Zoveel aangekomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fem, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en al 13 kilo aangekomen. Nu maakt mij dat niet zoveel uit omdat ik het veel belangrijker vind dat het met de uk goed gaat (en dat gaat goed, dus dat is hartstikke fijn!). Nu ben ik vanmorgen naar de vk geweest, zij vertelde mij dat ik als ik in dit tempo doorga dat ik over de 100 kilo heenga :oops: :confused:.

    Zelfs dat maakt m nog niet zoveel uit, ware het niet dat zij mij vertelde dat er een nieuwe regel is dat als je over de 100 kg heen komt zij mij moet doorverwijzen naar een gyn. en dat ik een thuisbevalling dan wel kan vergeten.

    Dit wist ik helemaal niet! In theorie maakt het mij niet uit waar ik beval, als alles maar goed gaat, maar wisten jullie dit? Ik baal er wel een beetje van dat ik dadelijk waarschijnlijk geen keuze meer heb....

    Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden!

    Liefs,

    Fem
     
  2. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en woog voor de zwangerschap al boven de 100 kilo. Nu 5 kilo aangekomen en weeg nu 113 kilo. Nooit gehoord dat ik dan naar de gyn moet? De verloskundige stuurt me alleen door voor een groeiecho omdat aan de buitenkant de groei moeilijk te beoordelen is. Ik mag gewoon thuis bevallen hoor..
     
  3. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik woog voor de zwangerschap 50 en weeg nu 65 volgens de verloskundige is het gewoon gezond om zoveel aantekomen maar als ik nu nog meer als 5 kg aankom kan dat ook problemen geven dus je bent niet de eenige :S ik dacht dat ik nooit zoveel aan zou komen maarja dus wel :D
     
  4. WendyB

    WendyB Actief lid

    25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik zat net boven de 100 toen ik zwanger werd en ben tot nu toe pas 2 kilo aangekomen :D

    De verloskundige heeft alleen gezegd dat ik een extra glucose test moest doen en dat ik aan het einde een extra groei/ligging echo ga krijgen, omdat ze het anders niet goed kunnen voelen.

    Ik ga dus niet naar de gyn en ook een thuisbevalling is nog een optie.
    Ik heb wel gehoord dat als je op een flat woont, ze je niet van de trap af mogen dragen, mocht er een ambulance aan te pas komen.

    Liefs Wendy.
     
  5. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dank je wel voor het antwoorden Laatje... ik snap er ook niks van, zeker omdat ik er idd nog nooit van gehoord had...
     
  6. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik heb ook een glucose test moeten doen omdat ik zo was aangekomen volgens haar, zowel mijn suiker als HB waren goed.

    Toch vreemd dat niet iedere verloskundige dezelfde richtlijnen aanhoudt. Mijn man vroeg ook al aan haar wat dat was omdat hij er nog nooit van gehoord had, toen vertelde zij ook dat dit een nieuwe regel was... :(
     
  7. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hee fem, wat vreemd dat dat en nieuwe regel is. Ik was zo ie zo al 100 kg voor ik zwanger werd en bij mij hebben ze er nooit iets van gezegd. Ik kom zelf maar heel weinig aan nu 3,5 kg in 29 weken.

    heb je geen zwangerschapsdiabetes? ik denk van niet anders hadden ze dat wel gezien aan je bloedtest
     
  8. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    @Peetje: Nee, blijkbaar niet, mijn vk dacht er zelf ook aan, maar uit de bloedtest is gebleken dat alles goed is, mijn suiker zat op 3,4 en mijn HB op 7,4 ofzoiets.... zij was helemaal tevreden.

    Ik moet nu zelfs een diëtiste gaan bellen... :(
     
  9. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Wat een kolder! Ik ben in totaal rond de 20 kilo aangekomen en woog rond de 115 kilo! Niets over gehoord hoor.
     
  10. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Jeetje, waar haalt mijn vk het vandaan dan? :confused:
     
  11. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Geen idee. Zou het gewoon vragen en stel anders de vlos van hetforum deze vraag ook eens. Misschien weet die het.
     
  12. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Maar dan nog, als mijn vk zoiets zegt, dan kan ik dat toch niet weigeren? Denk je?
     
