testen worden lichter

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Stefanie78, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    meiden, 6 dagen gelden testte ik voor het eerst donkerder dan de controlestreep met wondfo testen, 4 dagen geleden ook nog maar gister werd ie ineens weer wat lichter en vandaag ook. Doe het allemaal met ochtendurine. HCG mag toch niet meer afnemen? Kan iemand me een hart onder de riem steken?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou je graag een hart onder de riem willen steken , maar wil ook gewoon eerlijk tegen je zijn !
    een zwangerschapstest die af neemt is meestal geen goed teken , je lichaam heeft hcg nodig om de zwangerschap in stand te houden !

heb je al de testen die je gedaan hebt , gedaan met het zelfde merk test ?

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank jke. Ja, allemaal hetzelfde merk, het is maar een fractie maar ik zie het wel. ik mag donderdag pas voor een echo

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    nou er zijn wel wat redens waarom een test minder donker is , zoals de avond der voor veel drinken waardoor je urine minder geconcentreert is .... hopelijk is dat een rede en krijg je donderdag een super echo .
    succes met wachten

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik zie dat je ongeveer 6 weken zwanger bent. Ik heb hier wel meerdere verhalen voorbij zien komen dat de testen rond die tijd lichter kunnen worden en dat ook wordt afgeraden om dan nog te testen.
    Ik heb er zelf geen ervaring meer, maar wilde je dit toch even laten weten.

Ik duim dat het niks te betekenen heeft bij jou en dat je een mooi kindje op de wereld mag brengen!!

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    stef hopelijk is het snel donderdag! idd kan de test lichter zijn door veel drinken, met die hitte vd afgelopen dagen drink je toch veeel meer, laten we gewoon hopen dat dat t is. Neem anders proef op de som, vandaag niet teveel drinken en dan morgen nog es een testje!

7. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Het enige dat ik kan zeggen is dat HCG schommelt in het begin!

Maar...Zelf ook lichter wordende testen gehad en dat was geen goed teken!!

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik kan je de hand schudden :(

vandaag 7+1 zwanger en mijn kruidvat 2 voor 5 testen zijn de helft lichter als dat ze waren

de CB digi geeft nog wel 3+ aan, maar heb nu 2 kv testen gedaan en bij beide is de teststreep de helft lichter dan de controlestreep.. ben echt heel erg onzeker..

heb net veel gegoogled en daar kwam vaak voorbij dat als het HCG TE hoog word, de testen ook geen goed beeld meer kunnen geven en daardoor lichter worden :(

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

er schijnt ook op de CB digi handleiding te staan de test NIET meer NA de 6 weken te gebruiken omdat je anders een vals resultaat kan krijgen wegens je HCG levels, als dat zo is kan het dus verklaren waarom de zwangerschapstesten lichter zijn, omdat het HCG hormoon voor de testen dan ''onmeetbaar'' word en dus anders uit kunnen slaan?

Hier uit de CB digi handleiding:

als u de test meer dan 6 weken NA de bevruchting uitvoert kan de conceptie indicator een verkeerde uitslag weergeven. de HCG spiegels in de urine is dan zo hoog, dat de test geen nauwkeurige schatting meer kan geven van de verstreken tijd sinds de bevruchting

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou ook niet zo vaak testen, daar word je alleen maar onzeker van. Je bent nu meer dan 6 wk zwanger, klopt inderdaad wat er gezegd wordt over de testen.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap maar 2 testen zelf gedaan en eentje van moeders voor moeders. Die van moeders voor moeders was toen ook lichter dan de rest, toen was ik ook wat verder.

11. Elisse

Elisse Lid

29 jan 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een zelfde soort verhaal! Ik had een cbdigi gedaan en er verscheen zwanger 2-3 paar dagen later 1-2. Vorige week nog maar test gedaan kv Hartstikke donker terwijl de cb digi op 2-3 weken blijft staan! Ik test maar niet meer, word er alleen maar onzeker van. Heb ook donderdag me eerste afspraak bij de vk, hopelijk is alles goed! Succes donderdag!

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Nou ja, gedeeld leed is half leed toch. Ik zou ik niet zoveel moeteten testen maar na het MMM verhaal ben ik gewoon zo onzeker. Haal hier ook wel weer hoop uit, gewoon allemaal een goed echo

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij mijn eerste ging ik steeds testen omdat het zo leuk en geruststellend was steeds de streepjes te zien verschijnen en steeds donkerder te zien worden, maar na een tijdje (mss rond 6 weken) gingen de testen er een beetje 'raar' uitzien en werden zeker niet meer donkerder toen werd ik er een beetje onzeker van en ben ik maar mee opgehouden. Mijn dochter ligt heerlijk te slapen dus hier zei het helemaal niets. Hopelijk is het bij jou een soortgelijk gevalletje.

14. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik heb het ook gehad, testte met KV 2 voor 5 euro hartstikke donker, een aantal dagen later testte ik met Clear Blue en die was heel licht. Gelijk in paniek natuurlijk, gelukkig een goede echo met kloppend hartje en inmiddels is mijn kleine jongen alweer 11 weken. Dus het wil niet altijd iets zeggen, gewoon niet tussendoor testen want je maakt jezelf helemaal gek.

Succes!!

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Het is bekend dat kruidvat testen lichter worden door het hoge level aan hcg hier gaat hij anders op reageren. Ik zou dus zeker stoppen met testen als je even google op kruidvat 2 voor 5 kom je deze verhalen zat tegen.

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    bij die zes weken moet je nog wel 2 weken op tellen die je cadeau krijgt dus na 8 weken is je hcg meestal zo hoog dat een test het niet meer kan meten

17. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    och jeetje, ik zou heir ook heeeeel onzeker van worden,vandaar dat ik maar geen testen meer doe, ben nu 7wk 1dg,
    ik vind het ook gewoon zo'n onzekere tijd,pfffft,heb veel kwalen, maar als ze eens ff iets minder aanwezig zijn dan ben ik gelijk bang dat het allemaal niet goed zit, heb wel vorige week een echo gehad, aangezien ik heel erg moest spugen, en ze alles wilden nachecken, maar zelfs nu ik een kloppend hartje heb gezien twijfel ik nog, word soms ook wel moe van mezelf,maar als ik jullie verhalen lees denk ik gelukkig ik ben niet de enige....
    maar we slepen elkaar wel door deze weken heen meiden,! suc6 voor ons allemaal!
    liefs taart.

18. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel succes bij de echo!
    Dit is precies de reden waarom ik niet meer ga testen, al vind ik die streepjes erg leuk..hihihihi

19. moontje77

moontje77 Bekend lid

14 dec 2009
    564
    0
    0
    huisvrouw/mama
    gelderland
    suc6 bij de echo donderdag,ik hoop voor jou op een hele mooie echo:D

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dank jullie wel meiden, om de onzekerheid tegen te gaan deed ook ook die testen maar dat was dus ook niet zo'n goed idee ;) test nu dus ook maar effe niet meer. Ik vind mezelf echt zo'n onzekere doos. Het is gewoon nog erger als bij mijn dochter. Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat ik donderdag een mooie echo kan laten zien.

Deel Deze Pagina