Klinkt raar, maar mijn oudste had als baby een ontstoken oogje. Toen zei de kraamhulp dat moedermelk het zou kunnen verhelpen. Ik heb er na een paar dagen eens een druppeltje in zijn oogje laten vallen en "zienderogen" was het inderdaad snel verdwenen. Nu las ik ook weer ergens dat ze in Zweden wel eens wat moedermelk in het badwater doen, schijnt weer heel goed te zijn voor het huidje. Hebben meer mensen ervaringen, met het soms voor andere doeleinden te gebruiken? Ben eens benieuwd?
Voor de oogjes idd, werkt super ik doe het ook op wondjes...maar of dat echt werkt? op tepels tegen tepelkloven
@Dot: ja dat dacht ik eerst ook. Maar mijn zoontje dronk slecht uit de fles en had dan vaak melk over. Als ik er pannekoeken van bakte at hij het wel op. Zonde om door de gootsteen te spoelen vond ik. Maar jij moet nog even wachten
@nemo: dat vind ik wel een goede! brand het niet aan? en heb je ze zelf ook geproefd? zou je er ook een fruitshake van kunnen maken. Ff in de blender met wat fruit erdoor? Lekke voor je kindje in de zomer als het heet is...
Aanbranden ? Niet anders dan met koemelk hoor. En ze zijn lekker. Al vind ik moedermelk zo niet te drinken in pannenkoeken is het lekker. Lekker zoet. Of mm invriezen in die van die ijsdingetjes. Heb je mmijs voor je kindje.
Een vriendin vroeg aan mijn of ze wat melk mocht hebben voor haar kat.. Ik vroeg kan dat dan wel? Dat vraag ik mij af. Omdat ik soms te veel melk heb en niet alles in de vriezer kan bewaren of melk wat ouder is dan 1 maand oud ( in de vriezer) gooi ik het weg. Het is idd zonden. Maar anders heb ik zo veel over.
Zouden er dan wel nog voedingsstoffen in zitten als je het zo hoog verhit en bakt? Vandaag had hij zich trouwens een beetje in zijn gezichtje gekrabt, ik heb er eens een druppeltje op gedaan.
Mensenmoedermelk aan de kat geven is net zo slecht als koemelk geven aan een mensenkindje! In plaats van je melk weg te gooien kun je het ook in het badje doen! Wordt het huidje heerlijk zacht van!
Mn neefje heeft flink last van exceem, en hij krijgt geen mammamelk.. Ik kolf veel, en heb vaak een beetje over naast de gekolfde voeding. Dit vries ik in in van die ijsblokzakken.. Neefje krijgt tegenwoordig zo'n blokje in zn badje.. en geloof het of niet, het werkt! Zn huidje ziet er inmiddels stukken beter uit, veel zachter!
Heb het overal voor gebruikt moet ik zeggen, oogjes, alle soorten wondjes, pannenkoeken enz. Hielp perfect bij wondjes. Mijn moeder had eens een flinke snijwond en toen heb ik haar wat afgekolfde melk gegeven, na 3 dagen was het zo goed als genezen, ging echt heel snel.
Bij verstopte neus, werkt het ook prima Hier ook veel in pannekoeken gebruikt. Ik had regelmatig melk over , en dan bakte ik daar pannekoeken van voor mijn zoontje.
ok... daar komt dan toch de vraag.... bakken jullie er écht pannenkoeken van? en gebruik je dan gewoon ipv melk bv?
Ja ik bakte er écht pannenkoeken van. En ja ook wel eens zelf geproefd. Gewoon gebruiken i.p.v. koemelk of andere melk. Momenteel is moedermelk niet zo erg voorradig dus doe ik het niet maar straks als ik weer melk over heb ga ik het weer doen.
Voor exzeem is het ook goed zeggen ze en lees ik hier ook. Maar kan een vriendin van mij het ook gebruiken voor haar zoondje die exzeem heeft. Mijn moedermelk dan he?
@Popje: tuurlijk kan dat! Net zo goed als dat er donorbanken bestaan voor moedermelk: kun je je melk heenbrengen, (moet je wel getest zijn op van alles, net als wanneer je bloeddonor wordt), voor moeders die (tijdelijk) niet in staat zijn hun kindje moedermelk te geven... Trouwens: waarom gooi je ingevroren moedermelk al na een maand weg? In je normale huis-tuin- en keukenvriezer mag je het 3 maanden bewaren! En in zo'n grote vriesbak zelfs 5 maanden!