Heel onregelmatige cyclussen? Super kort en super lang

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder84, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wie ging er nog meer van korte cyclussen (jarenlang meestal 25 dagen) naar de ene maand 21 dagen en de andere maand 42? Net of ik in die lange maanden een hele cyclus oversla! Ik heb ook een veegje of een paar drupels tussentijdse heldere bloedingen tijdens die lange cyclussen, dan weet ik weer hoe laat het is en dan komt er dus een hele lange cyclus aan. Daarna weer een korte, dan weer een lange, word er gek van! Terwijl ik het afgelopen jaar dus cyclussen had van slechts 21 dagen. Ik heb een normale LP van zo'n 11 a 12 dagen, mijn eisprong komt bij de korte cyclussen al op dag 8 a 9. Op de lange cyclussen bemerk ik geen eisprong dmv vruchtbaar slijm, maar ik temp nog niet, dus weet niet zeker of ik die maanden uberhaubt een ovulatie heb. Ik heb inmiddels gesproken met mijn ha en die gaf aan dat ze in deze gevallen (hormonen overhoop) vaak 3 maanden de pil voorschrijven om de boel weer te resetten. Ik kan alleen geen hormonen gebruiken ivm trombose-verleden. Hij gaat overleggen met de gyn en zou me terugbellen, dat was dinsdag en nog niets gehoord, dus probeer geduldig af te wachten ;) Wie heeft hier ervaring mee bij de gyn en wat was het plan van aanpak? Ik wil nu niet zelf gaan rommelen met tarwekiem oid, omdat ik al veel medicatie slik en niet zomaar iets op eigen houtje kan/wil gaan nemen.

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier ook heel onregelmatig. Zelfs periodes gehad dat ik op dag 82 naar de ha ben gegaan en een kuurtje kreeg om menstruatie op te wekken en zo mijn lichaam te resetten. Maar daarna gebeurde er niets.
    Helaas heb ik PCOS.. Dus moest wel aan de hormonen om überhaupt een cyclus te krijgen.
    Als je morgen nog niets gehoord hebt, zou ik maandag gewoon terug bellen.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

#3 Vlinder84, 2 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2015
    Poeh das lang zeg! :$ Kreeg jij clomid? Of iets anders? (ha zie achteraf pas je onderschrift!) Hielp dat? Ik vermoed zelf ook PCOS namelijk, heb wel alle verschijnselen nu :( De ha heeft vanmiddag terug gebeld en de gyn adviseerde om een aantal maanden een mirena spiraal te gebruiken. Maar dat wil ik liever niet, omdat we over een aantal maanden juist willen starten voor de volgende (we starten nog niet omdat we gaan verhuizen en het nu echt niet uitkomt ivm gezondheidsproblemen bij mij die eerst uit de weg moeten). En aangezien mijn jongste al 3,5 is, wil ik niet al te lang wachten voor ik erachter ben wat er aan de hand is... Ik verhuis over 1,5 week en ga het dan met de nieuwe ha opnieuw overleggen.

Deel Deze Pagina