Hallo mede-forumgebruiksters!! Voor een opdracht van mijn opleiding (doktersassistente) moet ik van 3 verschillende zwangerschapstesten informatie verzamelen. De zwangerschapstesten moeten worden beoordeeld op 5 verschillende aspecten. Namelijk: 1 - de prijs van de test 2 - betrouwbaarheid van de test, afhankelijk van zwangerschapsduur 3 - snelheid van testbepaling 4 - complexiteit van de handeling (makkelijk? of moet je veel handelingen verrichten? 5 - de werking van de test Zouden jullie mij daarbij kunnen helpen?? Wat zijn jullie eigen bevindingen hier in? Maakt niet uit welke testen je hebt gedaan, goedkope van de KV tot de dure CB. (wel graag even vermelden om welke test het gaat) Alvast heel erg bedankt!! Misschien dat het dan ook een handige topic wordt voor anderen bij het maken van de juiste keuze in testen. Liefs Miss Moneypenny
Dan zou ik 3 totaal verschillende testen nemen. Bivoorbeeld de digitale van cb met indicator, de cassette van bv matcare en de dipstick. Succes met het uitwerken.
Bedankt voor je reactie! Opzich kan ik mij in deze testen wat meer gaan verdiepen. Het zou ook fijn zijn dat diegene die er nu ervaring mee hebben hun bevindingen zouden willen delen in boven genoemde 5 aspecten. (in deze volgorde) Ik heb alleen ervaring met de KV 2v 5 test en de CB digitial zonder indicator, maar dit is alweer bijna 2 jaar geleden.
ik zal eens graven in mijn geheugen kv2v5 1 - de prijs van de test prachtig! 2,50 per test 2 - betrouwbaarheid van de test, afhankelijk van zwangerschapsduur snel te bepalen. Op nod meestal al een duidelijk resultaat. niet zwanger ook geen streep, mits! je het binnen de tijd leest 3 - snelheid van testbepaling 5 minuten 4 - complexiteit van de handeling (makkelijk? of moet je veel handelingen verrichten? Nadeel: urine opvangen en druppelen. Wel zeker dat je de juiste hoeveelheid urine gebruikt 5 - de werking van de test tja.. de urine loopt door de test en geeft aan of hij voldoende urine detecteert en eventueel hcg. geeft hij aan middels streepjes da eigenmerk 1 - de prijs van de test Ik meen 6,99 2 - betrouwbaarheid van de test, afhankelijk van zwangerschapsduur minder betrouwbaar. wanneer je net te veel urine of te weinig gebruikt verschijnt er een streepje. Deze is wel grijzig/wittig maar toch verwarrend 3 - snelheid van testbepaling 5 minuten 4 - complexiteit van de handeling (makkelijk? of moet je veel handelingen verrichten? Opzich maakkelijk. je plast over de test heen, alleen is het bij deze test wel belangrijk dat je absoluut niet te veel of weinig urine gebruikt. 5 - de werking van de test zie eerste test
Zwangerschapstesten van testjezelf.nl 1 - 25 stuks voor 44,99 2 - Goed, nooit vals positieve testen gehad 3 - aflezen na 5 minuten 4 - makkelijk, gewoon dippen 5 - 20 mlU/mL, vanaf 4 dagen voor NOD te gebruiken.
@Nanette77 @Marijn SUPER!!!! Perfect!!! Hier heb ik echt wat aan!!! Meer "testoordelen" zijn van harte welkom!!! THANK YOU THANK YOU