Ervaring voeding hongerige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BKT, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Hallo,

Onze dochter is nu 8weken oud en weegt nu ruim 3500gram (34 weken geboren).
    Sinds een week ben ik overgestapt naar Hero hongerige baby voeding omdat ze niet tevreden was met haar flessen 90water en drie schepjes-->100 7x veel te veel voeding voor dit kleine meisje!
    Met voeding voor hongerige baby ben ik begonnen met 1 schepje te vervangen nu inmiddels al twee. Toch blijft ze zich om de 2,5-3uur melden overdag maar ook snachts. Ze vraagt zich de laatste 4 dagen weer 8 voedingen! Gisterenavond heb ik de avondjes volledig Hongerige baby gegeven toch meld ze zich dan weer naar 3 uur
    Wat is jullie ervaring met deze voeding?

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoelang duurt een flesvoeding per keer?

3. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik heb hetzelfde! Mijn baby wil stipt om de anderhalf uur drinken. Krijsen krijsen.
    Het CB zegt dat ik de tijd tussen de voedingen moet rekken maar ik weet niet hoe?! Een speen doop ik soms in wat water om het nog 2 minuten te kunnen rekken.. heen en weer lopen met hem maar het huilen stopt niet tot hij de fles of borst krijgt. Hij gaat gewoon kokhalzen en verslikken omdat hij zich zo overstuur maakt.
    Hij drinkt maar 80 cc ongeveer en is daarna super tevreden.

CB zegt dat ik nu 'elk uur een boterhammetje' geef ipv een maaltijd. Ik weet niet hoe ik dat kan veranderen hoor.
    'S nachts komt hij om de 3 uur ongeveer. Daar ben ik dan al heel blij mee.

Ik lees dus even mee naar welke reacties je krijgt op deze voeding.

4. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Ongeveer 20-30 min die ze over fles!

5. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Ik ben daarom ook gestopt met de borstvoeding ze raakte niet verzadigd. Ik had veel te veel voeding waardoor ze te veel voor melk binnen kreeg ik heb zoveel dingen geprobeerd maar het hielp niet ze kwam elk uur ik was zelf helemaal op. Ik ben overgestapt naar de fles en dat geeft me zelf zo veel meer rust! Maar nu is ze nog niet tevreden met haar flesjes. Ik probeer ook te rekken maar dat lukt ook niet altijd.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #6 Zoe123, 14 jul 2015
    Laatst bewerkt: 14 jul 2015
    Zo héél gek is het niet, om de 1,5 uur aan de borst.
    Ja, liever wat langer er tussen, maar je kan een kind niet dwingen.
    Waarom móet een baby een maaltijd ipv een boterham? Volgens welke
    gezondheidsregel is dat beter?
    Het blijft ook niet zo hoor! Er zijn nu eenmaal verschillende drinktypes, en dat zie je
    nu ook bij flesjes.
    Als je borst geeft hoef je niet aan hoeveelheden te denken.
    En honger, is honger.
    Dus rekken...nou nee.
    Gewoon aanleggen,drinken,klaar :)

7. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Ik heb nooit borstvoeding gegeven maar mijn dochter krijgt sinds ze 2 weken oud was (inmiddels ruim 3 maanden) voeding voor hongerige baby's (Nutrilon Forte). Ik geef haar volledige voeding voor hongerige babys, dus niet in combinatie met standaard voeding. Het gaat sindsdien erg goed!

vorige week bij het CB bleek dat ze puur meer mocht gaan drinken, namelijk 5x 180 ipv 6x 120. Toen ben ik weer begonnen met 3x standaard voeding 150 en 2x forte voeding 150, merk sinds 2 dagen dat ze niet meer tevreden is als ze standaard voeding heeft gehad, meld zich dan binnen 3 uur terwijl als ze forte voeding krijgt moet ik haar zelf gaan geven, dan vraagt ze er niet om.

Als ik jou was zou ik volledige forte voeding gaan geven (of hoe het ook heet bij Hero..) Geef het een paar dagen, bij ons was het zo dat na een paar dagen zagen we echt verbetering!

Succes!

8. BKT

BKT Actief lid

9 sep 2014
    102
    1
    18
    Dank voor je reactie!!
    Ik merk wel dat haar ontlasting moeilijker gaat sinds ik overgestapt ben.
    Heeft jou dochter daar ook last van gehad?

9. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

2 jun 2014
    583
    0
    0
    Nee eigenlijk niet en ook nooit last gehad met haar ontlastig. Ze poept eigenlijk iedere dag een luier vol. Heb dus geen idee of het aan de voeding ligt. Zou best kunnen, het is natuurlijk een stuk dikker. Ik merk het namelijk als ze een beetje terugspuugt na de fles, dan zijn het klontjes in plaats van vloeibare melk.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat is goed. Dan is het waarschijnlijk niet dat de hersenen niet te tijd krijgen om het signaal "ik zit vol" te geven.

11. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu bijna 6 weken oud en mag al 5x 120 cc + 4 schepjes en als hij zich s nachts meld nog een fles 120 cc + 4 schepjes . Misschien een idee om even te overleggen met het consultatiebureau als de voeding niet omhoog mag ?

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik geef deze voeding sinds zl een week of 8 a 9 oud is. Eerst gemengd met de standaard. Toen was dat niet voldoende en ben ik over gegaan op volledig hongerige voeding. Hij kreeg toen 5x150. Dat is een tijdje goed gegaan maar meneer vond het tijd voor meer voeding toen hij 3 maanden was. Mocht iom het cb ophogen naar 5x 180. En sinds hij 4 maanden is gebruik ik weer de standaard voeding voor door de pap ;) als ik een pap fles met hongerige maak is hij na 60cc al vol ;)

Overleg met het cb, die kunnen je vaak wel goed advies geven.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon heeft in begin Hypo Allergeen voeding gehad en na 3 maanden zijn we over gestapt op hongerige babyvoeding. Hij heeft tot hij 4 maanden was altijd om de 2.5/3 uur gedronken en alleen hongerige babyvoeding niet gemengd met iets anders ofzo. Na 4e maand werd dat langzaam 3.5/4 uur.
    Mijn ervaring met HB voeding was altijd goed. Hij sliep overigens na 3 maanden snachts door. Dat is een maand zo gebleven tot hij heel ziek werd en z'n ritme van eten anders werd en dus ook snachts weer kwam. Sinds een maand nu gestopt met HB voeding omdat het hier n de buurt niet meer te krijgen is in de winkel. Gaat namelijk uit assortiment volgens website van Hero.

Deel Deze Pagina