Dames. Ik ben zwanger van de 2e en nog niet echt bezig met bevalling hoor...maar zat me vandaag te bedenken...kan je bij de verloskundige praktijk je voorkeur aangeven van wie je graag wilt die komt als je moet bevallen of juist niet? Ik heb echt niet een leuke ervaring bij de eerste met een van de vrouwen. Vond haar niet professional op sommige punten. En mijn man zegt die komt ook echt het huis niet meer in...ze heeft ook rare opmerkingen gemaakt over afkomst land. Ik wil ook niet op de bevalling dag voor een lastige situatie staan. X
Ze hebben allemaal vaste dagen dienst bij ons, maar zou dit zeker aangeven! Dat is echt niet professioneel en kan me voorstellen dat het een nare nasmaak geeft
Hier kon je dat niet 'regelen', want ze draaien wisselende diensten en zo heb je het dus n principe te doen met degene die dan draait. Misschien kan het bij jullie wel, maar ik zou zeker het probleem wat betreft die ene verloskundige aankaarten, misschien valt er dan wel iets te regelen of uit te praten?
Hier kon je het ook niet aangeven. Als iedereen dat wilt dan zou elke vk 24/7 dienst hebben. Zou zeker wel uitspreken hoe je de eerste keer hebt ervaren en dat je liever niet geholpen word door haar met controles en ook niet met de bevalling. Vaak heeft er meer dan 1 vk dienst.
Ik zit met precies hetzelfde. En bij ons kun je ook niet kiezen. Helaas! Want dat zou mijn bevalling zeker te weten "leuker" maken.
Wij hebben 1 verloskundige die ik al 12 jaar niet kan uitstaan ! Mijn afspraken worden zo ingepland dat ik haar nooit heb en ook nooit met haar hoef te bevallen
Ik ga het zeker aankaarten heb d'r tot nu toe niet gehad nog. Maar zit over de helft dus binnen kort wel over bevalling moeten gaan hebben. Ik hoop dat ze het snappen en een beetje rekening mee kunnen houden.
Waarom geen andere praktijk zoeken dan? Of een goed gesprek aangaan en het erover proberen te hebben. Zou ze het echt zo hebben bedoeld zoals jij het hebt opgepakt?
Ja ik ga het gesprek aan. Het is niet een ding wat er gezegd is...er is meer. En of ze nou zo bedoelde of niet. .. ik vind het zeer on professional. Zo kwam ze de avond dat m'n vliezen braken zeuren dat het nu niet uitkwam en dat k pas sochtend naar zk moest. Nou 3 uur laten was t echt zo ver...en zuchten en steunen. Nou sorry ik vind dat niet kunnen.
Maar waarom kies je dan voor deze praktijk? Met die ervaring kun je dan toch beter voor een andere praktijk kiezen?
Wow, dat is heftig. Ik zou daar ook niet vrolijk van worden. Over iemands afkomst kun je ook geen opmerking maken. Snap niet dat iemand zo bot is. Ik kan ook niet kiezen. Heb 1 gynaecoloog waar ik niet vrolijk van zou worden, die maakte ook een belachelijke opmerking tijdens een controle. Maar eerlijk... als ze er bij mijn bevalling bij is dan kijkt ze maar beter uit met wat ze zegt.
Ik zou overstappen naar een andere praktijk als ik jou was. Ik zou t risico niet nemen dat ze wederom aan m'n bed zou staan.
Ik zit er ook heel erg over na te denken om over te stappen. Is alleen echt stuk verder rijden. Woon in kleine gemeente. Jammer want de andere dames wil ik wel de kans geven. Ik ga zwz de tip om aan te kaarten gebruiken en hoop dat ik er uit kom.