Geen motivatie voor werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door cjpt, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zijn er meer die last hebben van bovenstaand?
    Het lijkt wel of ik gewoon geen motivatie meer heb. Heb ik bijna de hele zwangerschap al last van. Alsof het een soort obsessie is ofzo. Ben er heel de dag mee bezig. Nu is het zowiezo wel rustig op mijn werk (als het ik het superdruk had ging het misschien beter) maar zit soms hele dagen op het internet te zoeken naar info en leuke dingen enzo.

Het werken interesseert me gewoon niet! Ik heb sinds een week of 3 ook nog een last van nestdrang gekregen. Zou het liefst hele dagen alleen maar thuis willen tutten, opruimen, dingen veranderen etc!

Ik weet dat het erbij kan horen maar hoe ga je ermee om?? Ik zal toch nog een aantal weken moeten werken!
    Ik zit nu ook ernstig te overwegen of ik er niet al 6 weken vantevoren mee uitschei. Lijkt me zo zonde van het verlof na de bevalling maarja, dan kan ik altijd nog 2 weekjes vakantie opnemen ofzo.

2. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem!!

Ik heb het al sinds het begin van de zwangerschap een beetje, maar het wordt alleen maar erger. Waarschijnlijk wordt dit bij mij ook versterkt door het feit dat mijn contract door economische redenen niet verlengd zou worden (ze zouden me dan een vast contract aan moeten bieden), toen toch weer verlengd werd en ik nu uiteindelijk word gedwongen om deel te nemen aan de deeltijd WW (waar ik absoluut niet mee akkoord ga, aangezien mijn contract niet verlengd wordt..). De sfeer is hier dus totaal verpest en ik zit echt mijn dagen uit te zitten. Ik kom de dagen door door een beetje te surfen op Internet en inderdaad leuke spulletjes te zoeken.

Het duurt zo lang tot het verlof zo...

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Deeltijd WW?? Wat is dat dan? En als ze je contract niet verlengen heb je toch gewoon recht op een volledige uitkering?

Tja kan me voorstellen dat je er dan helemaal schijt aan hebt!
    Hier speelt ook wel mee dat ik het al niet meer zo naar mijn zin had (ik werk bij een uitzendbureau en dus merk je hier ook dat de crisis is toegeslagen). Maarja, ik moet wel een beetje normaal functioneren als ik na mijn verlof nog een baan wil hebben haha. Heb dan wel een onb.tijd contract maar toch.

Normaal kan ik mezelf wel een trap onder mijn kont verkopen maar het wil nu echt niet meer lukken. Ja met dingen die ik leuk vind om te doen! Bijv administratie. Maar daar is gewoon niet genoeg van om hele dagen mee te vullen.

4. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hahaha, wat grappig, ik werk ook op een detacheringsbureau!

Deeltijd WW is een middel voor de werkgever om zijn werknemers te behouden, maar niet het volledige loon te hoeven betalen. Bij een 40-urige werkweek wordt dus 20 uur vergoed vanuit de WW, maar die hoef je dus ook niet te werken. Dit betekent dus wel dat dit voor tijdelijke contracten (als het mijne) niet op gaat, dus mijn recht op WW verspeeld wordt.

Het is zo vervelend als je al niet naar je zin zat, maar het is wel prettig om een vaste baan te hebben in deze tijd! Je hebt in ieder geval zekerheid voor wanneer je straks bevallen bent!

Wanneer ga je met zwangerschapsverlof?

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh da's inderdaad toevallig!

Ik zit hier nu ruim 3 jaar en vond het altijd leuk. Maar nu de markt zo veranderd is vind ik het niet leuk meer. Maar goed, ik was 2,5 jaar bezig zwanger te worden en kreeg daar erg veel begrip voor bij mijn huidige werkgever. Dus toen ik het vanaf november minder leuk ging vinden bewust besloten om toch te blijven. En nu ik zwanger ben is die zekerheid natuurlijk dubbel belangrijk. Hoewel.... zekerheid, als ze gaan reorganiseren dan moet ik ook maar afwachten. Maarja, dan heb ik iig recht op een vergoeding/uitkering.

Vind het een apart systeem hoor! Heb je het uit laten zoeken door een wetswinkel ofzo? Het klinkt een beetje dubieus dat ze zo van je afkomen en je recht op WW ook verspeeld is!

Ik wilde altijd 4 weken vantevoren eruit gaan. Dus dan ging mijn verlof in op 20 juli. Maar nu word ik heen en weer geslingerd tussen verstand en gevoel.... ik zou dan nog 11 weken moeten werken... ik zie nu gewoon niet in hoe ik dat door ga komen.
    En 9 weken klinkt ineens een stuk beter. Dan hoef ik echt alleen mei en juni nog te werken. Dat lijkt ineens wel te overzien.
    Maarja, stel dat ik 2 weken te laat beval. Dan zou ik nog maar 8 weekjes verlof overhebben na de bevalling.
    En dan denk ik weer: ach, ik neem wel wat vakantiedagen op na mijn verlof.

Ik weet het gewoon niet... ik weet ook eigenlijk niet hoe ver vantevoren ik het moet opgeven?

6. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Ik heb zelf contact opgenomen met het UWV en hen de situatie uitgelegd. Zij hebben mij geadviseerd om hier niet mee akkoord te gaan, omdat ze me een oor aan proberen te naaien en ik hier zelf later de dupe van word!Je hebt namelijk de keuze of je met de regeling akkoord gaat.

Aan het begin van dit jaar was het nog de bedoeling dat ik in vaste dienst zou gaan. Toen heb ik al moeten doorgeven hoeveel weken ik voor de bevalling aan verlof wilde opnemen. Ik weet dat 4 weken normaal is (mits je geen fysieke problemen hebt ofzo), maar dat je ook makkelijk 6 weken van tevoren op kunt nemen. Maar de optie die je zelf noemt is toch heel redelijk? Neem lekker 2 of 3 weekjes vakantie van tevoren op: dan kom je je werkgever ook tegemoet, toch? Heb je dit al met je werkgever overlegd?

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nee mijn vestigingsmanager gaat er voor nu vanuit dat ik 4 weken vantevoren eruit ga. Maar ze weet ook dat ik eventueel 6 weken ervoor ook eruit mag. Dus ze laat het aan mij over.
    Morgen is ze er weer dus ik denk dat ik dan tegen haar ga zeggen dat ik 6 weken vantevoren wil met eventueel 2 weken extra vakantie na mijn verlof.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar PZ met de vraag wat ik allemaal moet regelen/invullen om de boel te regelen.
    Nu alleen nog hopen dat ze niet gaan zeuren over 60% werken. Ik ben namelijk net sinds januari 80% gaan werken. De combi van ziekenhuisbezoeken en fulltime werken werd me te zwaar. Maarja, vlak daarvoor bleek ik ineens zwanger. Heb toen toch maar die 80% laten staan. Alleen officieel mag je maar 1x per 2 jaar een verzoek doen tot verandering van je uren. Maar goed, gelukkig heb ik wel toestemming van mijn vestigings- en regiomanager. Dus zou raar zijn als ze op het hoofdkantoor ineens moeilijk gaan doen.

Nou dan moet je er inderdaad echt niet mee akkoord gaan! Vraag me uberhaupt af wat je werkgever ermee op schiet dat jij geen recht op ww hebt?!

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Als je later bevalt hou je gewoon recht op 10 weken na je bevalling, dus als je er 6 van tevoren uit bent gegaan dan zou je met 2 weken te laat bevallen 8 hebben gehad maar daarna hou je er 10 dus heb je in totaal zelfs 18 weken.
    Dus dat scheelt weer.

9. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Die schieten ze inderdaad niets mee op. Echter werk ik binnen een klein bedrijf waar ze het mensen, die niet werken volgens het "my way or the highway" van de eigenaar, het leven zuur proberen te maken. Er zijn reeds wat dingen in het verleden met (ex)collega's voorgevallen, waardoor ik nu niet echt goede hoop heb :( .

Maar het is goed dat je alles geregeld hebt (voor zover dat nu gaat). Je kunt beter op je voorwerk zijn, want waarschijnlijk heb je over een weekje of 9 echt geen zin meer om hierover na te denken en te stressen! Ik zie dat je ongeveer even ver bent in je zwangerschap als ik: vind je het nu niet zwaar worden om te werken (afgezien van het feit dat je je niet meer kunt concentreren)?

10. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hello,
    Ik heb het er ook moeilijk mee om elke dag een hele dag te komen werken!! Heb lange werkdagen met halfuurtje pauze en kan dat precies niet meer aan.. wil wel, maar kan niet. Had een topic geopend bij Zwangerschap (take it easy) hierover.
    Heb ook zoveel moeite om me te concentreren! Zit meer hier op het forum omdat ik alles wil weten over zwangerschap, bevallen, kindjes, onzekerheid, gevoelens bij andere vrouwen etc..
    Kdenk dus dat ongeveer elke zwangere vrouw ditzelfde probleem heeft!
    Ik probeer nog zo lang mogelijk te werken (in Belgie mag dat tot week 39), zie wel wanneer ik echt rust nodig heb..
    xx

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik kan ook echt niet wachten tot ik met verlof mag hoor! Gewoon minder zin om te werken en erg veel zin in andere dingen. Ik ga er wel vier weken van te voren uit, nog even op mn tandjes bijten dus!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh beter! Ik heb het opgezocht en je hebt zowiezo recht op 10 weken na de bevalling. Dus als de baby inderdaad 2 weken te laat zou komen dan heb je gewoon alles bij elkaar 18 weken ipv 16! Nou weer wat geleerd!

Ik heb vanochtend aan mijn manager doorgegeven dat ik 6 weken ervoor neem! Dus per 06-07-09 gaat mijn verlof in. Heerlijk! En ik heb toestemming om na mijn verlof nog 2 weekjes vakantie op te nemen. Raar dat je tijdens je verlof wel vakantiedagen opbouwt! Leuk voor ons zwangere vrouwen natuurlijk maar ergens slaat het nergens op!

Heb ook gelijk mijn werkdagen voor erna geregeld. Werk nu 80% met wo vrij. Dan ga ik 60% werken met di en do vrij.

Pfff, ben helemaal opgelucht nu!

9 weken werken nog... incl vandaag 32 werkdagen...

Misschien dat ik nu ook iets rustiger mijn dagen doorkom. Niet dat ik nou ineens wel zin heb om te werken hoor :)

13. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Super dat alles geregeld is!Dat is weer een hele zorg minder, toch? Anders blijft het toch alleen maar in je hoofd zitten. Extra "stressfactoren" kun je nu niet gebruiken.

Heb je nu wel een rustiger gevoel? Nu kun je toch wel gaan aftellen :)!

Liefs Isa

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ja gisteravond thuis leek het wel of er een last van mijn schouders was afgevallen. Er zijn zo vreselijk veel dingen die je nu moet regelen en waar je over moet nadenken en beslissingen maken etc. Het voelt echt heerlijk als er af en toe eens iets van die lijst af kan!

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    herkenbaar..

Ik moet ook zoeken naar motivatie..
    Deels doordat ik half in de ziektewet zit en deels omdat ik t thuis momenteel erg prettig vind..
    We zitten nu net een week in een nieuwe woning, het oude staat er pal naast en daar is nog zat dat opgeruimd moet worden..

Werken voelt een beetje als "zonde van mn tijd"..

Maar t aantal diensten dat ik nog moet is te overzien, dus nog ff doorzetten tot 11 juni.. dan heb ik nog verlofdagen en aansluitend zwangerschapsverlof, om me daarna helemaal op ons gezin te kunnen richten..

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje, ook nog een verhuizing nu... kan me voorstellen dat werk dan helemaal onbelangrijk voelt! Gelukkig is het eind al goed in zicht, 11 juni, lekker dichtbij hoor!

17. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Nou, inderdaad zeg! Je huisje is dan veel belangrijker! Ik herken het helemaal. Wij gaan over 3,5 week verhuizen en er zijn nog zoveel dingen die geregeld moeten worden! Je probeert toch 's avonds nog wat dozen in te pakken, maar vaak heb je, na het werk, daar ook niet meer echt fut voor. Ik helaas helemaal niet meer, aangezien er van de week bij mij bekkeninstabiliteit is geconstateerd.. Dus rustig aan wat doosjes inpakken en overdag zo goed mogelijk de dag door proberen te komen.

Zullen we maar samen aftellen, dames? :)

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zuchht. ik ken het.. geen motivatie. ik heb me er maar bij neergelegd en zie het nu even van de andere kant. ik heb maandenlang heel hard gewerkt en nu het laatste maandje me even zwaar valt sta ik het mezelf toe om "gratis" geld te verdienen..oftewel ik voer geen moer uit op de werkvloer tot aan mn verlof (10 juni).

het aftellen is bij mij al begonnen hoor hihihi ik kon zelfs nu al met verlof gaan (6 weken i.p.v 4 weken en dan nog vakantie eraan geplakt) maar die wil ik liever bewaren voor na de bevalling

19. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Oh wat heerlijk zeg! Dus voor jou is het ook bijna zover! Als je al bijna aan je verlof bent, is je motivatie ook tot het nulpunt gezakt lijkt me, haha!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha ja die laatste dagen lijken me ook echt het moeilijkst!

Deel Deze Pagina