Hai dames, Een lang verhaal, maar ik moet het even van mij afschrijven. Bij mijn vorige cyclus zagen ze bij mijn uitgangsecho een cyste (blaasje waar het eitje gesprongen is gevuld met vocht). In het ziekenhuis waar ik loop mag je gewoon doorgaan met IUI met een cyste. Als deze maar geen hormonen afgeeft en ze houden wel in de gaten of deze niet doorgroeit. Ik mocht dus gewoon door. 1 maart Ovitrelle gezet, 3 maart IUI gehad, 3 maart 's avonds Pregnyl 5000 gespoten, 5 en 7 maart ook. 17 maart bruinverlies en zaterdag 18 maart ongesteld geworden. Gewoon echt ongesteld, met stolsels en al. Maandag op cd3 een uitgangsecho. Vraagt ze hoe verloopt je ongesteldheid. Ik zeg best heftig. Want mijn baarmoederslijmvlies was nog 8 mm. De cyste zat er nog. Maar dat kon geen kwaad moest ik wel bloed voor prikken of deze geen hormonen af geeft en moesten in de toekomst wel in de gaten houden of deze niet zou groeien. Ik zou 's middags terug gebeld worden over de uitslag van het bloed en moest thuis voor de zekerheid wegens het dikke baarmoederslijmvlies een zwangerschapstest doen. Ze belt me op dat de uitslag van het bloed goed was, progesteron was mooi laag. Dus ik mocht door. Maar ik had een heel licht streepje op mijn zwangerschapstest. Volgens hun kan dat absoluut niet komen door de pregnyl (volgens mij wel, vorige ronde had ik op mijn NOD nog een duidelijk tweede streepje dus kan me voorstellen dat ik 3 dagen na mijn nod daar nog steeds een heel licht lijntje van kan hebben) en mocht ik dus niet starten met de volgende ronde. Een ronde overslaan vond ik zelf wel fijn gezien de cyste, ik heb gewoon liever dat dat ding weg is en ik hoop dus ook nu met een ronde zonder hormonen dat dit gebeurt.... Maar nu blijf ik me zo raar voelen. Ik zit nu op cd 6. Ik heb een naar gevoel in mijn onderrug, steken in mijn buik en ik voel me niet fit. Dat is voor mij met mijn ongesteldheid bijna over erg vreemd. Dus heb ik vanochtend een zwangerschapstest (negatief) gedaan en ook een ovulatietest. Deze kan in mijn geval nog wat donkerder dus ik zou 'm nog niet helemaal positief noemen. Ik weet dat het kan schommelen maar bij mij loopt ie altijd netjes op en nu is de test wel zo donker dat ik het echt vreemd vind. Kan dit soms komen nog van de pregnyl, 16 dagen na zetten? Nee toch? Een ei op cd 6 lijkt me onmogelijk in een natuurlijke cyclus heb ik deze op cd18. En de cyste gaf volgens t ziekenhuis geen hormoon af..... Wat denken jullie hiervan? Ik heb het ziekenhuis gebeld en moet morgen langs voor een echo en bloedonderzoek. Ik voel me niet zwanger en ik weet zelf zeker dat het niet zo is, maar ik hoop gewoon dat alles wel fysiek goed zit zodat ik na een maand pauze met de IUI kan starten. Grrrr ik vind dit zo naar.
Wat vreemd. En bijzonder. Want ik weet dat een cyste op een eierstok wel degelijk hormonen kan bevatten welke zelfs kan zorgen voor een valspositieve zwangerschapstest danwel ovulatietest. Dit heeft mijn fertiliteitsarts van het UMCG mij ook verteld destijds.... Jouw ovulatietest vind ik overigens niet positief. Zoals ik het zie, zijn beide streepjes namelijk nog niet even donker. Elke vrouw heeft de gehele cyclus (ook tijdens de menstruatie) LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een lichter tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je je LH-piek en pas dan is je eisprong in aantocht. Daar komt ook nog eens bij dat LH gedurende je cyclus flink kan schommelen.
Bedankt voor je reactie. Ja dat weet ik na ruim 3,5 jaar proberen inderdaad gelukkig wel dat dat kan schommelen. Maar zo sterk? Normaal blijven mijn ovu's echt heel licht en pas twee dagen voor mij ei wordt ie dan wat duidelijker. Normaal gesproken als ik verder in mijn cyclus zou zitten zou ik met deze test morgen een knaller verwachten. Zoals ik schreef over mijn cyste, ze hebben mijn bloed onderzocht om te kijken of deze hormonen afgeeft. Volgens het ziekenhuis was dit dus niet zo. Maar ik vind het zelf ook heel raar allemaal. Zeker als ik nu weer van jou hoor dat een andere arts/ziekenhuis daar een andere mening over heeft. Dus ik ben erg benieuwd naar de echo morgen en het bloedonderzoek.
Wat vervelend dat het zo onduidelijk is allemaal. Heb je toevallig PCOS? Daar hoort een verhoogd LH bij.