Ha, Ik ben bijna 5 weken zwanger, maar zo misselijk en moe, zeker 2x daags flink overgeven.. Ik eet de hele dag telkens al kleine beetjes, maar het lijkt niet te helpen. Hebben jullie nog tips? Ik werk in de zorg, onregelmatig, maar dat gaat ook zeer moeizaam ivm vermoeidheid. Kan heel de dag wel slapen..:x Maar wil het eigenlijk nog niet vertellen op het werk, ben alleen bang dat ik het niet lang meer volhou zo.. Hebben jullie tips? Groetjes Jet
Heeken het helemaal. Ik heb het tot 8 wk vol gehouden en toen maa verteld. Werk nu ook een aantal uur minder per dag. Hopelijk voel ik me daardoor weer wat beter en ik duim dat ik me over een paar weken minder moe voel... Je eet al elke keer kleine beetjes, dus veel meer zou je er vrees ik niet aan kunnen doen...en anders via de huisarts medicatie tegen misselijkheid vragen. Probeer naast je werk goed op tijd te gaan slapen en rust momenten te pakken.. Bv bij dagsdiensten, gelijk na thuiskomst even 1,5 uur slapen.. Daarna eten en savonds ook weer op tijd naar bed. Ik heb de afgelopen weken al mijn afspraken gecanceld. En lekker op tijd naar bed gegaan. Veel sterkte!
Ha XmoonlightX, Ja, t is echt niet fijn, maar wetend dat er een klein wondertje groeit maakt het weer goed! Ik ga elke middag al naar bed als ik vrij ben, en 's avonds lig ik er vaak om 9 uur al weer in. Heb deze week een hele rij wisselende diensten staan, en zie er best tegenop :S... Na afgelopen zaterdag een avonddienst te hebben gewerkt weet ik hoe vermoeiend het is, halverwege de avond kon ik niet meer.. Denk dat ik het ook niet langer dan 8 weken vol kan houden, en dat ik dan probeer minder te gaan werken. Bedankt voor je tips! En natuurlijk jij ook gefeliciteerd! Hoe voel je je verder nu?
Ik had toevallig drie weken vakantie toen bij mij de kwalen begonnen. Helaas nog steeds goed ziek (15w). Heb me na de vakantie ziek gemeld en heb daarna ook niet meer volledig gewerkt. Behalve mijn leidinggevende hebben al m'n collega's er veel begrip voor. De vk zei; je bent maar een paar keer in je leven zwanger, waarom zou je dan niet goed voor jezelf zorgen? Bovendien krijgt de werkgever vervanging vergoed. Ik vond dit wel relativerend werken. Je zou je leidinggevende ook kunnen vragen je zwangerschap nog even stil te houden. Ik vond het echter wel een hele opluchting toen iedereen wist wat er aan de hand was.