Moedermelk ook voor andere doeleinden...?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dot, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Klinkt raar, maar mijn oudste had als baby een ontstoken oogje. Toen zei de kraamhulp dat moedermelk het zou kunnen verhelpen. Ik heb er na een paar dagen eens een druppeltje in zijn oogje laten vallen en "zienderogen" was het inderdaad snel verdwenen. :D

Nu las ik ook weer ergens dat ze in Zweden wel eens wat moedermelk in het badwater doen, schijnt weer heel goed te zijn voor het huidje.

Hebben meer mensen ervaringen, met het soms voor andere doeleinden te gebruiken?
    Ben eens benieuwd?

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Voor de oogjes idd, werkt super
    ik doe het ook op wondjes...maar of dat echt werkt?
    op tepels tegen tepelkloven

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kunt er ook heerlijke pannenkoeken mee bakken.

4. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Eh... :)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Dot: ja dat dacht ik eerst ook. Maar mijn zoontje dronk slecht uit de fles en had dan vaak melk over. Als ik er pannekoeken van bakte at hij het wel op. Zonde om door de gootsteen te spoelen vond ik.
    Maar jij moet nog even wachten ;)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    @nemo: dat vind ik wel een goede! brand het niet aan? en heb je ze zelf ook geproefd? ;)

zou je er ook een fruitshake van kunnen maken. Ff in de blender met wat fruit erdoor? Lekke voor je kindje in de zomer als het heet is...

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Aanbranden ? Niet anders dan met koemelk hoor. En ze zijn lekker. Al vind ik moedermelk zo niet te drinken in pannenkoeken is het lekker. Lekker zoet.

Of mm invriezen in die van die ijsdingetjes. Heb je mmijs voor je kindje.

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Een vriendin vroeg aan mijn of ze wat melk mocht hebben voor haar kat.. Ik vroeg kan dat dan wel? Dat vraag ik mij af.
    Omdat ik soms te veel melk heb en niet alles in de vriezer kan bewaren of melk wat ouder is dan 1 maand oud ( in de vriezer) gooi ik het weg. Het is idd zonden. Maar anders heb ik zo veel over.

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Zouden er dan wel nog voedingsstoffen in zitten als je het zo hoog verhit en bakt?

Vandaag had hij zich trouwens een beetje in zijn gezichtje gekrabt, ik heb er eens een druppeltje op gedaan. ;)

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Mensenmoedermelk aan de kat geven is net zo slecht als koemelk geven aan een mensenkindje!

In plaats van je melk weg te gooien kun je het ook in het badje doen! Wordt het huidje heerlijk zacht van!

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Voedingsstoffen wel, antistoffen niet.

12. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Mn neefje heeft flink last van exceem, en hij krijgt geen mammamelk..
    Ik kolf veel, en heb vaak een beetje over naast de gekolfde voeding. Dit vries ik in in van die ijsblokzakken.. Neefje krijgt tegenwoordig zo'n blokje in zn badje.. en geloof het of niet, het werkt! Zn huidje ziet er inmiddels stukken beter uit, veel zachter! :)

13. Alita

Alita Niet meer actief

He dat moet ik ook maar eens proberen, hier een erg droog huidje. Ben eens benieuwd....

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heb het overal voor gebruikt moet ik zeggen, oogjes, alle soorten wondjes, pannenkoeken enz. Hielp perfect bij wondjes. Mijn moeder had eens een flinke snijwond en toen heb ik haar wat afgekolfde melk gegeven, na 3 dagen was het zo goed als genezen, ging echt heel snel.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij verstopte neus, werkt het ook prima ;)
    Hier ook veel in pannekoeken gebruikt. Ik had regelmatig melk over , en dan bakte ik daar pannekoeken van voor mijn zoontje.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ok... daar komt dan toch de vraag.... bakken jullie er écht pannenkoeken van? en gebruik je dan gewoon ipv melk bv?

17. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja ik bakte er écht pannenkoeken van. En ja ook wel eens zelf geproefd. Gewoon gebruiken i.p.v. koemelk of andere melk.
    Momenteel is moedermelk niet zo erg voorradig dus doe ik het niet maar straks als ik weer melk over heb ga ik het weer doen.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wauw! Vind het echt super dat je dat voor je neefje doet! :thumup: !

19. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Voor exzeem is het ook goed zeggen ze en lees ik hier ook. Maar kan een vriendin van mij het ook gebruiken voor haar zoondje die exzeem heeft. Mijn moedermelk dan he?

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Popje: tuurlijk kan dat! Net zo goed als dat er donorbanken bestaan voor moedermelk: kun je je melk heenbrengen, (moet je wel getest zijn op van alles, net als wanneer je bloeddonor wordt), voor moeders die (tijdelijk) niet in staat zijn hun kindje moedermelk te geven...
    Trouwens: waarom gooi je ingevroren moedermelk al na een maand weg? In je normale huis-tuin- en keukenvriezer mag je het 3 maanden bewaren! En in zo'n grote vriesbak zelfs 5 maanden!

Deel Deze Pagina