Ik ben nieuw hier, maar kunnen jullie mij aub proberen gerust te stellen? Ik had op 8 augustus voor het laatst mijn maandstonden. Heb telkens een cyclus van 35 a 40 dagen. Heb 5 dagen geleden positief getest en ben 3 dagen geleden voor een echo geweest. In principe om mij gerust te stellen, maar dat is dus niet gelukt. Ze stelden een zwangerschap vast van 5 weken (wat in principe wel kan denk ik), maar ze gaf mij het gevoel dat ze het vruchtzakje aan de kleine kant vond. Maar hoe stellen ze het aantal weken zwangerschap vast aan de hand van een echo? Is dit door de groote van het zakje? Zo ja, dan is er op dat punt geen probleem. Want 5 weken kan volgens mij perfect Maar was mij echt niet duidelijk. Verder zagen ze enkel een zakje, maar geen vruchtje? Kan dit? Moet volgende week teruggaan om te kijken of er progressie is, want ze kon mij nu eigenlijk niet zeggen of het goed of slecht is, enkel een zwangerschap vaststellen. Maak me nu gewoon zo ongerust omdat ze mij helemaal niet positief leek. Hoe komt mijn situatie voor jullie over? Maak ik me zorgen om niks?
Volgens mij stellen ze de duur van de zwangerschap inderdaad vast aan de hand van de grootte van het zakje, en het stadium. Hoe dan ook, bij 5 weken is het zowieso nog te klein om iets zinnigs te kunnen zeggen of het al dan niet goed is, denk eerder dat ze daar op doelde. Vanaf een goeie 6 weken moet een vruchtje te zien zijn (meestal) en misschien zelfs al net een kloppend hartje! Gefeliciteerd in elk geval! Je bent zeker zwanger, en er is eigenlijk niets om aan te nemen dat het niet goed zou zitten, dus maak je er niet te druk om... Succes volgende week!
Hai, Ik had gisteren mijn eerste echo (termijn echo) Ik ben namelijk door de pil heen zwanger geraakt. Ik ben nu ook 5 weken. Er was bij mij ook alleen een vruchtzakje te zien en een dooierzakje wat wees op een gezonde en intacte zwangerschap. Het is dus heel normaal dat je verder nog niets ziet. Alles is nog in ontwikkeling. Ik krijg daarom over 4 weken nog een echo en met 12 weken weer. Hele vroege echo's zijn altijd vervelend want de echoscopiste kan je op dat termijn nooit zekerheid geven. Er kan altijd zoveel gebeuren nog. Maar dat geld voor iedereen. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik zo'n vroege echo kreeg. Gewoon positief blijven en afwachten tot de volgende echo....de natuur heb je helaas toch niet in de hand Ik wens je veel succes en vooral veel geluk en plezier met je prille zwangerschap!
ik wil je niet ongerust maken hoor dat is zeker niet mijn bedoeling maar bij een zwangerschap is er een dooierzakje en een vruchtzakje te zien een vriendin van mij had ook enkel een vruchtzakje maar geen vruchtje ik hoop voor jou dat alles in orde komt ik duim voor je