Hulp accepteren is zeker geen falen! Het voelde bij ons eerst ook zo maar echt jij/jullie krijgen rust en jullie baby ook. En als je mama je graag wilt helpen laat haar helpen zij vind t vast super leuk om de kleine tezien en te knuffelen en als ze ziet dat jij daar ook van op knapt heeft ze dubbel winst ! als ze na vijf minutwn wakker schrikt ingebakerd, wat doe je dan? Onze kleine wordt soms ook tussendoor 'wakker' en wieg haar dan in haar paccodoek en zeg niks en dan valt ze eigenlijk direct al weg en slaapt ze zo 2 uurtjes ong nog door. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Succes! En je bent een goede mama niet aan twijfelen!!
Waarom voelt het als falen voor jou? Omdat je vindt dat je zelf alles aan 'moet' kunnen? Weet je dat het in heel veel landen heel gewoon is dat familie standaard helpt. En dan is er nog geen sprake van onrust oid. Na de oudste heeft mijn schoonmoeder meerdere malen wel wat voor mij gedaan. 1x is ze met haar schoonmaakster langs gekomen om schoon te maken. En bij mijn meeste vrienden hebben 1 of beide ouders geholpen waar nodig was. En ik denk dat vrij veel ouders hulp hebben, zeker in de eerste periode. Een tevreden, ontspannen moeder is een betere moeder. En als jij daar wat hulp bij nodig heb, ach het is dan maar zo. Laat je moeder je lekker helpen. Waarschijnlijk vind zij het juist heel fijn.
Bedankt voor jullie lieve en bemoedigende woorden! Ik ga de hulp toch maar aanvaarden.. Denk inderdaad dat me dat wel goed zal doen. Ik ga haar ook eens op haar buikje proberen te leggen. Misschien scheelt dat inderdaad ook nog! Averlhach, die pacco doek, zitten daar de armpjes ook tegen het lichaampje aan? Bij de puckababy is dit namelijk niet en heb het idee dat dit niet genoeg is voor haar.
Bij de paccodoek zitten d'r armpjes idd tegen haar lichaam aan. Zoek eens op youtube inbakeren met paccodoek of alleen t woord paccodoek dan zie je een instructie filmpje. Succes!
Puckababy zit idd losser dan een paccodoek. Bij pacco zitten de armen er strakker tegen het lichaam aan. Let wel op dat inbakeren icm buikslapen een afrader is. Hierdoor kunnen ze zichtzelf lastiger opdrukken en met hun gezicht in het matras blijven liggen (met stikken als mogelijke oorzaak). Het is dus of buikslapen of inbakeren, beter niet beiden.
Nu je zo zegt dat je man alleen een huilend kind ziet. .. Ze zit ook midden in de krampjes periode! Mijn zoontje heeft gisteren en eergisteren savonds 3 uur aan een stuk gehuild. Overduidelijk krampen. Tja je kan er alleen voor ze zijn op zo'n moment. Ik kijk ook reikhalzend uit naar de 3 maanden hoor haha. 6 weken is vaak de piek van de heftigheid vd krampen daarna gaat t afnemen. Langzaamaan...
boert je kindje veel op? Onze zoon haalde zijn voeding op en slikte weer door.. Verborgen reflux, krijgt nu medicatie en gaat heel erg goed..