Endometriose en zwanger worden!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bloem85, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

#1 Bloem85, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2011
    Ik ben op zoek naar verhalen over meiden met endometriose en dan voornamelijk de tijd voordat je zwanger werd!
    Veel pijn tijdens eisprong/menstruatie?, gevoel dat er iets niet klopte? etc.
    Heb sterk het vermoeden dat ik dit ook heb...ga van de week naar de HA en hoop dan meer info te krijgen!!
    Ben me nu vast aan het inlezen....... (nu in ronde 9, gister een zeer pijnlijke eisprong gehad)

Dank jullie!!

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Niemand last van deze vervelende 'ziekte'????
    Ik zou graag meer info willen hebben......

3. lincy40

lincy40 Lid

1 aug 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

Ik ben in 2000 geopereerd van een endometriose. En inderdaad rond de eisprong deed het verschrikkelijk pijn krampen enz, maar tijdens de menstruatie nog pijnlijker, ik kon amper nog lopen van de pijn, net alsof er een mes in mijn onderbuik stak, ik ging ook steeds krommer en krommer lopen, heb het vijf jaar volgehouden , en uiteindelijk heeft de dokter een brok littekenweefsel uitgehaald zo groot als een mannenvuist.
    Ik weet niet of je iets bent met deze informatie maar dacht beschrijf de pijn een beetje
    groetjes en veel succes

4. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Dank je voor het reageren en de info!!
    Maar jij hebt dus 5 jaar lang rondgelopen met die pijn?
    Ik heb er nu pas 1 x last van gehad...maar had gelijk het gevoel dat er iets niet klopte...!!!
    Maar zie ook staan dat je zwanger bent...gefeliciteerd!! Is een mooi positief verhaal....

5. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    hoi ik weet sinds een maand dat ik endometriose heb.
    ik zit nog in allerlei onderzoeken. heb vorige week een HSG onderzoek gehad. ze kunnen bij mij niet zien hoe het er voor staat. ik krijg dus over 3 weken een kijkoperatie. dan weet ik weer meer over mijn kinderwens.

6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik ben er ook heel bang voor dat ik dit heb. Sinds ik gestopt ben met de pil (april 2008) is mijn menstruatie echt verschrikkelijk pijnlijk en onregelmatig. Vandaag weer dag 1 en ik zit hier op mn werk waus van de pijnstillers anders is het niet te doen... Helaas begint te pijn steeds eerder... Waar ik eerst echt pas pijn kreeg op het moment dat ik ongesteld werd, begint het nu ruim een dag van te voren al en neemt steeds erger toe. Ook heb ik sinds een aantal maanden een heel onregelmatige huid. Krijg steeds meer puistjes/acne, terwijl ik altijd een heel glad perzikhuidje had en tijdens mijn hele pubertijd misschien 10 puisten heb gehad alles bij elkaar... Schijnen toch allemaal wel symptomen van endometriose te zijn. Aan de ene kant wil ik er nu wel mee naar de HA, maar aan de andere kant zitten we pas in ronde 2 en misschien gaat het vanzelf toch nog wel lukken en ik heb ook niet zo heel veel zin om nu al de medische molen in te gaan...

7. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

He meiden
    Was is het toch een vervelend iets he?!?!
    T begon allemaal zo leuk met proberen zwanger te worden....maar hoe langer het duurt hoe meer het vermoeden er is dat er iets niet klopt..... Ga volgende week naar de HA....staat vast dus ben wel erg benieuwd (en zenuwachtig...) Hopelijk toch goed nieuws...!! Maar jullie zijn oook nog nooit zwanger geweest? En al langer met die erge pijn doorgelopen?
    Ik heb het nu pas 1 keer gehad dus heb ook maar gelijk een afspraak gemaakt....!! Is wel fijn om elkaar op de hoogte te houden en info uit te wisselen!!
    Succes met zwanger worden en hopelijk snel positief nieuws!!!

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb endometriose (diagnose in 2004 gekregen). Voor die tijd jarenlang met enorme pijn en vermoeidheid gestoeid en uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik dan toch eindelijk die kijkoperatie kreeg waardoor het kon worden vastgesteld.
    Toen een tijdlang met medicijnen en div. anticonceptie het een beetje onder controle weten te houden, maar ja... Toen wilde ik zwanger worden............ :)
    Ik had de enorme mazzel dat ik al na 3 rondes zwanger was, maar ik geloof niet dat ik het langer had volgehouden dan een half jaar. De pijn werd echt in no-time weer verschrikkelijk en de vermoeidheid eveneens. Na mijn zwangerschap en BV ben ik heeeeel snel weer aan de pil gegaan en nu gaat het.

Als je serieus denkt dat je dit hebt, bereid je dan voor de zekerheid voor op een pittige strijd om je diagnose te krijgen. De meeste artsen schepen je namelijk eerst een paar jaar af met 'dat hoort erbij' en 'neem een paracetamolletje extra' ;)

9. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Bloem85@ Ik hebt endometriose, en ik ben uiteindelijk na 2 jaar zwanger geraakt. Ik ben nu weer bezig in de tweede ronde voor een brusje!! Ik krijg daar wel hulp bij, dit komt door mijn endo!!
    Voor mijn eerste zwangerschap was ik een jaar bezig dat we ik er achter kwam dat ik deze ziekte hebt! Ik hebt veel pijn en veel bloedverlies! Ook voel ik veel pijn tijdens mijn eisprong! Ik hebt ook een kijkoperatie gehad om het vast te stellen!! Ik hebt een lichte vorm van endo! Maar dat zegt niks, het is niet gerelateerd aan hoe erg het is en wat je voelt elke maand! Endo is vaak moelijk te zien! Hierdoor nemen vaak huisartsen je niet serieus! De endo zorgt bij mij dat mijn eisprong verstoort wordt!. Als je er erg veel last van hebt zou ik zeker naar de hap gaan. Want als je het hebt, kunnen de verklevingen van de endo mogelijk schade aanbrengen aan het eileiders. Dus op tijd er bij zijn is belangrijk! Daarom wordt ik nu al weer direct geholpen voor mijn tweede kindje!! Succes met alles! Maar je kan echt zwanger worden met endo!!!

10. lincy40

lincy40 Lid

1 aug 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloem ja ik heb er dus zelf vijf jaar mee rondgelopen, was ook een hele opluchting toen ik geopereerd werd. gedaan met de pijnlijke menstruaties iedere maand. ik had gelukkig wel al mijn kinderen. bij mij werd de onvruchtbaarheid wel nihil doordat ik al niet zwanger kon geraken zonder hulpmiddel, had voor zwanger te worden clomidkuren nodig. na mijn jongsten nu 15 jaar gebruikte ik geen voorbehoefdsmiddelen en plots zwanger nu na zovele jaren, hele verrassing dus.

11. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Fijn dat jullie van die positieve verhalen plaatsen....geeft toch wel wat meer rust!!! En bij de huisarts laat ik me zeker niet zomaar afschepen.... heb er nu nog maar 1 keer zo vreseijk last van gehad, maar wil dit ook niet vaker meemaken!!! Bedankt voor jullie info!!

Deel Deze Pagina