Ik weet niet of ik het hier juist heb vermeld, maar zou niet weten in welke rubriek ik het anders moet vragen. Momenteel rijden wij in de 3-deurs Suzuki Grand Vitara. Een leuke, handige kleine trekauto, maar ivm de komst van de kleine zijn we wat aan het kijken voor een andere auto. De kinderwagen past namelijk maar net in de kofferbak en het stoeltje past maar net op de achterbank als de voorstoel helemaal naar voren word gezet. Dat is voor mij geen probleem, maar echt makkelijk is het niet. Ook voor als we met groter worden straks meer moeten nemen is het wel handig om meer ruimte te hebben. Nu willen ivm de parkeerruimte die we hebben een niet al te grote auto. Klinkt raar, maar als hij te lang is kunnen we hem niet meer voor de deur parkeren en dat is ook niet aan te passen. Als de auto namelijk te lang is dan komt hij voorbij een ingang waar de buren met hun tuin aan grenzen en als daar een auto voor staat kunnen ze er niet meer uit met de fiets of andere spullen. Aangezien we op een dijk wonen met veel auto's is het vaak moeilijk om dichtbij een plekje te kunnen vinden, dus willen wij het graag behouden om hem voor de deur te kunnen zetten. De auto moet ook een paardentrailer kunnen trekken dus willen het liefst dat hij 1600 kilo geremd mag trekken. En natuurlijk willen we dat het ook qau belasting nog een beetje betaalbaar is. Dus wie kan ons advies in merk en model geven? Mogen nieuwe en/of oude modellen zijn.
Subaru Forester (nieuw model), mag voldoende trekken (2000), maar is wel 'n halve meter langer. Honda crv (nieuw model), mag ook voldoende trekken (1600benzine-2000diesel), en is ook bijna 'n halve meter langer. Toyota RAV4 (nieuw model), mag ook 2000kg trekken en is iets van 35cm langer.
Wij hebben een Ford Mondeo Station 2.0 Tdci. Mag 1800 kg trekken en weegt zelf 1500 kg. Wij trekken er ook een trailer mee. Hij rijdt bij gemengd gebruik stad/buiten de bebouwde kom ong. 1 op 15. Is wel een langere auto, maar heeft een ontzettend kleine draaicirkel. (kleiner dan onze Seat Ibiza, maar heb je denk ik niet zoveel aan)