  13. Oopsie

    Oopsie Actief lid

    23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik heb het mijn verloskundige ook gevraagd omdat ik er nog niet overheen zit, maar wel de richting op ga.
    Ze zei dat ik me geen zorgen hoefte te maken en dat ik gewoon thuis mocht bevallen. Die regel is er wel, maar is volgens haar ruimer.
    Als er tijdens de zwangerschap geen bijzonderheden zijn, dan hoeft dat niet en kan je gewoon thuis bevallen.

    Ook gevraagd naar de regels omtrent boven bevallen. (ik heb al een bovenwoning met 2 verdiepingen). Ze zei dat het geen probleem was en dat het maar zelden nodig is dat er ambulance bij moet komen. Als die moet komen en zij krijgen je er niet uit, tja dan moet de brandweer er aan te pas komen. Maar ze stelde me gerust dat dat vrijwel nooit gebeurd.

    Mijn collega die op Goeree Overflakkee woont heeft een ander verhaal gehoord, maar dat komt doordat de brandweer daar vanuit Spijkenisse moet komen en dat dus veel te lang gaat duren allemaal... bij ons zijn ze zo...
    Dus het heeft te maken met je eigen gezondheid, de verloskundigen, je woonlocatie tov ziekenhuis/brandweer.
     
  14. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je hebt altijd recht op een second opinion. bovendien hoef je het niet overal mee eens te zijn. gewoon zeggen hoor als je iets vreemd vindt. dat stelt een vlos ook op prijs.
     
  15. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    In principe gaat alles goed met mijn zwangerschap, de kleine groeit goed en er zijn geen bijzonderheden (bijvoorbeeld te hoge suiker ofzo, BI etc), alles gaat gewoon top.

    Wij wonen ca. 10 min. bij het ziekenhuis én brandweer vandaan, verder wonen wij in een eengezinswoning, slaapkamers zijn (lgischerwijs) op de eerste etage.

    Mijn vk vertelde ook al dat als ik er een paar kilo overheen kom dat het niet ZOOOO'N probleem was, maar ze gaf zelf als voorbeeld; als je bijv. 101 kilo weegt.

    Nouja, als ik zie dat ik nog 10 weken moet en nu 97 kilo weeg... :(
     
  16. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik ben 30 kg aangekomen tijdens deeerste en 20 bij de tweede... zat bij allebei aan het einde op 93 kg en heb nooit van die regel gehoord....veel aankomen kan...ik was de kilo's na 1,5 jr weer kwijt enkonik weer maatje 38 aan.. geen dieet, maar gewoon veeeeeel water drinken en wat minder snoepen, maar genieten deed ik wel gewoon.. als ik zin heb in een patatje deed ik dat gewoon... heb geen zin om door een paar rot kilo's mijn hele leven om te gooien.. gewoon een beetje opletten en wat vaker de fiets nemen helpt echt al eenheleboel... nu ben ik nog niets aangekomen en daar ben ik blij om, maar dat zal nog wel veranderen...

    maar goed wat die regel betreft nog nooit van gehoord dus.. zou gewoon s vragen of je het niet gewoon thuis kunt proberen en als ze het een risico vindt kun je altijd nog naar het ziekenhuis rijden...
     
  17. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    dat een VK je aanraadt om naar een diëtiste te gaan :confused:

    zo erg is het toch nog niet lijkt me wel? vraag en second op.
     
  18. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik dacht ook dat 13 kg redelijk normaal was rond de 30 weken, natuurlijk hor ik vrouwen die minder zijn aangekomen of meer, maar iedereen is verschillend ja toch?

    En als ik nou de hele dag vette hap zou eten, ja, dan lok ik het ook zelf uit, maar ik probeer echt supergezond te eten (nee, ik ben niet heilig, eet ook weleens een pizza, moet kunnen tch?), eet geen suikers, drink de hele dag door water, neem vitaminetabletten en weet ik veel wat allemaal....

    En idd, ze heeft mij doorverwezen naar een diëtiste....
     
  19. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    nouja 13 kg is gemiddeld, maar hoeveel mensen spreek je niet die 20 kilo aankomen? misschien is ze bang dat je zo blijft stijgen, maar dan nog een dietiste.....

    het ligt ook een beetje aan je eigen postuur denk ik
     
  20. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, misschien wel, misschien is ze bang dat ik heeeeeeel erg aankom, maar zolang het met beebje goedgaat is het toch goed?

    Ik heb een normaal postuur, maatje 40, dat is toch redelijk gemiddeld? Dacht ik zo... :(
     

Deel Deze Pagina