Berekening?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Inkie27, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    2,101
    1
    36
    Afgelopen maandag 1 echo gehad. Volgens onze telling waren we 7 weken en 1 dag (gezien de laatste menstruatie).
    Volgens de meting was ik 6 weken en 3 dagen.
    Nu zegt de gyn toch dat ik de 7 weken en 1 aan moet houden en dat bij de volgende echo er mogelijk uit kan komen dat ik wel op schema lig gezien onze telling... Een echo hoeft niet altijd de exacte meting aan te geven zei ze.

We wilden het dit weekend tegen wat vrienden vertellen (ouders en wat familieleden hebben we het wel al verteld); We hebben én een goede echo én zijn zondag 8 weken zwanger. (we wilden wachten met vertellen tot we 8 weken zijn maar gezien de meting van afgelopen maandag maar 7 weken en 2 dagen....)

Wat moet ik nou aanhouden, gewoon wat de gyn zegt 7 weken en (inmiddels) 5 dagen.. ondanks de berekening?

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Ik zou aan houden wat de gyn je heeft verteld.. zij heeft het immers uit de echo gehaald ;)

succes verder met je zwangerschap

groetjes Nicole

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toen wij vorige week in het UMCG waren voor de NT meting vertelde de echoscopiste daar, dat nij minder dan een week "afwijking" je de termijn niet aanpast.
    Bij ons was het ook: volgens eigen telling 8 wk 6 d, volgens de termijn echo 8 wk 4 d. Tweede echo bij huisarts, volgens mijn telling 11 wk en echo HA vertelde 10 wk 6 d. Daarna op 12 week de NT meting en volgens de echoscopiste was het ook exact 12 wk op de echo.
    Dus volgens mij moet je gewoon de eerste termijn aanhouden, dus nu dan bijna 8 wk

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De gyn zegt dat je de eerste termijn aan moet houden, dus moet je dat ook doen. De meetapparatuur van zo'n echo is mega gevoelig, en zetten ze het kruisje net een mm verder, dan kan dat weer een paar dagen schelen. Dus niks om je druk om te maken en idd bij minder dan een week passen ze het niet aan.

Share This Page