Hallo dames ik ben nu 14 weken zwanger en het is uit met mijn vriend omdat zijn gedrag te erg werd, veel schelden enz. Nu wou ik hem nog een kans geven maar krijg ik ineens van een vriendin te horen dat ie haar uitgevraagt heeft! en hij snapt niet dat ik er boos om ben... hij had ook al 2 andere keren terwijl ik nog bij hem was vriendinnen van me uitgevraagt mannen... Maarja een paranormale vrouw ziet de kinderbescherming ook al voor zich als ik weer bij hem terug ga en ze heeft ook gezegt dat ik zwanger was voor dat ik het zelf wist dus ik geloof haar wel maar weet nu niet meer wat ik er mee aan moet, me moeder zegt dat ik hem niet eens het kindje moet laten zien maar hij is tog de vader, en straks is het kindje 15 ofzo en vraagt hij/zij naar de vader wat moet ik dan? vind het heel lastig misschien heeft iemand van jullie advies? Groetjes Margot
hallo margot1988 een lastige situatie waar je in zit, ten eerste moet je doen wat jou hart zegt als jij vind dat je het kindje aan hem wilt laten zien dan moet je dat doen. in de zwangerschap komen veel emoties, dus denk liever 2 keer na voordat je iets zegt of doet. natuurlijk heeft ieder kind regt om zijn of haar vader te kennen en mee kontact te hebben,'maar als jij bang bent dat het haar of hem gaat beinvloeden dan zal ik liever eerst aan je kind denken, inplaats wat hij denkt, praat goed met je moeder hierover zou ik zeggen, en praat ook met hem wat hij nu wilt met het kindje enzo. en mischien komen jullie tot een oplossing wat voor jullie allemaal goed is, hou ons op de hoogte liefs parel1988
Ik was 19, bijna 20 toen ik van mijn eerste beviel. Zat dus ook in zo n situatie. Ging uit toen ik 3 maanden zwanger was. Ik heb m laten halen toen ik moest bevallen, hij mog daarna komen in de kamer toen me dochtertje net eruit was. Hij was er eventjes. Heel even haar vast gehouden. Daarna is hij n paar keer geweest en vervolgens kwam ie eens per half jaar. Veel ophef geweest omdat hij rare dingen zat te zeggen tegen anderen over mij. Ook bijvoorbeeld zeggen tegen anderen dat hij niet mocht komen terwijl hij tegen mij zei dat hij ziek was. Ik heb m altijd de kans gegeven om langs te komen maar zelf deed hij niet echt de moeite. Nu 5enhalf jaar later, wil hij ineens haar zeggen dat hij dr vader is terwijl ze m eigenlijk geen eens kent. Want hij is zo weinig geweest dat ze niet eens begrijpt wie hij is. Ik heb gezegd dat hij dat niet kan maken, hij komt nooit langs, nu nog steeds niet. Alleen na zwemmen wat toevallig in zijn buurt is wilt hij even komen kijken. Maar meer doet hij ook niet. En dat wil dan gaan vertellen dat t dr vader is terwijl zij niet gaat snappen, waarom hij dan niet komt steeds. Het enigste wat je kan doen, is hem de kans geven om strax langs te komen, niet laten erkennen, niet je kind laten mee nemen. Maar laten zien onder jou toezicht only. Komt ie zijn afspraken niet na, kan je hem de deur wijzen. Koester geen wrok tegen m, want t draaid om t kind en niet jullie. Pas als t n nadeel word van het kind, dan mag je hem afwijzen. Dan is t namelijk ook tussen jullie. Je kind mag er niet onder lijden. Zo heb ik t gedaan. En t enigste wat je kan uitleggen LATER, als je kind het begrijpt, is dat hij zelf niet kwam of iets vervelends deed. Nooit zeggen tegen je kind dat papa niet van dr/hem houd. Dat zullen ze niet begrijpen en ten nadele van hun zelf gaan zien. Mijn dochter heeft de keuze gekregen om zelf haar vader te mogen kiezen. Want iedereen kan n kind verwekken, maar vader zijn is de kunst.
