Endometroise??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Inge1984, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.804
    1.620
    113
    Hoi meiden, ik weet niet precies wat ik wil met dit verhaal. Op het moment weet ik het geloof ik even niet meer. Inmiddels (pas) ruim 9 maanden bezig voor een tweede. Opzich geen probleem er staat tenslotte een jaar voor, ware het niet dat ik elke maand meer pijn in m'n rug krijg.

Het begint een paar dagen voor m'n eisprong, zwakt wat af en begint voor m'n menstruatie opnieuw heftig te worden. Zodra mijn menstruatie is doorgebroken is de pijn weg. Deze pijn is zo heftig dat ik moeite heb om mijn dochter op te tillen en zelfs lopen is zeer pijnlijk. En dat heb ik dus elke cyclus opnieuw, minimaal twee weken lang. Daarnaast lijkt het elke maand erger te worden.

Vandaag ben ik voor de rugpijn naar de huisarts geweest en hij heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog, vanwege een vermoeden van endometriose...

En nu, wat houdt dat in... Uiteraard heb ik google erbij gepakt, maar dat zegt ook niet alles. Aan de ene kant ben ik bang, aan de andere kant ben ik heel blij dat er wellicht wat aan de pijn gedaan kan worden.

Kennen jullie deze symptomen en was er inderdaad hulp mogelijk?

2. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Hallo Inge!
    Ik ben bekend met endometriose. Ik heb verklevingen tussen mijn baarmoeder en darmen en er zat een verkleving links in m'n liesband (ofzo, ik sliep nog half toen ze bij mijn bed stonden) ben dus destijds geopereerd eraan omdat ik veel pijn had (vooral in m'n buik) ben hierna aan de prikpil gegaan. Dit was mijn 'pijnstilling' maar nu dus gestopt omdat ik probeer zwanger te raken en gelijk is de pijn weer terug. Hopelijk betekent dit niets voor het zwanger raken.

Als je vragen hebt, anytime!

Liefs.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    Belgiƫ
    Hier ook endometriose gehad, had een grote cyste op mijn eierstok en verder nog enkele kleinere haarden verspreid... Dat was bij ons in ieder geval de oorzaak dat we niet zwanger geraakten...

In december is het vastgesteld en in januari ben ik al geopereerd en hebben ze alles weggenomen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze mij geen 'doorsnee endometriosepatient' noemden, ik had helemaal geen last van extreme pijnen.

Ik had natuurlijk ook wel eens pijn rondom mijn eisprong en menstruatie, maar ik achtte die als normaal...Rugpijn heb ik eigenlijk geen idee van of dat ook eens symptoom kan zijn, maar de periode waarin je pijn hebt, zou wel eens kunnen.

De enige remedie tegen endometriose (is chronisch, dus komt ook weer terug als het weggenomen is) is om zo min mogelijk te menstrueren; dus ofwel: zwanger zijn, de pil doornemen, een spiraaltje... Elke menstruatie krijgt de endometriose weer de kans om opnieuw aan te groeien.

Indien je vragen hebt, stel ze gerust!

Deel Deze Pagina