Ervaringen inleiden ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyS4, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyS4

LadyS4 Lid

11 feb 2014
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Daar ben ik weer..
    Dit is waarschijnlijk topic #10.000 dat over inleid-ervaringen gaat, maar kon niet echt een recente vinden dus vandaar dat ik het toch maar probeer.

Vrijdagmorgen word ik ingeleid dmv pillen. Mijn bmm is volgens mij zo goed als verweekt. (Ik heb nog net geen ontsluiting is mij verteld).

Ik heb een aantal vraagjes.. Of het nou ervaringen zijn met pillen, gel of het ballonnetje maakt niet zo veel uit.

Hoe lang duurde het voordat je ontsluiting had?
    Hoe heb je het middel dat de weeën opwekt ervaren?
    Hoe lang heb je er in totaal over gedaan?

Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat het bij iedereen anders is. Het hangt er vanaf hoe mijn lichaam op de pillen en infuus reageert.. Maar ben toch erg benieuwd naar jullie ervaringen!
    Begin het echt spannend te vinden. Binnen nu en een week (als het goed is) heb ik me kleine. Het komt nu allemaal zo dichtbij ineens, terwijl ik ook nog spontaan zou kunnen bevallen. Gek gevoel, maar niet echt uit te leggen.
    Eigenlijk hoop ik echt nog dat het allemaal vanzelf begint. De spanning om naar een inleiding toe te leven is wel erg groot!

Alvast bedankt voor het delen van de ervaringen :)

2. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Zondamiddag zat bij mij alles nog potdicht, dinsdagochtend ingeleid met 41+6 en had toen net voldoende verweking waardoor ze de vliezen konden breken. Dus uiteindelijk binnen een dag is daar heel veel verandering in gekomen. Dus geen pil, ballon iod nodig gehad.

Wel gelijk daarna aan het infuus met weeenopwekkers, kwam niks vanzelf op gang. Zat vrijwel meteen in een weeenstorm. Om 09.30 begonnen met infuus. Om 14.30 uur nog maar 2 cm. Toen ruggenprik gekregen omdat weeenstorm aanhield en ik op was. 18.00 uur 6 cm. 20 uur volledig ontsluiting. 20.38 kleine man geboren.

Dus na de ruggenprik ging het hard met de ontsluiting. Helaas daar maar een half uur profijt van gehad, pijn kwam er vervolgens volledig doorheen.

Enneuh veel succes vrijdag!

3. Tienus26

Tienus26 Actief lid

29 sep 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi LadyS4,

Ik ben bij mijn zoontje ruim 2 jaar geleden ingeleid met 37 weken i.v.m slecht werkende placenta.
    Toen ze bij mij begonnen zat alles nog dicht zo gezegd. Geen ontsluiting en m'n baarmoedermond was ook nog niet verweekt.
    Ik kreeg idd ook pillen om de zoveel uur. Aan het eind van de eerste dag had ik 1 cm ontsluiting. Voelde hier verder niks van moet ik zeggen. De 2e dag weer verder met pillen. Toen had ik aan t eind van de dag krap 2 cm ontsluiting. De derde dag 's ochtends gingen ze kijken of de ontsluiting 's nachts al verder gevorderd was en afhankelijk daarvan gingen ze kijken of ik een rust dag moest houden of dat ze m'n vliezen gingen breken.
    Gelukkig zat ik op 2,5 cm dus hebben ze om 9 uur 's ochtends mijn vliezen gebroken. Ze hebben een uur afgewacht hoe mijn lichaam hierop reageerde maar ik kreeg wel wat lichte weeën maar t zette niet echt door dus toen hebben ze me om 10 uur aan t infuus met weeën opwekkers gelegd. Daar kreeg ik vrijwel gelijk reactie op. Na een tijdje kreeg ik een weeën storm maar ik heb toen een spuit in m'n bil gehad tegen de pijn. Bij ij bleef de ontsluiting een tijd op 6 cm hangen totdat ze m'n blaas geleegd hadden toen zat ik binnen een half uurtje op de 10 cm. Uiteindelijk is mijn zoontje om 2 uur 's middags geboren.

Veel succes in ieder geval vrijdag! ;)

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik ben ingeleid dmv gel, ivm zwangerschapsvergifteging.
    Ik ben op maandag ochtend begonnen met de eerste gel dosering, en kreeg op woensdag ochtend eindelijk te horen dat ik 1 cm ontsluiting had.. Had wel al twee dagen weeën maar er gebeurde verder niks, heel frustrerend!
    Toen hebben ze om 10 uur mijn vliezen gebroken en ben ik snachts om 00:17 bevallen.

Dus vanaf maandagochtend 8:00 tot donderdag 00:17 bezig geweest..(in totaal)

Vanaf gebroken vliezen 14 uur en 17 minuten..

Ik vond het echt verschrikkelijk, dus mocht het nog een keer nodig zijn dat ik word ingeleid, wil ik graag wat anders proberen.. Die gel maakte mij alleen maar nijdig omdat het niet op schoot :)
    (Tuurlijk geen garantie dat het met wat anders wel op schiet, maar toch :p)

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik werd op donderdag ingeleid dmv gel, en zat nog potdicht.
    Vrijdag ochtend brak aan, vierde keer gellen, en om een uur of 11 kreeg ik rug weeën, en nog wat later buikweetjes.
    Om een uur of 15 had ik 4 cm ontsluiting en ben de verlos in gereden, om 7 minuten over half 10 werd onze dochter geboren.

6. Er komen hier vast genoeg meiden hun ervaringen delen, maar mocht je nog meer willen lezen; kijk even bij 'De Bevalling', in plaats van bij 'Zwangerschap'. Daar staat heel veel over inleiden! ;)

7. LadyS4

LadyS4 Lid

11 feb 2014
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja natuurlijk bedankt ! Stom!! Echt niet bij nagedacht eigenlijk..

8. anime22

anime22 Lid

8 okt 2014
    17
    0
    1
    #8 anime22, 4 nov 2014
    Laatst bewerkt: 4 nov 2014
    Mijn bloeddruk was te hoog, waardoog ik 3x naar het ziekenhuis moest voor ctg. De 3e keer was die zo hoog dat ik moest blijven en ook ik werd ingeleid (dmv pillen ook!).

Normaal gesproken wanneer je een afspraak hebt voor t inleiden krijg je in de ochtend 8 uur 1e pil dan om 12 uur dan om 4 uur (elke 4 uur, 3 pillen totaal. zo is het mij in het ziekenhuis uitgelegd). Ik was er om 2 uur voor de ctg dus het liep anders bij mij.

Ik was er dus om 2 uur. Om 4 uur kreeg ik het eerste pilletje (ik zat nog potdicht). Je moet dan even een halfuur blijven liggen en je wordt weer aangesloten aan de ctg om te kijken hoe je baby reageert op de pillen. Na de eerste kreeg ik al veel harde buiken, maar echt pijn deed het niet. Later rond een uur of 7 gingen de harde buiken een klein beetje pijn doen, ik voelde ze nu echt. Om 8 uur kwam ze kijken had ik al 2cm ontsluiting!!!! En k kreeg het 2e pilletje. Ik was helemaal happy en om 12 uur zou ze weer komen. Tussen 8 en 12 kreeg ik veel harde buiken ze deden een beetje pijn, ook begon ik rugweeen te krijgen rond een uur of 10 en dat deed wel erg veel pijn (dit was het ergste gedeelte van de hele zwangerschap, bevalling etc). Om 12 uur kwam ze weer kijken....maar helaas nog steeds 2cm (3e pil kreeg ik niet dit werd niet gedaan om 12 uur savonds ofzo). Ik was erg moe maar kon door de pijnlijke rugweeen niet slapen dus ik kreeg een prik in mijn been. Weet niet meer hoe zo een prik heet maar ze zei dat je er een beetje high van wordt, slaperig en je voelt de pijn minder. Ik ben toen in slaap gevallen en ik weet alleen nog dat ik wakker werd rond een uur of 4 en het voelde alsof er een warme golf water uit mij kwam (mijn vliezen waren gebroken) en het voelde alsof ik moest poepen (sorry te veel info misschien). Ik drukte op de bel en ze kwam kijken 5cm al!!! Ik mocht naar de verloskamer. Ze had alles klaargemaakt en klaargezet (dit duurde een paar minuten). Ze ging weer voelen 10cm! Ik mocht persen!