Bedankt voor jullie reacties, en Lucifertje in het begin wou ik hem het kindje laten erkennen, maar dat laat ik niet meer gebeuren, en ik wil hem ook niet meer bij de bevalling hebben. Ik heb veel aan je tips dank je wel
lucifertje wat heb je dat mooi gezegt.helemaal mee eens. mijn zoon heeft ook zijn eigen papa uitgezocht en die heeft hem erkend als de zijne. margot ga op je eigen gevoel af en denk nu vooral aan je kleintje en aan jezelf.probeer ondanks de situatie te genieten van je zwangerschap.
dank je woezeltje en dat doe ik zeker wel en hoop dat mijn kindje straks ook een papa kan uitzoeken en niet voor zijn of haar echte vader kiest maarja dat is de keuze aan me kindje, het is nu lekker genieten en straks afwachten
Hallo allemaal, Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik woonde met mijn ex samen en waren bezig zwanger te worden. Zo half augustus ben ik zwanger geraakt, hij verliet mij voor een ander eind augustus en in september kwam ik erachter dat ik zwanger van hem ben. Dat is tot en met afgelopen vrijdag zo'n een drama met hem en mij geweest dat ik heb besloten (en dat ook tegen hem heb gezegd) vanwege zijn kinderachtige onvolwassen gedrag dat hij geen contact meer met mij moet zoeken en lekker bij zijn vriendin moet blijven en dat ik ons kindje alleen op ga voeden, want ik weet nu dat wij beter af zijn zonder hem dan met hem (ik ben zo redelijk geweest en heb hem de tijd gegeven en de deur voor hem opengehouden, maar hij heeft er misbruik van gemaakt en het verpest voor zichzelf hij heeft me zelfs bedreigd uit wanhoop me te vermoorden...haha mannen!). Ik heb er met een soort van maatschappelijk werkster over gehad wat ik nou het beste kan zeggen tegen mijn kindje als hij/zij naar de papa gaat vragen en ze zei dit: Het maakt niet uit wat je je kindje verteld als je maar de waarheid verteld en de slechte dingen over de vader weglaat, dus ipv papa is een lul maar papa is heel lief voor mij geweest en verbied het kind nooit zijn vader niet te mogen op/bezoeken (des te nieuwschieriger ze worden als je het verbied). Voor mij klinkt dat heel logisch en ik zal ook zeker mijn best doen om het zo neutraal eerlijk en lief mogelijk aan mijn kindje over te brengen. En mochten de vaders de kinderen nog niet erkend hebben, niet laten doen, zolang ze het kind niet erkennen hebben ze geen poot om op te staan, mochten ze gaan dreigen met een dna test, gelijk een advocaat inhuren en schrijf altijd alles op wat je ex zegt en doet des te meer bewijs heb je... Succes allemaal xxx
hai winnythepooh ook heftig jou verhaal, ik heb me ex al 10 dagen geblockt op msn en niet eens een smsje of telefoontje gehad ( niet dat ik die beantwoord zou hebben ) maar toch zo blijkt wel dat ie niks meer om me geeft. Maarja me moeder is helemaal trots al op haar kleinkind en wil het helpen met opvoeden dus het komt helemaal goed. suc6 met je zwangerschap jij kan teminste van de mooiste dingen genieten van de zwangerschap hij mist het allemaal, de echos, eerste schopjes. doegg
mijn oudste zoon hij is 8 jaar, wil zelf niets maar dan ook niets meer met zijn bio vader te maken hebben hij zegt mijn papa heb me zoveel belooft en gezegt maar komt dit niet na ik wil hem niet meer zien.. er is wel een bezoekregeling(hoe die in zen werk zit kan ik niet vertellen ivm meelezers) maar zijn vader weet niet eens hoe die nu is.. mijn zoon heeft gelukkig wel een vader gevonden in mijn jongste zijn vader en die staat dan dus gelukkig ook altijd voor hem klaar..ook heeft hij een schat van een oom(broertje ex man)die een grote rol van vader zijn over neemt... nu ben ik een alleenstaande moeder en zwanger(van de vader van mijn jongste)en GELUKKIG zal hij ook voor dit kindje altijd klaar staan... dus ja mijn ex verdient eigenlijk een hele grote pluim...
