Heel misselijk, wat moet ik nu?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Momfulness, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik ben nu 7 weken zwanger en al 2 weken de hele dag door kotsmisselijk.
    Vorige week bij de dokter geweest en uitdrogingsverschijnselen in urine aangetroffen.
    Als ik dat op mijn werk vertel is er weinig begrip en krijg ik alleen maar de ervaringen van mijn collega's te horen dat zei het alleen maar s'morgens hadden.

Ik moet vandaag tot 16.30 uur werken en kan niet eerder naar huis.
    Verder moet ik altijd veel vergaderingen bijwonen die vaak 1.5 tot 2 uur duren. Ik ren de afgelopen weken steeds weg tussendoor. Maar ik weet niet hoelang ik dit volhoudt.

Iemand tips?

Alvast bedankt ;)

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Je ziekmelden en lekker even thuis blijven als ze er echt geen begrip voor op kunnen brengen op je werk. Heb je het er al met je leidinggevende over gehad?
    Meestal trekt de misselijkheid wel weer weg na de 12e week.
    Veel sterkte

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik had me gewoon ziek gemeld toen het even niet meer ging.
    is ook geen pretje hoor om zo te werken. en aardig van je collegas om hun ervaringen met je te delen maar ja elke zwangerschap is anders he! ze kunnen niet van jou verwachten dat het net als bij hun mischien iets makkelijker ging.

tips om de misselijkheid tegen te gaan zijn er niet.. wel voldoende drinken en optijd eten maar dat helpt ook niet.
    blijf thuis rust goed uit en wanneer jij denkt dathet weer gaat dan ga je weer lekker werken.

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hoi, ech goede tips heb ik niet, was zelf tot aan men 14 weken elke dag, de hele dag door kotsmisselijk

dokter en gyn raadden me aan om voor het opstaan wat te eten (dus eig al liggend en iets te drinken
    maar dat lag er altijd weer uit

wat bij mij helpt tegen misselijkheidn is ieder uur een slok of 2 cola (of andere zoete frisdranken met veel suiker)
    dit klinkt raar en ik weet niet precies waarom het helpt, maar het helpt
    verder at ik geen vettige dingen (want dat smaakte wel maar lag er altijd weer uit), maar wel veel salades, groenten, ... (de licht verteerbare)
    en dat hielp ook wel een beetje

nu met 20 weken is de misselijkheid bijna weg (per momenten nog eens, maar niet zo erg)

mss heb je hier iets aan?

groetjes
    ikke

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Gewoon ziek melden! Soms is misselijkheid zo erg dat je er gewoon niets door kunt. En (ik wil je niet laten schrikken) het kan bij jou nog erger worden als het HCG gehalte stijgt.
    Soms helpt emesafene, dat is een veilig middel wat je bij de ha kunt krijgen. Verder is het heel persoonlijk wat wel en niet helpt, het is in elk geval belangrijk om te proberen te blijven drinken (kleine slokjes water) en te rusten.

Hoop dat je snel iets vindt!

6. Momfulness

Alvast bedankt voor de reacties.
    Ik ben gisteren al om 13.00 uur naar huis gegaan. Heb mijn verlofuren ervoor ingeleverd en nog werd niet goed op gereageerd door mijn collega's. Ze zeiden zelfs dat ik niet genoeg deed om er vanaf te komen! Ik heb emesefane maar daar mag ik niet mee rijden dus gebruik ik alleen sávonds. Er is gewoon echt geen begrip voor vanuit mijn collega's.

Vandaag ben ik vrij. Ben net even in de auto weg geweest naar mijn nagelstylise en heb op de terugweg alweer de auto langs de kant moeten zetten. Zo vervelend.

Als het zo doorgaat kan ik me denk ik beter ziekmelden. Hoop alleen dat daardoor de werkrelatie niet verstoord wordt. Ze houden er niet zo van bij mij op het werk. Maar daar moet ik nu ook even schijt aan hebben denk ik.

7. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Hoi hoi.. Ik ben mijn gehele zwangerschap (op een aantal weekjes na) heel misselijk geweest en tevens hebben wij allemaal thuis (mijn vriend, ons zoontje en ik dan) een aantal weken last gehad van een virus waardoor we maar om beurte bleven spugen en diarree hadden.. heb dus ook 2x over een week ziek moeten melden ( en hier en daar een dag ) op m'n werk was hier ook maar weinig begrip voor.. er werd niet echt iets gezegd, maar werd de eerste dag dat ik dan weer op t werk kwam gewoon genegeerd en nooit hebben ze gevraagd hoe het nu met me ging.. Uberhaupt is er geen enkele interresse voor de baby.. echt niet leuk..en heb op een gegeven moment had ik ook wel z'on punt bereikt dat ik ook niets meer wilden vertellen, tja ze zitten er toch niet op te wachten.. Aankomende maandag zou mijn verlof ingaan (moet ik zelf dan nog maar s zeggen anders weten ze het gewoon niet!) Maar heb me nu net voor het verlof nog ziek moeten melden, vanwege het spugen en last van m'n maag, dit geeft ook weer een rare situatie want eigenlijk kom ik nu dus niet meer terug... weet nog niet wat ik nu moet doen, alleen ff bellen, of maandag toch maar langs om gedag te zeggen?! Ze zullen zelf ook niet ff bellen ofzo...

Sorry voor t lange verhaal, maar moest t gewoon ff kwijt, t zit me alllemaal niet echt lekker..

8. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    balen zeg dat je zo weinig begrip krijgt op je werk. Puk, ook voor jou een rotsituatie. Je zou bijna niet meer terug willen keren daar toch?

Ik ben 8 weken en ook veel beroerd. Vanochtend me daarom ziekgemeld en wat zei mijn bazin: zwangerschap is geen ziekte en dus geen reden om je ziek te melden. Je meldt je wel erg makkelijk ziek.
    Echt waar, heb haar fijntjes uitgelegd dat een ochtend kotsend (en middag strontmisseiljk) doorbrengen me toch reden genoeg lijkt om een dagje thuis te blijven. Dat zij toevallig nergens last van had bij haar twee zwangerschappen... wat oordelen mensen snel he?

Luna en Puk: uiteindelijk gaat het nu om jezelf en om je kleine in je buik. Als/dat ze er geen begrip voor hebben is heel rot, maar werken kun je nog je hele leven hoor! Luister naar je lichaam! Tuurlijk hoef je niet voor elk misselijkheidje thuis te blijven, maar als ik jullie zo hoor, dan stellen jullie je bepaald niet aan.

Sterkte!

9. Momfulness

Hoi Puk en Kimke,

Puk, ik had dit topic al een tijdje niet meer geopend, zie nu je berichtje. Hoe is het met je? Hebben ze er wat meer begrip voor op je werk?

Kimke77, erg vervelend hé, als je werkgever zo reageert! Inderdaad goed om toch thuis te blijven.

Mijn verloskundige heeft 2 weken geleden gezegd dat ik kon kiezen, of thuis blijven of naar het ziekenhuis meteen aan het infuus. Heb maar gekozen voor thuis blijven en zoveel mogelijk rust houden. Dat gaat redelijk, maar hou nog steeds bijna niets binnen.

Mijn collega's zijn gisteren en vandaag allemaal op bezoek geweest en hebben lieve cadeautjes meegenomen. Ook mijn leidinggevende is nu heel begripvol. Ze zijn dus 180 graden gedraaid zullen we maar zeggen. Denk als er een deskundige achter staat, ze er toch wel meer begrip voor hebben op je werk.

10. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    Hallo,

Bij mij hielpen appels heel goed! ik heb 3 maanden lang bijnaaa alleen maar granny smith appels gegeten.. van die zuren.. vind ik trouwens normaal helemaal niet lekker hoor.. hihi

misschien heb je daar iets aan?

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry hoor, maar wat een klojo's... Wel fijn dat ze nu zijn bijgedraaid, maar heb je het ook gezegd wat je er van vond toen ze nog zo stom deden?

12. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Hier nog iemand die thuis zit doordat ik te weinig binnen kan houden. Gelukkig heb ik vanaf het begin steun gekregen van (bijna) iedereen. Een collega snapt niet want zij heeft altijd doorgewerkt tijdens haar zwangerschap.
    De andere zien goed aan me hoe slecht het gaat en raadde zelfs al eerder aan om thuis te blijven. Ik heb dezelfde keuze gekregen van de verloskundige dus hou me nu thuis heel rustig. Hopelijk kunnen we beide snel echt gaan genieten, want op dit moment heb ik niet het idee dat ik op een rose wolk zit.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, ook erg vervelend, van die vrouwen die zelf nergens last van hadden tijdens hun zwangerschap en daarom denken dat alle andere vrouwen zich aanstellen....

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb ongeveer 5 weken thuisgezeten door mijn misselijkheid. Ik heb er tot 20 weken last van gehad. Het schiet niet op om zo beroerd op je werk te zitten en kan je je beter gewoon ziekmelden.

Vervelend dat ze je op je werk geen begrip op hebben. Iedere zwangerschap is natuurlijk anders. Hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat.

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zo zit ik met het dilema, mn baas weet nog niets van mn zwangerschap af...
    Weet sinds zondag dat ik (onverwacht, dacht dat ik geen eisprong had...) zwanger ben en ben ook meteen GOED zwanger! Bij de vorige nergens last van gehad maar omdat ik nu een erg last heb van mn keel en veel moet hoesten komt alles steeds naar boven.
    Nu ben ik om die reden maar naar huis gegaan in de hoop dat hierna ook de misselijkheis zakt maar ik zit er wel mee...
    hoe moet dat dalijk nou als mn keel beter is maar ik nog wel misselijk ben?!

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, als je niet kunt werken door de misselijkheid dan kun je het beter maar gewoon zeggen tegen je baas. Dan kan hij ook compensatie van het UWV krijgen. Of is er een reden dat je het niet tegen je baas wil zeggen? Dan kun je misschien met de arbo overleggen, die mogen niet zomaar doorgeven wat je hebt.

17. linda1986

linda1986 Actief lid

16 mrt 2009
    111
    0
    0
    In je zwangerschap ben je heel erg beschemd in nederland hoor. Als je je niet lekker voelt moet je je echt lekker ziek melden. Het draait nu om jou en je kindje. En je weet voor jezelf wel of je er alles aan doet om wel te willen werken...

succes :)

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    hmm, tja maar ik zit ook nog eens net in de fase dat ik van uitzendbureau overgenomen moet worden... gelukkig doen ze niet moeilijk over zwangerschap oid, maar vond het wel fijn als ik de opas en oma eerder in kon lichten dan mn baas! gelukkig gaat dat goedkomen en ben ik nu ook een stuk minder misselijk, we wachten af en anders zeg ik het gewoon tegen mn baas....

Deel Deze Pagina