Help, camera kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma86, 1 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hè verdorie, mijn camera heeft het begeven. Helaas heb ik echt geen verstand van camera's maar ik heb er wel één nodig, gebruik hem ook voor werk en de vakantiekiekjes natuurlijk. Online zie ik door de bomen het bos hiet meer, help!

Waar de camera aan moet voldoen:

-Geschikt voor een beginner zoals ik, ik maak altijd foto's op stand automatisch :oops:
    -Liefst op accu
    -Scherpe foto's (geschikt voor website)
    -Moet makkelijk mee te nemen zijn (wil geen hele grote met verwisselbare lenzen)
    -Snel scherpe actiefoto's kunnen maken

Budget: 500 max. Liefst iets minder.
    Merk maakt me weinig uit, als het kwalitatief maar goed is.

Wie kan me hiermee helpen?

2. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Nikon coolpix? Weet niet welk type er momenteel is op de markt maar klinkt als geschikt. En nikon is gewoon goed.

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Dit inderdaad.
    M’n vader maakte heel veel foto’s. Ook professioneel. Die had nooit iets anders dan een Nikon.

GoldenClown vindt dit leuk.
  4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wij hebben ook alleen nog maar Nikon. Een spiegelreflex met verwisselbare lenzen. Moet zeggen dat die inmiddels 11 jaar oud is, maar best vaak thuis blijft. We hebben een klein handzaam Nikon cameraatje, met wifi functie. Die gaat overal mee heen. Door de wifi is hij heel makkelijk uit te lezen. Echt ideaal. En onze dochter heeft een waterdichte met ook wifi. Zij gebruikt haar camera vooral op vakantie. Ze hebben allemaal accu, de twee kleine camera's zijn dmv usb kabel op te laden.

5. GoldenClown

Mijn dochter gaat een fotografie opleiding doen en daar werken ze alleen maar met nikon. Wel een nikon van rond de 1100 euro:eek:

Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Inclusief of exclusief de lenzen?

7. GoldenClown

Exclusief, alleen de body.
    Nu kunnen ze in principe alles lenen, maar ja, een eigen camera is wel prettiger natuurlijk. Speciale lenzen kunnen dan geleend worden.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja dat weet ik nog wel van m’n vader. Ik kwam een keer thuis en toen zat m’n moeder met een heel sip gezicht in de kamer. ‘Papa heeft een camera van 1500 euro gekocht’ :|
    Ik denk dat er op zolder voor duizenden euro’s aan camera’s liggen van hem :roflmao:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb de mijne aan mn dochter gegeven en na een hele korte instructie wist zij met dr allereerste schoolreisje zelfstandig prima foto's te maken.

Zat te dubben over een kindercamera, maar alle meuk die daar op zit hoeft van mij weer niet. Deze lag feitelijk ongebruikt in de kast en is zodanig simpel dat zelfs een 4 jarige (bijna 5 destijds) er mee overweg kan!

Ze mocht alleen niet bij de accu komen van me en altijd t touwtje om houden.

Had diverse op marktplaats gezien ook.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Maar dat vind ik zelf niet zo schokkend:oops: waar gaat ze studeren? Ze heeft trouwens een hele leuke studie gekozen!:thumup:

11. GoldenClown

In Ede. Maar ze twijfelt nu ook heel erg over een andere studie aan dezelfde school dus we gaan komende week nog even goed rondkijken en vragen op de open dag. Het is voor haar een opstap naar een veel hoger doel, dus niet haar einddoel dus we moeten even goed bedenken wat de beste weg is.

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oké, een Nikon dus! Bedankt voor de reacties.
    De Nikon coolpix (de goedkoopste) lijkt overal uitverkocht. Ik ga me er nog eens in verdiepen.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb vroeger in een fotowinkel gewerkt, daar verkochten we ook graag Nikon vanwege de betere marges. Was ook de reden waarom we op school Nikon hadden :) gewoon net even een paar tientjes voordeliger voor een prima camera.

Ik zweer zelf voor reflexen bij canon ;) maar voor de gewoon recht toe recht aan is nikon meer dan prima.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    https://m.dpreview.com/

hier kan je camera’s vergelijken.

Emma86 vindt dit leuk.
  15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een hele nette 2ehands gekocht, een Nikon D3500. Nu nog leren écht te fotograferen haha.

einad vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina