Wij zijn (helaas) nog niet zwanger van een 2e, maar al wel aan het denken aan namen. Graag wil ik eerlijk van jullie weten wat jullie vinden van de meisjesnaam Charlotte? Wij houden van klassieke namen waarvan de schrijfwijze duidelijk is en die internationaal redelijk goed te gebruiken zijn. Rosalie vind ik ook erg leuk, maar roept misschien meer verwarring op (Rosalinde, Rosalien enz.) Wat vinden jullie mooi en praktisch?
Ik vind Charlotte veel te "hockey", dus niet mijn smaak. Maar als je op zoek bent naar een klassieke naam die internationaal goed te gebruiken is zoals je zelf aangeeft, dan is het m.i. een goede keuze.
beiden mooi, charlotte misschien inderdaad net wat té hockey/kak naar mijn idee . Rosalie vind ik dan net wat leuker. Wat dat betreft zou de keus een beetje afhangen van de naam van je eerste kindje. Maar als die bijvoorbeeld Emma zou heten, zou ik nog niet kiezen want daar passen ze beiden mooi bij vind ik.
Ik vind Charlotte een hele mooie naam, daarom heb ik mijn kat ook zo genoemd Zelf heet ik Rosalie, maar dit word altijd afgekort tot Roos. Of ze noemen je Rosemarie, Rosemarijn, Rosanne e.d. Charlotte lijkt me dus een hele goede keuze!
Ik vind rosalie leuker maar ik vind eigenlijk zelf rosa-linde leuker.Deze staat ook bij mij op het lijstje hihi
Charlotte vind ik echt heel erg kak. Maar prima als dat juist bij jullie past. Rosalie vind ik al stukken leuker ! ( voor een ander )
Ik vind Rosalie leuke. ik zie trouwen sook geen verwarring. Wel zou ik rekening houden met hoe ze het gaan afkorten.
Hoi Chantal, Leuk dat jouw dochter Charlotte heet! Hoe waren de reacties op haar naam? Wordt het vaak afgekort?
Ik vind het beiden leuke namen! Rosalie is net wat vlotter, maar Charlotte is ook heek mooi en klinkt heel lief vind ik
Ik vind Charlotte een prachtige naam! Rosalien is te gewoontjes naar mijn smaak. Maar het gaat natuurlijk om jullie, wat jullie zelf het mooist vinden
Hoi Annet, Wij krijgen eerlijk gezegd heel veel complimenten op de naam Charlotte. Veel mensen zeggen: tenminste een tijdloze, internationale naam. Geen verzinsel, geen combi, normaal uit te spreken en voor iedereen te begrijpen. Ik had vooraf niet kunnen denken dat we zoveel positieve reacties zouden krijgen op deze naam! Hij is inderdaad vrij klassiek maar dat past bij ons, bij past ook bij de namen van mij en mijn man (mijn man heet Pascal) en dat vonden wij ook belangrijk. Ik heb er nooit spijt van gehad in ieder geval en kan hem je zeker aanraden! Succes met kiezen!
Charlotte, prachtige naam! Ook leuk als Charlot. Rosalie vind ik persoonlijk minder. Wat vind je van Juliet(te) of Louise? Vind ik ook mooi, klassiek en internationaal.