Heel licht streepje op thuistest. Ervaring hiermee?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Lisa2, 27 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Ik had zondag/maandag 4 thuistesten gedaan.
    1ste was een heel licht streepje. Op de foto niet eens goed te zien. (Te vergelijken met een zwangerschapstest die je 2 dagen te vroeg doet/zogenaamd tuurstreepje).
    Daarna een test welke negatief was met een indrooglijntje na een uur ofzo. En daarna een negatieve test gehad en gisterochtend weer een tuurstreepje.

    Ik vraag me af of iemand ervaring hiermee heeft.
    Ik zit nog te wachten op uitslag vd pcr test. Maar dat wachten duurt zo lanngggg. Ik heb me namelijk wel laten vaccineren op zondag. Dus hoop maar niet dat ik het heb.
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.060
    113
    Vrouw
    Mijn ene zoon heeft een heel licht streepje gehad. De PCR test bij de GGD was toen gewoon negatief.

    Waarom deed je zoveel testen?
     
  3. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Heb je ook klachten dan? Zondag laten vaccineren en meteen daarna 4 testen gedaan? Waarom? ben je bang dat je het krijgt van vaccineren of waarom angst mbt vaccineren en positieve test? Veel vragen dus!
     
  4. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Ik had vrijdag wat klachten. En aangezien ik m'n vaccinatie moest halen en je geen corona mag doormaken heb ik voor de zekerheid een thuistest gedaan. Die gaf toen een een heel licht streepje. Maar omdat ie zo licht was ben ik hem toch maar gaan halen. De 3 testen erna was omdat ik niet meer bij de ggd terecht kon voor een pcr test en ik maandag gewoon moest werken en ik mijn collegas niet wil besmetten en de test dus steeds een andere uitslag gaf.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ja hier gehad met jongste zoon. Geen klachten, preventief getest omdat oudste op kamp ging en jongste in contact was geweest (nou ja besmet klasgenootje) er kwam gelijk een licht streepje, zelfs op de foto te zien. Daarna GGD test negatief, en op dag 5 na contact ook negatief
     
  6. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Bang dat ik corona krijg van vaccineren??? Uhhmmm bijzonder vraag.
     
  7. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113

    Oh das fijn om te lezen. Hoop bij mij hetzelfde. Ben namelijk toch gaan werken gister. Gister om 8 gelijk pcr test gedaan. Maar ik wacht nog steeds op de uitslag
     
  8. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Een licht streepje op de thuistest betekent positief. Je had dus geen vaccinatie moeten nemen en een Pcr test laten doen. Een thuistest doen heeft geen zin als je vervolgens de uitslag negeert :p
    Nu maar gewoon de uitslag van de Pcr afwachten meer kun je niet doen.
     
    Zuul, Zeebra, Liekje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee hoor, ik heb al 3 mensen om mij heen die een licht streepje hadden en een negatieve PCR test. Dus dat betekent niet per definitie positief. Wel eens dat ik met zo’n streepje ook niet was gaan vaccineren of werken omdat er bij mij dan wel een wat als gevoel was geweest.

    Kan beide dus Ts, hopelijk negatief!
     
    Lisa2 vindt dit leuk.
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik bedoelde niet dat ze dan per definitie corona heeft, maar dus een positieve thuistest heeft en een positieve thuistest betekent toch een Pcr test laten doen.
     
    Zeebra, bulakgirl en Mapje vinden dit leuk.
  11. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Ik snap niet zo goed dat je een thuis test doet, en dan de uitslag negeert... (in de beschrijving staat duidelijk dat ook een licht streepje als positief beschouwd moet worden) en gewoon gaat werken... Ook als je pcr test doet is de instructie duidelijk "blijf thuis tot uitslag bekend is" :rolleyes: dus niet alleen negeer je de uitslag van je thuistest, maar negeer je dus ook de regels van de ggd... Waarom test je nog dan?

    Ik snap je vraag over de thuistest hoor, maar het antwoord stond ook in de beschrijving...
     
    JupitR vindt dit leuk.
  12. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Die heb ik toch ook laten doen.
    En niet vaccineren betekende voor mij niet op tijd mn bewijs voor de vakantie.
    Dus een overweging die ik heb gemaakt.

    En het streepje was zo licht dat ik hem niet eens op de foto kreeg. En daarna 2 negatieve testen gehad he.
     
  13. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113

    Pff ik negeer niks. Het streepje was zo licht dat ik het niet eens op de foto kreeg. De testen erna waren negatief.
     
  14. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Zo echt???
    Ik had ook 2 negatieve testen he. Dus ik negeer niks!!!! Ik ga niet GEWOON werken. Dit is gewoon het protocol van mijn werk!!!!!!! Dus die smiley van je kan je achterwege laten.
     
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.534
    1.550
    113
    Echt..lijkt wel of hier op het forum alleen nog maar veroordelend gereageerd kan worden zeg. Zo jammer Dit.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Die eerste heb je toch genegeerd anders had je niet nog 3 testen gedaan en je toch laten vaccineren.
    Ik snap trouwens je overweging wel hoor en je dilemma vanwege de vakantie. Inmiddels heb je ook een pcr test gedaan dus meer kan je nu niet meer doen. Maar nu zit ik me toch hardop af te vragen, waarom heb je dit topic precies gestart?
     
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat vervelend voor jou, die onzekerheid! Welk merk of type thuistesten heb je? Hoor wel vaker over vals positief hoor, dus dat is zeker mogelijk. Heb ook wel eens gelezen dat een licht streepje toch positief was. Kan beide kanten op. Maar ik las hier ook dat bij Corona de thuis test echt kan “knallen” qua streep. Hopelijk heb je snel een (negatieve) uitslag van de ggd!
     
    Lisa2 vindt dit leuk.
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Het spijt mij maar je had bij de eerste test gewoon thuis moeten blijven klaar! Erg dom vind ik het.Wel of niet positief achteraf.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  19. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Daarin is jou werk dus fout en jij ook. Je hoort het Protocol van de regering te volgen. En dat is positief thuis test dan een pcr test halen. En in tussentijd thuisblijven geen bezoek geen winkel geen niks.
    Door zulke mensen en gedachtes blijft het virus maar rond gaan met al dat lakse gedoe.

    Zou je werk dus duidelijk maken dat wat ze doen niet goed is.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  20. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bij mijn man was een licht positief streepje op de thuistest, daarna wel een positieve PCR.
    Natuurlijk kunnen we achteraf zeggen, dat als je vrijdag klachten had, vrijdag testen bij de GGD het handigst had geweest. Maar goed, dat is een koe in de kont kijken :) .

    Maar antwoord op je vraag: het kan dus écht beide kanten op. 2 licht positief en 2 negatief, ja het wordt dan een soort kansberekening he. Maar nu gewoon afwachten en voor de zekerheid binnen blijven, meer kan je niet meer doen.
     
    Zeebra, Mapje en Willemijntje19 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina