Hoi, Vandaag is mijn NOD en ik heb positief getest. Ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan en dat maakt mij zo onzeker. Ik heb straks nachtdienst en daarom een paar uur voorgeslapen. Nu wakker geworden met buikpijn alsof ik ongesteld ga worden... Bah het maakt me zo onzeker! Waarom zit er geen venstertje zodat je even kunt kijken hoe het gaat daarbinnen. In hoeverre denken jullie dat dit soort buikpijn normaal is?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Het gevoel hebben alsof je ongesteld gaat worden komt mij heel bekend voor. Ik ben de eerste weken zelfs een paar keer naar de wc gerend omdat ik er van overtuigd was dat mijn menstruatie was doorgebroken. Er gebeurt nu al veel in je baarmoeder en dit kan soms nare buikpijnklachten geven. Probeer je voor te houden (voor zover dat lukt) dat zolang je niet bloed het gewoon goed gaat daar binnen.
Is heel normaal voor die termijn, helaas. Werd er ook onzeker van, maar inmiddels ben ik ruim 37 weken zwanger. De hele zwangerschap is redelijk spannend vind ik (is ook mijn 1e) eerst die krampen, dan 1e echo, 20 weken echo enzo. Nu is het spannend van hoe gaat de bevalling, wanneer zal het beginnen en hoe zal hij er uit zien. Nu is dit laatste ander soort spanning, maar toch.
Dat herken ik ook! Is bij mij de hele week na mijn NOD nog vrij heftig geweest en kijk nu wat er al gezegd werd, er gebeurt veel in je baarmoeder. Die begint al te groeien en dat voel je. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoe gaat het nu? Die onzekerheid blijft nog wel een tijdje denk ik.. Tenminste, ik vind het erg spannend tot de eerste echo.. Die menstruatiekrampen had ik ook, evenals pijn in m'n onderrug. Nu zijn de krampjes weg. Zoals eerder gezegd gebeurt er zoveel in je lijf dat je van alles voelt!
Bedankt voor jullie peptalk! Ideaal dit forum aangezien niemand t nog weet om ons heen (alleen papa en mama to be)... Krijg pas een eerste echo met 10 weken maar wil kijken of ik rond 7-8 weken een korte echo kan laten maken om te zien of er daadwerkelijk een klein wondertje groeit met een kloppend hartje... Jullie ook allemaal gefeliciteerd. Ik werk zelf op de verloskamers dus vanaf de zijlijn ervaar ik wel de spanning van de laatste weekjes... Maar ik merk al dat t zo anders is om alles zelf mee te mogen maken!!
Ik was er ook van overtuigd dat ik ongesteld ging worden. De lage buikpijn en rugpijn.. Maar teste ook super positief op mijn NOD. De lage zeurende buikpijn is er nog.. (Zitten tussen de 4 en 5 weken) Vind ook erg spannend en ben met vlagen enorm onzeker net als jij en soms ook euforisch! Je bent zwanger! Gefeliciteerd!! Probeer ervan de genieten.. Ik denk altijd dat een positieve flow alleen maar beter is voor jou en je kindje.
Ach Appelsap... Je kunt niets veranderen, behalve gezond eten, jezelf rust gunnen en happy zijn.. Ik geloof altijd, als het mis zou gaan, dan is dit zieltje nog niet klaar voor onze aarde, dus ongeacht hoe druk ik me wel of niet maak..ik heb het niet in de hand. Ik vind daar altijd veel rust in. Heel veel succes en tuurlijk voel je van alles! Er groeit een baby in je!! Jabbedabbedooooee