Hoi Margot, Ik heb ook sinds zaterdag niets meer van mijn ex gehoord, denk dat hij ook niets meer van zich laat horen. Ik heb binnenkort een gesprek met vbok, zij gaan mij vertellen wat mijn rechten zijn voor als de baby er is, dat ik niet met lege handen kom te staan mocht hij er ooit toch werk van maken (denk het niet) maar je kan maar beter voorbereid zijn. Wil je dat ik je op de hoogte houd van onze rechten? Mijn moeder is ook super blij dat ze oma wordt. Ik heb ook veel steun aan familie en vrienden. En gelukkig hebben we het zeker niet slecht hier in Nederland als alleenstaande moeders, dus ik maak me geen zorgen en sta helemaal positief ingesteld. En je hebt helemaal gelijk, wij kunnen lekker genieten van alles en hij zal alles missen. Hij is pas 2/3 maanden met zijn nieuwe vriendin en zegt nu al dat hij kinderen met haar wilt, ach kind en vriendin, waarschijnlijk gaat hij het zelfde bij haar flikken als bij mij...maar ja dat is niet mijn probleem ze doen maar... Kom op meiden, we kunnen het, laat die mannen maar zien dat we ze niet nodig hebben (maar als ze er dan wel voor ons zijn is het mooi meegenomen haha)
hai moesje jolanda je boft maar met de vader van de jongste ik hoop ook dat ik zo`n man vind suc6 met je zwangerschap en winnythepooh ik zou het erg fijn vinden als je me op de hoogte houd. Heeft je ex het kindje erkent? ik laat dat bij de mijne niet toe zodat ie volgens mij geen rechten heeft ( teminste dat hoop ik ) dus ben benieuwt hoe het loopt. wel een rare gozer dat ie nu al kinderen wil met zijn nieuwe vriendin hoor maarja komt ze zelf wel achter doegg
nou uh hij is ook al 10 weken mijn ex maar als vader is hij gewoon echt een top vent!als man ook trouwens, en wie weet komt het ooit nog wel goed tussen hem en mij hij dreigt nooit om de kinderen weg te halen (ben nu ook zwanger van hem) hij wil zijn kinderen hij rekend de oudste ook als zijn zoon ieder weekend hebben hij heb de kleine nu ook een nacht gehad zodat ik iets meer rust krijg dus ja echt ik heb gewoon een schat van een ex vriend
hahaha kon ik dat maar zeggen hij laat zijn broer een mailtje sturen hoe het tussen mij en hem gaat dat vind ik nou echt triest maarja hopelijk komt het goed tussen jullie, anders misschien ff onder 4 ogen met hem praten erover? suc6
haha mijn ex heeft geen broer dus is al makkelijk en zo te zien gelukkig maar... nee voor nu is het echt betr dat wij uit elkaar zijn en wil ik dit ook zeker een jaar zo houden... het ligt dus ook bij mij absoluut niet aan mijn ex maar aan een situatie waar we in zitten... misschien is het daarom zo dat hij alles nog doet voor de kids... we hebben 1 strubbeling op dit moment en dat is het erkennen van de baby ik wil dit op dit moment niet ivm verschillende redenen hij wil dit wel maarja zolang ik niets teken heb hij niets te willen..... klinkt wel gemeen zo haha
okeej ja hij heb geen keuze he als jij het niet wil hahaha er is ook wel een collega die ik super leuk vind en hij mij maar ik wil toch afwachten want kan hij het straks wel aan, hij krijgt niet alleen mij maar ook het kindje, en ben eindelijk vrijgezel na anderhalf jaar dus vind het ook wel ff lekker zo
kiest hij voor jou dan opok voor je kindje anders is hij je echt niet waard ik ben na een relatie van 6 jaar waarvan 2 jaar getrouwd in een reltie gekomen met mijn nu ex en die heb 7 en een half jaar geduurt ik geniet dus ook lekker van vrijgezel zijn hoor vind het heerlijk even geen vent om me heen en even niet dat mannen gezeur haha en daarbij alleen zwanger zijn vind ik ookwel erg lekker alleen als ik savonds zin heb in ijssies tja daar heb ik nu een probleem haha..
zo dat is idd wat anders dan bij mij hahaha, ik heb gelukkig nog geen lekkere trek word wel elke ochtend wakker met honger wat ik nooit heb gehad maarja hier hebben we altijd wel wat in huis daar zorgt me moeder gelukkig voor hahaha