Heel licht streepje op thuistest. Ervaring hiermee?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Lisa2, 27 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    De pil is dan voor een x-aantal procent betrouwbaar. Maar hoeveel % vd nederlandse bevolking heeft dit topic gelezen en gereageerd. Echt 0.0000001 procent ofzo. En van die 0.0000001% geven al meerdere mensen aan dat de testuitslag niet klopt. Das dus niet maar 1 op de zoooooveel

Marleen31 vindt dit leuk.
  2. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Nog kun je het niet zo zeggen, het afnemen van een thuistest gebeurd in veel gevallen ook niet goed (neus niet snuiten, handen niet wassen, niet diep genoeg, etc). Uit de feiten die genoemd worden kun je gewoon niet concluderen dat de test onbetrouwbaar is

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Dat snap ik hoor en is ook zo, maar dan zou het logischer zijn dat de thuistest negatief is, maar een pcr positief.
    Ik heb al vaker gehoord, en hier in omgeving ook meegemaakt, dat die thuistest positief is en de pcr negatief. De test kan natuurlijk niet positief uitvallen door verkeerd gebruik, toch? Dus in die zin vertrouw ik ze ook niet helemaal. Maar ben toch uitgegaan van negatief toen ze hier negatief waren:roflmao:

Marleen31 en Lisa2 vinden dit leuk.
  4. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Helemaal mee eens, maar concluderen dat dit merk thuis test of thuis testen over het algemeen onbetrouwbaar zijn draagt niet bij aan het gesprek volgens mij!

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het is algemeen bekend dat de pil niet voor 100% betrouwbaar is, dat is echt appels met peren vergelijken.
    Bovendien: bij onjuist gebruik van de zelftest (ervan uitgaande dat je bedoelt dat de test onjuist is uitgevoerd) zou het eerder vals negatief zijn dan vals positief.
    Nogmaals, de FlowFlex test was licht positief bij mijn dochter en de PCR negatief, dus de conclusie die je daar uit kan trekken is dat deze zelftest onbetrouwbaar is.

6. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ok, mijn logica en jouw logica liggen niet op 1 lijn! Prima!

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Jammer dat je er verder niet op in gaat. Ben oprecht benieuwd naar jouw beredenering.

8. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Nou hè, ik snap dat ook niet. En er is toch ook nooit beweerd dat die testen 100% betrouwbaar zijn, maar dat is de pcr ook niet hoor. Alleen wel veel nauwkeuriger.
    Net als vaccinatie, dat er nu mensen zijn die stuiteren want vaccin helpt niet want je kan het nog steeds krijgen. Tja is ook nooit gezegd dat dat niet kon.
    Maar waarom roept nu dan niemand dat de pcr niet betrouwbaar is. Dat zou toch ook kunnen dan?

TS, ik denk dat je prima gehandeld hebt en ik ben blij voor je dat de pcr negatief was.

9. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Ik heb het al 2 x uitgelegd, als iets 1 x niet klopt is het niet onbetrouwbaar. Jij redeneert met het is bij mij fout gegaan dus onbetrouwbaar en ik redeneer met dat alles een foutkans heeft maar dat dat het niet onbetrouwbaar in het algemeen maakt.

10. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Alleen al ik dit topic zijn er een aantal mensen die ook een vals positieve uitslag hadden, dus ik ben niet de enige ;)
    Blijf het apart vinden dat jij wel op deze zelftesten vertrouwt. Het gaat je waarschijnlijk gewoon om het gelijk hebben, geeft niks. Fijne dag!

11. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    En er is ook al meerdere gezegd dat het niet 1 x is dat het fout is gegaan. Dus waarom blijf je dat zeggen.

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    #132 Lisa2, 29 jul 2021
    Laatst bewerkt: 29 jul 2021
    Ja joh ..het heeft geen zin. Er zijn een aantal die dit topic alleen maar geopend hebben om te bashen. Beeldschermhelden. En maar hun gelijk proberen te halen. En slaat het toch uiteindelijk nergens op wat ze zeggen durven ze niet meer te reageren. En dan daarvoor nog wel even snel een steek onder water geven dat ze maar weggaan omdat ik toch te eigenwijs ben om te luisteren, dus dat het geen zin heeft. Nee natuurlijk luister ik niet als mensen allemaal beweren beter te weten dan ik wat er door de overheid wordt geadviseerd, terwijl ik gewoon weet vanuit mijn werk dat het niet zo is. En daar twijfel ik niet over. Want ik heb zelf in de coronatijd weet ik hoeveel mensen in dienst van de overheid voorzien van advies mbt corona. Dus als iemand weet dat er vanuit de overheid wordt geadviseerd ben ik het wel.

Erg jammer dat dit zo moest. Hoop maar dat het snel klaar is met corona. Want het maakt de mensen er niet leuker op.

Marleen31 vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik ga er ook vanuit dat de pcr het ook niet altijd juist heeft hoor. Vriendje van mn dochter was een poos geleden positief getest na een snotneus. Klas in quarantaine, gezin in quarantaine, enz. Die snotneus was allang weer weg en werkelijk niemand heeft hij aangestoken. En hij komt nergens, dan alleen op school, want zij waren érg voorzichtig met alles.
    Ik geloof nog steeds dat die test vals positief was en daar gaan ze zelf ook vanuit. En dat was in die periode dat kinderen het juist zo makkelijk doorgeven, scholen dicht waren, enz..

14. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Je spreekt jezelf een beetje tegen...op school klas in quarantaine en vervolgens dat het in de tijd was dat scholen dicht waren...

15. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.730
    4.878
    113
    Ik denk dat ze bedoelt dat er veel scholen moesten sluiten omdat zoveel kinderen elkaar besmetten...

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Dit dus inderdaad

17. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Volgens mij heb ik woensdag al gereageerd met dat we andere logica hebben en dat dat prima is! Dus weet niet wat je jammer vindt maar ik was niet degene die er op door ging!

18. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Nu je eindelijk duidelijkheid hebt, mag ik dan even lachen om de 'tuurtest' an sich. Op een zwangerschapsforum verwacht ik veel tuurtesten maar hier had ik hem toch niet verwacht. :roflmao:

Ik moet elke keer grinniken als ik de titel zie.

Deel Deze Pagina