Het is bij mij erg snel gegaan. Ik ben zelf altijd snel bang, maar ik vond de inleiding erg fijn en de tabletjes zijn ook erg klein. Ook mijn vriend mocht blijven we zaten met ze tweetjes op een kamer tot ik naar de verloskamer moest. Dat zorgde ook voor afleiding. Neem lekker je tablet mee en ga netflix kijken. De eerste uurtjes deed ik dit! Sorry voor de lange lap tekst, hoop dat je er iets aan hebt :D

Ps 4 uur 43 bevallen!

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben ingeleid wegens overtijd, dmv ballonkatheter.

Ballon zat er 18uur in, toen 3cm ontsluiting.
    Om 16u kreeg ik wee-opwekkers, om 23u nog steeds 3cm ondanks heel heftige weeen. Ik kreeg een ruggeprik (ik wilde geen remifentanyl, ben vroeger ooit gigantisch de weg kwijt geraakt van morfine na een operatie). Toen de ruggeprik eenmaal zat ging ik tussen 23u en 7u van 3 naar 10cm ontsluiting. Toen half uur persweeen wegzuchten en 2uur geperst.
    Totale duur was 37 uur.

10. Als je zwanger bent, mag dat :p

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste ingeleid met gel op 38 weken maar had al bijna 3 cm ontsluiting. Na een uurtje een lange weeenstorm tot ze geboren is. Duurde ongeveer negen uur.

Tweede ingeleid op 38 weken en ook al bijna 3 cm ontsluiting. Vliezen gebroken door de gynaecoloog en het infuus werd aangezet veel te hoog auwwww een lange wee en ze was er binnen drie uurtjes.

Nu zwanger van de derde en hoop zonder inleiden

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Mijn vliezen waren 24 uur gebroken vandaar de inleiding

Heftig, het kwam constant opzetten. Ik had het idee dat mijn geestelijke het niet kon bijbenen af en toe.

11uur na de inleiding is ze geboren. In totaal vanaf moment van vliezen breken 38 uur

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik werd ingeleid dmv weeenopwekkers...omdat ik met langdurige gebroken vliezen liep....kwam meteen in weeenstorm terecht en na 2,5 a 3 uur was ze er..

14. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik moest me op woensdagavond melden in het zh. Was toen 41+6.
    Rond middernacht een pilletje vaginaal ingebracht. Onrustig nachtje gehad, en om 06:00 wel veel harde buiken.
    Om 09:00 1 cm ontsluiting, vliezen gebroken. Daar gingen de weeën mooi op door. Tot 15:00 toen maar 3 cm, maar ook geen echte pijnlijke weeën.
    Om 15:30 een infuus met oxytocine, nou die heb ik gevoeld.
    1 wee van 2,5 uur. Al die tijd op de toilet opgevangen, zat het lekkerst:$
    Uiteindelijk is ons mannetje om 18:27 geboren!
    Het vreemdste vond ik dat ik tijdens de pers weeën ineens pauzes ertussen had:D, omdat ik 1 wee van 2,5 uur had gehad.
    Maar het persen vond ik toen echt fijn, klaar met de pijn!

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben met precies 40 weken ingeleid. Donderdagmiddag 14.00uur moest ik in het ZH zijn. Ik had 1cm ontsluiting dat ze een ballonnetje inbrachten. De volgende ochtend dat ze gingen checken was 'ie eruit gevallen (eigenlijk al eerder maar dat had ik niet door) en had ik dus 3cm ontsluiting. Toen mocht ik naar de verloskamer en hebben ze mijm vliezen gebroken en infuus aangebracht. De bevalling zelf heeft zo'n 12 uur geduurd, savonds na 11en is mijn zoontje geboren.
    Ik vond het heel heftig, in het begin viel het mee maar de weeen werden echt erg. En ik kreeg een ruggenprik maar die hielp niet.
    Maar al met al was het het allemaal waard en ben ik dolgelukkog met mijn lieve mannetjr.

16. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    ik had al 1cm en ben ingeleid met gel 4 uur na inbrengen nog steeds 1cm maar de vk kon wel m'n vliezen breken.

sorry maar voor mij was het echt een hell, in het begin deed het niks dus hoogte ze het om de 15/20min op waardoor ik een weeën storm kreeg met 45sec adempauze, echt vreselijke ervaring.

22 uur, uiteindelijk spoed keizersnee gehad.

Deel Deze Pagina