nu al harde buiken door werk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naomirebecca, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    #1 naomirebecca, 18 nov 2015
    Laatst bewerkt: 18 nov 2015
    Ik weet niet of het hier de goede plek is voor dit onderwerp maar ik zit met het volgende
    Ik ben (pas) 16.3 weken zwanger en heb nu al duidelijk last van harde buiken als ik op mijn werk ben. Ik werk als huishoudelijke hulp en max maar 4 uurtjes op een dag zelfs soms met een tussenposes van 3 uur zoals vandaag. Helemaal niet veel dus!
    Maar zodra ik bezig ben voel ik dat me buik gespannen word en als ik even zit is het helemaal hard.. moet ik mij hier zorgen om maken of is dit niet erg?
    Verder ben ik ook bek af na het werk.. terwijl ik zo weinig werk ik vind mezelf soms zo aanstelle maar zodra ik thuis ben doe ik liever helemaal niks meer..

Ik ben het ook helemaal niet gewend bij de eerste zwangerschap had ik een heel druk leven, 2 volle dagen school, 3 volle dage stage op een basisschool en ik werkte als schoonmaakster in een hotel in het weekend. En heb gewoon door kunnen werken tot het eind..

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ja hoor, heel normaal.
    Heb ik ook, al vanaf 14 weken regelmatig harde buiken. (bij de oudste ook)

Moet alleen even bedenken welk gedeelte van je buik hard is. Daar waar je baarmoeder zit?
    Of daarboven, waar je ingewanden verder geplet worden. :)

Bij mij is het met periode (wanneer mijn buik een groeispurt krijgt) mijn ingewanden die keihard aanvoelen. Voelt heel vervelend maar geen stress bij de baarmoeder.

en juist huishoudelijk is een behoorlijke aanslag op je lichaam. Je buikspieren worden met stofzuigen behoorlijk gebruikt.

3. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Oh gelukkig! Bedankt voor je berichtje. Ik herkende het niet van de vorige 2 zwangerschappen vandaar dat ik me gelijk zorgen maakte.
    Haha, nee tis echt duidelijk mijn baarmoeder.
    Ja klopt het kan zwaar werk zijn maar voel me zon aansteller als ik na 3 uurtjes werk zo moe ben haha

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nou zoveel harde buiken op deze termijn is zeker niet helemaal normaal hoor. Het kan erbij horen maar je kunt ook teveel doen of een blaasontsteking hebben of iets.
    Ik zou dus wel even met je vk overleggen.
    Zelf zit ik op advies van de gyn al vanaf 13 wk thuis ivm veel harde buiken. Nu heb ik een wat uitgebreide voorgeschiedenis waardoor ze geen enkel risico wilden nemen, maar het is zeker niet zo gewoon als degene boven mij schrijft...

Deel Deze Pagina