit.

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ik kon me dat ook niet meer herinneren mijn cyclus voor dat ik aan de pil ging. Denk dat ik voor de eerste bijna 15 jaar aan de pil heb gezeten. En kan me herinneren dat ik aan de pil ging juist om mijn cyclus regelmatig te krijgen, dus ja. En misschien is het in de loop van tijd ook wel veranderd. Kan me niet voorstellen dat het als ik de pil niet had geslikt elke maand precies gelijk was. Maar dat zullen we nooit weten.

Vandaag erge last van mijn rug gehad, dus misschien is het wel een voorteken. Kan me niet zo goed meer herinneren of ik de vorige keer symptomen had voor ik had getest, behalve dat ik een nacht misselijk wakker werd. Gelukkig was dat ook de enige dag (nacht) van de zwangerschap dat ik misselijk was.
    Kan me alleen nog herinneren na de test dat ik me heel raar voelde en dat dat wel een week aanhield. Maar ik denk dat dat meer een soort van ongeloof was, dat het echt waar was dan iets lichamelijks.

14. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    Ik geloof ook dat ik aan de pil ben gegaan zodat ik wist wanneer ik ongesteld zou worden, maar of dit was omdat ik een onregelmatige cyclus had weet ik niet meer. Ben begonnen toen ik 14 was en weet eigenlijk niet hoe het toen werkte om het uit te rekenen etc.

Wel beter dat je maar 1 dag misselijk bent geweest toen, hoop voor je dat het weet zo is :)
    En geloof best dat je ff in ongeloof bent, ik zou het ook niet geloven als ik nu opeens een positieve test zou zien.

15. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo, ik ben 30 juli gestopt met de pil. 1 september is mijn NOD. Maar ik heb nu veel klachten die ik normaal ook heb als mijn menstruatie eraan zit te komen. Dus ik denk dat ik vandaag of morgen mijn menstruatie krijg. Dan zou ik wel en mooie 28, 29 dagen cyclus hebben. En gaan we aan ronde twee beginnen. Ik denk dat ik aankomende maand en ovulatie test ga gebruiken. Ik probeer eerst die van het Kruidvat. Die duurdere kan ik altijd nog gaan gebruiken als het allemaal wat langer gaat duren.

Doei Sammy

16. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    @ Sammy,

Welkom, aan je banner te zien ben je ongesteld geworden. Helaas maar bij weinigen is het echt in een keer raak. Dus geduld.
    Met ovulatietesten heb ik geen ervaring, vind ik ook weer zonde van m'n geld, net als vroeg testen voordat je overtijd bent (tja sorry ben nu eenmaal heel nuchter en hou m'n geld liever in m'n zak) dus daar kan ik niks over vertellen.
    Ik probeer het meestal via het slijm een beetje in de gaten te houden wanneer ik m'n eisprong heb of aan de hand van de vorige cyclus bepalen wanneer het ongeveer zou moeten zijn.

@lucky blue
    Ik heb echt een hele makkelijke zwangerschap gehad en behalve dat ik 2 weken overtijd ben gegaan is er niks aan de hand geweest. Bijna geen last van kwaaltjes of iets dergelijks gehad. De dag dat ik uitgeteld was ben ik nog naar een vrijgezellenfeestje geweest en twee weken later stond ik nog op haar bruiloft. De dag daarna ben ik ingeleid.
    De kraamweken daarintegen vond ik berezwaar en zou ik liever overslaan de volgende keer. Doet toch meer met je lichaam dan dat ik dacht zo'n bevalling.
    Maar goed daar ben ik ook nu op voorbereid. Dan alleen nog hopen op een snelle en voorspoedige zwangerschap.

Volgens de calculator van deze pagina kan ik vanaf donderdag testen. Dus het wordt nu wel weer spannend. Eigenlijk wil ik het wel maar eigenlijk ook weer niet, want dan ben ik bijna op dezelfde dag uitgeteld als de vorige keer, 13 mei ipv 17 mei. Dus dat is wel erg dicht op elkaar. Dus ja het is allemaal een beetje dubbel maar zo is nu eenmaal het leven. Als het wel zo is ben ik nog steeds erg blij.
    Alleen mijn schoonzusje is vorige jaar 2 dagen voor dat haar 2e kindje 2 werd bevallen en ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit zo zou plannen (voor zover een zwangerschap is te plannen).

17. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    @ sammy
    Leuk dat je je hier bij gevoegd hebt, mijn vriend zit heel de tijd van zit je nu al weer op dat forum
    Maar is gewoon fijn om met dames die in hetzelfde schuitje zitten te praten vind je ook niet??
    Met ovulatietesten ga ik nog even wachten laat het nog even op zijn beloop anders ben ik er voor mijn gevoel teveel mee bezig.

@Yjc
    Dat is wel fijn dat de zwangerschap makkelijk verliep en hoop dat het weer zo gaat lopen en dat je kraamtijd makkelijker word, mja we doen het voor een goed doel zeggen ze altijd he haha.
    Ik ben ook niet van plan om elke keer te gaan testen vind ik ook zonde van het geld.

18. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

@ Yjc
    hoi YJC, ja ik ben idd. ongesteld geworden . Maar ik had ook niet verwacht na 15 jaar pil gebruik gelijk zwanger te zijn. Ik ben eigenlijk een beetje nieuwsgierig naar het testen van de ovulatie. Ik ga het gewoon een keer proberen. Ik zal ook niet gelijk de duurste kopen. Want die dingen zijn geloof ik aardig aan de prijs. Ik geloof ook niet dat ik door een ovulatietest er meer of minder mee bezig ben. En zwangerschapstest ga ik ook niet te snel gebruiken. Dat vind ik ook zonde van mijn geld.

@ Lucky Blue
    Hoi Lucky Blue, leuk je weer te spreken. Het is idd leuk om met dames te spreken die in hetzelfde (leuke) schuitje zitten. Met je man/vriend bespreek je toch niet alles. Dan schikken ze misschien zo af hihi

19. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    vind het inderdaad fijn om met mensen er over te kunnen praten. Heb namelijk niet aan veel mensen (alleen aan 2 goede vriendinnen) verteld dat we weer bezig zijn. Wil niet alsmaar de vraag hebben of het al gelukt is.
    En jullie, weet jullie omgeving er van of hou je het ook nog even stil?

20. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,442
    0
    0
    @ sammy
    Ik bespreek niet alles met mijn vriend, maar hij schrikt gelukkig niet van baby-onderwerpen. Hij is zelf echt gek op kinderen, op verjaardagen en feesten als ik hem kwijt ben is hij bij de kinderen :)

@Yjc
    Ik houd het ook wel voor me, alleen een vriend en mijn beste vriendin weten ervan. Ik heb ook geen zin dat mensen elke keer willen weten of het al gelukt is. Ze merken het wel als ik voorbij de 3 maanden ben. Dan mag iedereen het weten :D

Share This Page