Heel onrustig met gevolg niet (goed) drinken

Discussion in 'Borstvoeding' started by B en N, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Zoals het onderwerp al zegt is mijn meisje sinds 2 weken echt enorm onrustig tijdens het drinken. Ze geeft aan dat ze wil drinken maar als ik haar aanleg zuigt ze 3 seconde en laat dan weer los met gevolg dat de melk overal heen spuit behalve in haar mond ;), vaak begint ze dan ook nog te lachen waardoor de slok die in haar mond zat er ook uit stroomt.

Als we haar een afgekolfde fles geven drint ze wel gewoon met gemak 180cc op maar met haar geklooi drinkt ze dat volgens mij nooit uit mijn borsten ;).

Het enige moment dat ze echt goed drinkt is sochtends vroeg en als ze wakker wordt snachts, maar dit komt volgens mij omdat ze dan nog duf is en nog niet wil spelen.

Ik heb van alles geprobeert in rustige omgeving, "drukke" omgeving, kamer donker maken en juist ligt alle mogelijke voedingshoudingen maar niets helpt. Voor het slaapje, na het slapen, tijdens het spelen, na het spelen etc etc.

Ik twijfel nu een beetje of ze overdag wel genoeg binnen krijgt aangezien ze ook niets anders drinkt (soms 1 of 2 slokjes diksap/roosvicee maar that's it). Nu kan ik het wel altijd gaan afkolven en het met de fles geven maar het liefste wil ik dat ze gewoon bij mij drinkt.

Er zijn momenten dat ze overdag dan opeens wel weer heel goed drinkt maar die momenten worden steeds minder te laatste tijd.

Eerst dacht ik dat ze gewoon een voeding ging laten vallen maar waarom drinkt ze het dan wel uit de fles? Volgens mij heeft ze hem ook nog gewoon nodig aangezien ze haar fruit heel slecht eet (groente gaat wel heel erg goed).

Heeft er iemand tips?
    Is dit een fase of is het einde in zicht :(?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Dat zijn niet zoveel tips ;) :(

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Onrustig drinken kan allerlie oorzaken hebben.
    Een te trage tsr,(Oor)pijn of andere ongemak (verstopte neus bijv.) bij je kindje, spruw, te veel melk, krampten.
    Maar dat lijkt mij allemaal niet van toepassing als ik jouw verhaal zo lees.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn dochter had dat ook, was gewoon te snel afgeleid. Hou de plasluiers in de gaten, als die goed blijven, krijgt ze zeker genoeg binnen. Mijn dochter heeft nooit erg veel geplast, meestal 's morgens een hele zware, en dan 3 vrij lichte over de rest van de dag. Ze is altijd goed blijven groeien maar heb me ook vaak zorgen gemaakt hoor! Ik bood het gewoon regelmatig aan, dan dronk ze vaker kleine beetjes. En net als jij al zegt, als ze driekwart suf was dronk ze prima!

5. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik weet niet of het kan, maar misschien helpt het haar eerder aan te leggen, als ze nog duf is (mits ze slaapt voor de voeding). Anders weet ik het ook ff niet. Lactatiekundige vragen?

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Misschien vindt ze "op haar leeftijd" een flesje cooler? ;) Wat ik bedoel, misschien vindt ze een flesje interessanter dan de borst?
    Misschien gaat ze richting het einde van de borst-tijd. zoals je zelf ook zegt.
    Balen zeg, dat je nu steeds moet kolven. Maar misschien valt het mee hoor, en krijgt ze voldoende binnen (plasluiers).

7. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties en tips.

Plassen gaat gelukkig nog goed en denk dat ze vooral erg veel voeding haalt uit de ochtend borst.

Ik zie het zelf echt niet zitten om nu alles af te moeten kolven (heb zo een hekel aan dat kolven ;) vind 3x per dag 4 dagen in de week al vervelend genoeg ;)), maar zou het ook erg jammer vinden om nu over te stappen op fv.

Hopelijk is het een fase en gaat ze binnenkort weer wat beter drinken...

8. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Ohhh dat heb ik ook pas gehad met mn meisje!
    Ik werd er heeeeelemaal gek van!
    Ik dacht drink nou toch eens normaal.
    Gevolg productie liep achteruit, en ik helemaal over de zeik omdat ik dacht dat ze A niet genoeg binnen kreeg en B het einde van de borstvoeding in zicht was.
    Maar geen van dat al, gewoon een sprongetje hier.
    Ze vond het ook enorm grappig allemaal.
    Loslaten omdraaien, frunniken aan touwtjes, haren, alles behalve drinken, en vooral mama aan kijken met die grote ogen, zien dat mama het niet zo leuk vindt en dan heel breeduit glimlachen! :)
    En idd, sochtends en savonds goed drinken ws omdat ze dan nog suf was om moe was.
    Het heeft 3 weken geduurd.
    Nu drinkt ze weer volop.

Ik denk dat het ook zoiets is bij jullie hoor.
    Aangezien ze gewoon lacht en nog lkkr druk is!
    Dus ze heeft geen pijn oid, gewoon een fase!

Gewoon blijven voeden zoals je gewent bent, desnoods nog savonds voor je gaat slapen of tussen een keertje kolven om je productie goed te houden, heb ik ook gedaan.
    Maar eigenlijk hoeft dat nog geen eens, want als ze weer meer wil drinken dan gaat je productie vanzelf weer omhoog.

Dat ze uit de fles beter drinkt wil niet zeggen dat ze geen borst meer wil.
    Uit de fles gaat gewoon makkelijker en hoeft ze minder moeite voor te doen, loopt als het ware zo in dr mond.

Komt echt weer goed hoor ;)

Share This Page